Spring naar bijdragen

50 years ago - Radio Atlantis 3 Augustus 1974 - "Snap, Crackle and Pop" Dave Owen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

50 jaar geleden....  als je zo naar deze oude opnames luistert dan besef je dat nauwelijks dat het al weer zo'n tijd geleden is. De Internationale service van Radio Atlantis was gemodelleerd op de stijl van Radio London etc... en stel dat Atlantis net zo sterk qua zender was geweest als RNI en Caroline dan hadden deze laatste 2 qua populariteit aardig in kunnen pakken... Althans, volgens mijn (bescheiden) mening.

De laatste maand van Radio Atlantis, later kwam de Jeanine in de haven te liggen en was de studio aan boord al snel "leeg", vraag me af of dat door de organisatie het "veilig stellen van spullen" was of dat er zeezenderfans aan boord waren die zich als een "kind in een gratis snoepwinkel" waanden..

Enfin, dit is de opname

Radio Atlantis - 3 Augustus 1974 - 0614-0715 uur - "Snap, Crackle and Pop" - Dave Owen (Opgenomen in de studio van de Jeanine) 

(Met dank aan de downloadclub in 2003) 

Deze inhoud is verborgen

En op de site van "The Pirate Radio Hall Of Fame" staat een mooi filmpje van Steve England dat hij aan boord van de Jeanine maakte. Veel "fun" op het dek maar erg weinig studio helaas.

Fijne Zaterdag

Groet

Henk Kruize

img183.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 3-8-2024 om 10:37 zei Henk-Anna Loog:

50 jaar geleden....  als je zo naar deze oude opnames luistert dan besef je dat nauwelijks dat het al weer zo'n tijd geleden is. De Internationale service van Radio Atlantis was gemodelleerd op de stijl van Radio London etc... en stel dat Atlantis net zo sterk qua zender was geweest als RNI en Caroline dan hadden deze laatste 2 qua populariteit aardig in kunnen pakken... Althans, volgens mijn (bescheiden) mening.

De laatste maand van Radio Atlantis, later kwam de Jeanine in de haven te liggen en was de studio aan boord al snel "leeg", vraag me af of dat door de organisatie het "veilig stellen van spullen" was of dat er zeezenderfans aan boord waren die zich als een "kind in een gratis snoepwinkel" waanden..

Enfin, dit is de opname

Radio Atlantis - 3 Augustus 1974 - 0614-0715 uur - "Snap, Crackle and Pop" - Dave Owen (Opgenomen in de studio van de Jeanine) 

(Met dank aan de downloadclub in 2003) 

Deze inhoud is verborgen

En op de site van "The Pirate Radio Hall Of Fame" staat een mooi filmpje van Steve England dat hij aan boord van de Jeanine maakte. Veel "fun" op het dek maar erg weinig studio helaas.

Fijne Zaterdag

Groet

Henk Kruize

img183.jpg

Vlak na 31 augustus 1974 is er beslag op de Jeanine gelegd door de eigenaar van de voormalige REM-middengolfzender. Van Landschoot had namelijk de huur niet betaald.

Een deel van de studioapparatuur is wel na 31 augustus 1974 door Steve England c.s. 'veiliggesteld', met het oog op de plannen die er waren om later dat jaar weer terug te komen vanaf een fort in de monding van de Theems. Maar de nodige studioapparatuur is ook door derden vanaf het schip ontvreemd.

Overigens heeft Steve de brief aan jou geschreven nadat hij aan wal was gegaan toen ik juist aan boord van de Jeanine kwam.

Piet.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.