Spring naar bijdragen

31 augustus 1974.. Hoe beleefde u dat?

RMI

Aanbevolen berichten

Hier er weinig van mee gekregen, de zenders gingen al ten onder, zoals elke avond, aan de andere gebruikers.

Pas de volgende dag kreeg ik zekerheid, ze waren er echt niet meer.

Dus het klopte dat ze er mee gingen stoppen.

Caroline was overdag alleen te herkennen aan de verschil toon van 2 zenders die niet gelijk op frequentie zaten.

Dus die waren er nog, maar daar hadden wij (mijn vrienden en ik) toen niets aan in Emmen.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Ik was goed zeeziek op de Ger Anna toen we naar de Norderney gingen.  Zie foto die Lex maakte.

Maar eenmaal op de Norderney ging het wel weer. Lex maakte ook deze mooie foto van collega's die mee waren.

screen 80.jpg

06   -Div Medewerkers dek na afloop kopie.jpg

Alvast voor in je volgende leven, Juul:

ga bij beginnende zeeziekte op de grond liggen met je lichaam in de breedte van het schip.

Helpt gegarandeerd! 😀😉

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31 -8-1974 was ik 21 jaar, woonde 30 km vanaf de Norderney en al jaren een vaste luisteraar van Radio Veronica. Die dag was ik thuis en heb de hele dag opgenomen, behalve het uur van Luikinga. Dat vond ik zó kinderachtig. Tijdens het Laatste uur had ik voor de zekerheid 3 cassetterecorders meelopen. De volgende dagen heb ik HVS3 beluisterd, maar daar was ik al gauw klaar mee. Vervolgens luisterde ik vast naar Mi Amigo, tot de laatste dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Alvast voor in je volgende leven, Juul:

ga bij beginnende zeeziekte op de grond liggen met je lichaam in de breedte van het schip.

Helpt gegarandeerd! 😀😉

Piet.

Weet ik Piet, maar dan moet je het ook wel doen...............Maar zo veel ruimte was er niet op de Ger Anna.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Leuk deze overpeinzingen van medeforumleden, kijk, je moet bedenken dat het om iets gaat dat al 50 (!) jaar is geleden maar wat in onze "boomer hersenen" zit ingebakken. In 1974 luisterde je totaal anders naar de radio als nu, in 1974 waren de DJ's je "radio helden", ze hadden hun eigen personalty, muziekkeuze en je had je favorieten, zo van die-en-die wil ik echt horen en je luisterde ook echt. Dat is nu allang niet meer, radio is nu "muzikaal behang, achtergrondmuzak", elke DJ heeft dezelfde muziek uit de playlist dus het klinkt van de ochtend tot de nacht hetzelfde en een eigen keuze??? Ze mogen blij zijn als ze 1 plaatje zelf uit mogen kiezen maar alleen als het "in de playlist" staat, en daar staan dan ook alleen maar de grootste hits in, een "A-ha erlebnis" van een wat onbekender nummer dat is er niet meer.

Nu zeg jij natuurlijk, "Henk in 1974 had ook elk station zijn format en playlist", klopt, maar de diversiteit in de programmering was veel groter. Veronica speelde Deep Purple na Vader Abraham... kom daar nu maar eens om, als er een DJ op b.v Radio 538 Vader Abraham of welke andere volkszanger dan ook, zou draaien dan wordt ie met pek en veren uit de studio geschopt.

Wat mij het meest, als "Boomer", en dat is voor mij een geuzentitel, het meest irriteert zijn de ochtendshows met sidekicks en die gaan dan volop de Popie-Jopie uithangen met heel veel gelach en onzin-nieuws, sorrie, maar ik krijg daar korstjes in mijn nek van en ik luister er dan ook niet meer naar.

Maar... ook hier weer, smaken verschillen, de ene houdt van de moeder en de andere van de dochter, zo ook met radio.

Stel nu eens dat b.v. Radio 538, Radio 10 en Sky Radio nu per 1 September 2024 moesten stoppen, zou dat net zoveel impact maken als Veronica en RNI in 1974??? Zouden ze dan dan ook op 31 Augustus 2074 nog steeds herdenken??? Ik denk het niet.

