Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Er is een mooi topic over hoe jij 31 augustus 1974 beleefd hebt.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd geraakt van wat doe jij nu op deze dag ?

Sta je er bij stil en omring je je de hele dag met het geluid van de laatste dag?

Of gaat het langs je heen en heeft de tijd de wonden geheeld?

Zelf doe ik op deze dag eigenlijk niets, ik zet de zender uit, heel bewust deze dag.

Ruis horen is de boodschap omdat radio niet zo maar komt, het is niet zo vanzelf sprekend is de boodschap.

Aan specifieke herdenking uitzendingen doe ik niet mee.

Hoe leuk ook bedacht van een lichtschip of een ander platform welke in havens is te vinden als feest boot.

We gaan het 'Wat ging er door je heen bij het laatste uur?" van gedwongen stoppen niet tot de laatste pijn vezel uitknijpen 🤪

Theo

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Geplaatst
31 minuten geleden zei Will Stevens:

Ik vind die laatste periode van zeezender Veronica eigenlijk helemaal niet zo interessant. De mooie jaren waren eerder, toen ze nog op 192 zaten.

Kun je dat toelichten Will ?

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Juul:

Kun je dat toelichten Will ?

Toegegeven, het is een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar:

- Vader Abraham en zijn stal van artiesten kregen meer invloed, en die hadden nu eenmaal niet mijn voorkeur

- Ik miste Klaas (en Joost en Jan en Henk)

- Hans Mondt en Tom Collins werden op zeker moment naar de namiddag verplaatst, maar ze bleven grotendeels dezelfde soort plaatjes draaien als ze eerder deden, schijnbaar zonder rekening te houden met het feit dat na drie uur 's middags veel scholieren thuiskwamen, die misschien een wat andere muzikale voorkeur hadden dan bijvoorbeeld huisvrouwen.

- die eeuwige ledenwerfcampagne van de VOO hing me op zeker moment de keel uit.

Maar Lex bleef top. :cool:

bewerkt door Will Stevens
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Geplaatst

Het is natuurlijk wenselijk om nagedachtenis te houden aan die 31ste Augustus 1974. En dan gaat het niet alleen om Radio Veronica.

Anderzijds er was bijvoorbeeld ook 14 Augustus 1967. Nederlandse producties die op de Engelse zeezenders aandacht kregen ........ dat was dus over en uit. En dat heeft zo zijn impact gehad. Voor mij ook een dag die in herinnering blijft.

Maar ik heb het al eens eerder beschreven, in de UK nam men er geen genoegen mee, en nam de activiteit vanaf land opeens toe.

Hetzelfde gebeurde in Nederland. Na die 31ste Augustus 1974 nam de activiteit op land toe. Maar na duistere dagen volgen ook weer lichtere dagen. Dat weten we nu en dat is waar we in leven.

Wat betekend die 31ste Augustus voor ondergetekende? Een bladzij uit een boek wat "de ontwikkeling van radio" heet. Radio Veronica (als zeezender) heeft ruim 14 jaar bestaan en is zelf een voorbeeld van ontwikkeling. Uiteraard zal ik die 31ste Augustus 1974 nooit vergeten, en misschien leek het destijds dat de "day de music died". maar niets is minder waar. Zodus, music maestro, ook op 31 Augustus 2024.

Rob V.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Geplaatst

Daar kan ik me wat bij voorstellen Juul. Elke keer weer dat laatste uur ........ dat hebben we inmiddels zo vaak gehoord. En daarmee worden dan de emoties van toen weer boven water gehaald. Je zou er depressief van kunnen worden. Het geeft ook het idee dat er na 18.00 uur niets meer was.  Integendeel want je kwam bij de TROS terecht en na alles wat ik hier van je hand gelezen heb ...........

Het wordt dan het verhaal van een technicus, die begon bij Veronica maar ondanks het einde van de zeezender Veronica zijn weg vond.

En ook die luisteraars vonden hun weg wel weer.

En elke keer weer: "Gaan we nog wat doen de 31ste Augustus"?. Het organiseren waar veel tijd in zit en waar dan van de buitenwacht ook weer van alles verwacht wordt ........... Ook daarover heb je al eens aangegeven dat je er moe van wordt, en ook dat kan ik me voorstellen.

En om Theo zijn vraag te beantwoorden, ik draai op 31 augustus muziek. Mogelijkerwijs komt "Man of action" voorbij, of "Veronica Sorry". Voor de rest muziek uit de 60'r en 70'r jaren met een hoog off-shore gehalte.

Rob V.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst

Ik ga deze dag naar de Norderney. Het grappige is dat ik in 1974 30 km vanaf de Norderney woonde en nu, sinds ze in Amsterdam ligt, woon ik ook 30 km vanaf de Norderney, toen ten noorden en nu ten zuiden. In de afgelopen jaren ben ik er verschillende keren geweest en de herinneringen zijn er nog steeds. Een andere keer maar weer eens naar Hoek van Holland.

