Spring naar bijdragen

31 augustus 1974.. Hoe beleefde u dat?

RMI

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei scotty:

I had just become 13 years old and was living in the west of Scotland. My listening to the offshore stations began in early 1973 with RNI mainly and then Caroline in summer on 773 and 1187 kHz.

till the end of June 73. Could you receive Atlantis and Seagull from July 73?

On the late evening of the 30th I was able to listen to the final hour of the international service of RNI, as well as Atlantis on 1313 kHz for the last time. I also heard Radio Veronica for the one and only time on 538m. I still have the short aircheck I made.  With Capitol on 557khz it was very difficult to receive Veronica, I think. Only the last 24h there was someone with Veronica to go up with the power and with Capitol there was someone to go down with the power, so there was a better reception for Veronica.

I remember think well, it’s not so bad as Caroline and Mi Amigo are continuing and RNI will be back soon! On Atlantis was announced they were preparing a comeback but in December 74 everything was confiscated on Gunfleet Tower.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bert ree:

till the end of June 73. Could you receive Atlantis and Seagull from July 73?

Yes, I could hear Seagull each night from 9pm. From the end of September Skywave was coming in from around 6.30 pm so I did  listen to Atlantis and the Joepie hour on 259. At Christmas 73 great signals from the Mi Amigo.

In September 1973 my parents bought me a Grundig portable with 49 metres. From then I could hear RNI all day and of course Nordsee goes DX.

bewerkt door scotty
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een paar uur en de klok tikt de 50 jaar weg. Op naar de volgende..

Ik voeg twee kaartjes bij van het zeegebied , waar de zenders in die tijd hun ankers hadden uitgegooid.

Is er iemand , die een kaartje heeft van de situatie op 31 - 8 - 1974 , of een aanvulling?

Groeten,

Ray

Radio Noordzee ligplaats.jpg

ligging zendschepen.jpg

bewerkt door RMI
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei RMI:

Nog een paar uur en de klok tikt de 50 jaar weg. Op naar de volgende..

Ik voeg twee kaartjes bij van het zeegebied , waar de zenders in die tijd hun ankers hadden uitgegooid.

Is er iemand , die een kaartje heeft van de situatie op 31 - 8 - 1974 , of een aanvulling?

Groeten,

Ray

Radio Noordzee ligplaats.jpg

ligging zendschepen.jpg

Ik ben benieuwd uit welk jaar de bovenste kaart komt. Ik zie geen zendschepen, maar wel een munitiestortplaats.......

De tweede kaart heb ik al eerder gezien. Deze zou je kunnen omschrijven als de ligging van de zendschepen die in de jaren 1960 - 1974 Nederlands/Vlaams gepresenteerde programma's hebben uitgezonden. Waarbij de sterretjes voor Scheveningen eigenlijk boven op elkaar zouden moeten liggen.

Ik mis Radio Dolfijn en Radio 227. Nog meer?

Na 1974 hebben we nog meer zeezenders gehad, zoals Delmare, Mi Amigo 272, Paradijs, Monique.

De Ross Revenge lag toen een stuk zuidelijker. Ben er eens met de Olau Line (Vlissingen - Sheerness) vlak langs gevaren. Een prachtig schip met een indrukwekkende antennemast. Ik geloof dat de mast hoger was, dan dat het schip lang was.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-9-2024 om 12:07 zei Piet van der Vooren:

De Jeanine van Radio Atlantis lag iets zuidelijker dan op de kaart aangegeven, meer richting Zeebrugge. Het zou ook niet logisch zijn om pal voor de monding van de Westerschelde te gaan liggen.

Piet.

voor of na 6 juni 1974?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-8-2024 om 16:32 zei Rink Hof:

Ik ben benieuwd uit welk jaar de bovenste kaart komt. Ik zie geen zendschepen, maar wel een munitiestortplaats.......

De tweede kaart heb ik al eerder gezien. Deze zou je kunnen omschrijven als de ligging van de zendschepen die in de jaren 1960 - 1974 Nederlands/Vlaams gepresenteerde programma's hebben uitgezonden. Waarbij de sterretjes voor Scheveningen eigenlijk boven op elkaar zouden moeten liggen.

Ik mis Radio Dolfijn en Radio 227. Nog meer?

Na 1974 hebben we nog meer zeezenders gehad, zoals Delmare, Mi Amigo 272, Paradijs, Monique.

De Ross Revenge lag toen een stuk zuidelijker. Ben er eens met de Olau Line (Vlissingen - Sheerness) vlak langs gevaren. Een prachtig schip met een indrukwekkende antennemast. Ik geloof dat de mast hoger was, dan dat het schip lang was.

De Ross Revenge lag eerst niet zo ver van de MV Mi Amigo, bij mooi weer zag men de mast van de Mi Amigo boven water steken tot  het schip in twee brak en de mast zich neer legde.

Later is de Ross verhuisd voor de kust van Ramsgate/Margate.

Groetjes

Ricky

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6628
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    g7mzh
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.