Radio is voor de "oudere", de jeugd heeft zijn streaming, eigen playlists en weet ik al niet meer, de jeugd van nu is lang niet zo'n radiofreak als wij in onze jonge jaren, en (ik citeer Rob Out 31-8-1974) "Dat spijt mij.... voor Nederland".

Groetjes

en hou het koel deze warme dag.

Henk Kruize

''Leuk deze overpeinzingen van medeforumleden, kijk, je moet bedenken dat het om iets gaat dat al 50 (!) jaar is geleden maar wat in onze "boomer hersenen" zit ingebakken".  Even voor de duidelijkheid, Het begrip boomer geldt voor mensen geboren 1941 - 1955. Daarna komt generatie X 1956 - 1970.  Ik ben dus geen "boomer".  Wel generatie X .   Dus ik heb X hersenen of zoiets.., reeds!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
1 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Mee eens.

:)  hoe zou dat nu komen?????   :)  Als Caroline of RNI ook dat format hadden gehad dan waren ze "big" geworden. Het album format van Caroline kon me niet echt bekoren al werd het door sommige de hemel in geprezen en RNI zat me een beetje teveel in de "Radio One" hoek, al waren er wel uitzonderingen.... Brain Anderson op Caroline was wat minder progressief dan zijn collega's....

Atlantis International was heerlijk om naar te luisteren, heel vaak draai ik nog oude tapes van Steve England, Andy Anderson, Debby England met dat leuke hoge stemmetje.... De enigste Vlaamse DJ die ik goed vond op Atlantis was Tony Houston, ondanks de Vlaamse tongval toch leuk om naar te luisteren en die niet dat "overdone" presenteren deed, zoals een Luk van Kapellen  :( . Sweet memories.

Groet

Henk Kruize

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Als Caroline of RNI ook dat format hadden gehad dan waren ze "big" geworden.

RNI had het min of meer in 1970, maar door de vele tegenslagen kon het geen succes worden.

In de zomer van 1974, waren er 'plannen' om buiten Ronan O'Rahilly om,  zo'n soort format in te voeren voor Radio Caroline via de tweede zender en ook de Mi Amigo te verankeren (dichter bij Engeland) in de buurt van het Atlantis zendschip de Jeanine.

Het album format van Caroline kon me niet echt bekoren

De maanden na 31 augustus 1974 was het toch echt genieten met Tony Allan, Johnny Jason, Dave Owen, Andy Archer en Simon Barrett via de 259 en vooral begin van de avond viel dat progressieve wel mee.

En Radio Luxembourg  was altijd nog een alternatief en klonk ook gewoon erg goed.

Atlantis International was heerlijk om naar te luisteren

Geen woord aan gelogen. 🙂

De begin periode was natuurlijk al heel leuk met Crispian st John en Andy Anderson, iets later ook met Steve England en Dave Owen was er ook echt op zijn plaats.

De enigste Vlaamse DJ die ik goed vond op Atlantis was Tony Houston

Fred van den Bosch was ook niet slecht.

3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Sweet memories

En al 50 jaar geleden, niet echt te bevatten eigenlijk.

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

I had just become 13 years old and was living in the west of Scotland. My listening to the offshore stations began in early 1973 with RNI mainly and then Caroline in summer on 773 and 1187 kHz.

Being so far west I had to rely on Skywave from the stations during the summer. That meant on Saturday 31st August 1974 my radio was tuned to RNI on shortwave 6205 kHz (actually 6209?) all day long with great programmes from AJ, Pierre Desyn and the Hartwig Brothers. I was expecting to listen to the last four hours of Radio Noordzee as had been announced, but all services closed at 8pm instead of midnight.

Due to the early evening close-downs from Veronica and Atlantis I was unable to hear their signals. As Skywave came in of course I was tuned to Caroline as it continued!

On the late evening of the 30th I was able to listen to the final hour of the international service of RNI, as well as Atlantis on 1313 kHz for the last time. I also heard Radio Veronica for the one and only time on 538m. I still have the short aircheck I made.

I remember think well, it’s not so bad as Caroline and Mi Amigo are continuing and RNI will be back soon! 

bewerkt door scotty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6628
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    g7mzh
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.