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Geplaatst
Op 16-8-2024 om 05:40 zei thijs5326:

Ik ga deze dag naar de Norderney. Het grappige is dat ik in 1974 30 km vanaf de Norderney woonde en nu, sinds ze in Amsterdam ligt, woon ik ook 30 km vanaf de Norderney, toen ten noorden en nu ten zuiden. In de afgelopen jaren ben ik er verschillende keren geweest en de herinneringen zijn er nog steeds. Een andere keer maar weer eens naar Hoek van Holland.

Ben benieuwd waar jij in 1974 woonde. Volgens mij was daar alleen water ..... 🙂

In ieder geval woon je nu niet zover bij mij vandaan (Maarssen).

Ik weet nog niet wat ik 31 augustus ga doen.

Veronicaschip is een mogelijkheid, maar misschien ga ik wel naar Park & Podium in Breukelen. Heeft helemaal niks met zeezenders te maken, maar veel artiesten die optreden, gratis.

Please login or register to see this link.

Ik ben wel benieuwd wat er waar te doen is op 31 augustus m.b.t. zeezenders, Ik mis namelijk wel eens wat aankondigingen.....

Tot nu toe ken ik deze:

Ik vind er niks over terug op de 192Radio site (mischien staat er wel iets maar ik heb het niet gevonden)

En RadioVisie zegt dat je pas vanaf 14 uur welkom bent.

(Volgens mij was Lex Harding in 1991 niet meer bij Veronica, maar met nieuwe projecten bezig, zoals Veronique in 1989, nu RTL4, en de voorloper van Radio 538.)

En:

En:

Meer evenementen?

Rink

Geplaatst

Ik ben in RockArt. De Norderney die herinneringen bewaar ik zoals ik ze heb. Er is niks meer dat mij aan toen doet denken. En RockArt wel.

Collega's techn Jurg van Beem en boordprogrammatechnicus Jaap Borst zijn ook in RockArt.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Ik ben - als de zeezendergoden dat willen - op zaterdag 31 augustus 2024 Please login or register to see this link.

en op zondag 1 september in RockArt in Hoek van Holland voor Please login or register to see this link.

Wel jammer dat ik Juul, Jurg en Jaap dan mis! 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
19 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Harlingen...dagje in de zon aan dek van de JB zitten, het evenementen station Radio 74 met oa Marc Jacobs en Eric Beekman.< Bart van G> 

Paul de Haan.

zojuist las ik dat Eric Beekman wegens ziekte moet afhaken.

Geplaatst
5 uur geleden zei Jingle192:

Ik ben - als de zeezendergoden dat willen - op zaterdag 31 augustus 2024 Please login or register to see this link.

en op zondag 1 september in RockArt in Hoek van Holland voor Please login or register to see this link.

Wel jammer dat ik Juul, Jurg en Jaap dan mis! 

Ja Jaap, je kunt nog een andere keuze maken.   ik ben dus "Deo volente"  in Hoek van Holland.

3 uur geleden zei bert ree:

zojuist las ik dat Eric Beekman wegens ziekte moet afhaken.

Ik zou een dokters verklaring eisen....................hi

• Bedankt 1
  • Verward 1
Geplaatst

Deze zaterdag 31 augustus 2024 hoop ik in de ochtend af te meren in Rotterdam met de 'Rotterdam' van de Holland America Line na een trip richting Scandinavië. Daarna terug naar huis in Vlissingen.

Deze dag, 50 jaar na dato, heb ik de eer dat ik 2 uur radio mag vullen (zoals elke week). Eerst van 14 tot 15 uur op www.happyam.nl waar ik terugblik naar de muziek van het laatste uur van Radio Veronica.

Daarna van 18 tot 19 uur op www.sobfm.nl waar ik de regionale informatie deze dag afwissel met muziek die aan de zeezenders refereert.

Ik hoop dat de luisteraars het waarderen en er iets van opsteken.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
Op 19-8-2024 om 10:12 zei Piet van der Vooren:

Daar was sinds 1852 geen water meer, ondanks de huidige naam van de gemeente (Haarlemmermeer)... 😁😉

Piet.

Maar Thijs zei dat hij in 1974 30 km ten noorden van de Norderney woonde. Daar is volgens mij nu nog steeds water en misschien een aantal windmolens.

• Bedankt 1
  • Haha 1
Geplaatst

Zojuist gezien dat NPO Radio 5 aandacht gaat besteden aan 31 augustus 1974.

In de week ervoor worden van maandag t/m vrijdag de muzikale voorkeuren van Ferry Maat, Tineke de Nooij, Leo van der Goot, Ad Roland en Ad Bouman gedraaid.

Wel weer jammer dat iemand dit stukje heeft geschreven, het zelf niet heeft meegemaakt en ook zijn/haar research niet goed heeft uitgevoerd. Mi Amigo en Caroline zijn niet gestopt op die dag.

Als ze dit stukje aan Bart (za 16-18, krijgt Lex Harding op bezoek) hadden laten lezen, dan had hij die fout er wel uitgehaald.

En zoals gewoonlijk (bij de meeste herdenkingen) wordt Radio Atlantis niet genoemd.

En weer worden de zeezenders piraten genoemd.....

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6670
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Rinus van de Velde
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.