Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  Op 20-8-2024 om 21:57 zei Rink Hof:

Maar Thijs zei dat hij in 1974 30 km ten noorden van de Norderney woonde. Daar is volgens mij nu nog steeds water en misschien een aantal windmolens.

Ok, ten Noordoosten..

IMG_5571.jpeg

Geplaatst

't was als een geintje bedoeld, Thijs.

Maar wat een mooie kaart met Radio Veronica er op!

En het aantal inwoners van Zuid-Holland.

Komt die uit de Bos Atlas?

(een andere hobby van mij: plattegronden).

Rink

Geplaatst
  Op 22-8-2024 om 17:08 zei Rink Hof:

't was als een geintje bedoeld, Thijs.

Maar wat een mooie kaart met Radio Veronica er op!

En het aantal inwoners van Zuid-Holland.

Komt die uit de Bos Atlas?

(een andere hobby van mij: plattegronden).

Rink

Nee, deze komt uit de Bosatlas

IMG_0513.jpeg

Geplaatst
  Op 23-8-2024 om 06:04 zei radio tpot:

ik denk dat het ja moet zijn? 😊 op de vraag of het uit de Bos atlas komt?

Theo

Nee, het antwoord is nee. De eerste foto komt NIET uit de Bosatlas. De 2de wel…

Geplaatst
  Op 13-8-2024 om 11:25 zei Henk-Anna Loog:

Ik ga die dag lekker oude bandjes draaien van RNI, Atlantis en Veronica gedateerd 31 Augustus 1974.... lekker drankje en snackje erbij, daarbij relaxend in mijn "mancave" en dan lekker wegdromen naar de tijd dat de toekomst nog voor je lag en je wilde plannen maakte over wat je wilde gaan doen of zou willen worden.... 

Of die ook uitgekomen zijn??? Dat laat ik in het midden... 

Sommige zeggen wel eens "Henk, jij bent in het verleden blijven hangen..", nou, so what, als ik me daar happy bij voel wat is daar dan mis mee???    :) Iedereen leeft zijn leven zoals hij / zij / het dat wil.

Groet

Henk Kruize

Je hebt een PB, Henk.

Piet.

bewerkt door Piet van der Vooren

Geplaatst

Dan kunnen wij elkaar de hand schudden Wim, Ik ben samen met oud collega's Jaap Borst (boord technicus), Jurg van Beem (studio techn)  en Anuschka (dj en presentator in de beginjaren )  present.

Ik zie er naar uit om weer eens bij Jaap en Jacqueline te gast te zijn.

bewerkt door Juul

Geplaatst

Wat doe ik aan 31 augustus, vroeg de topicstarter.

In mijn particuliere audiowebstream is deze maand iedere vijfde plaat een offshore-radiotune. Meer doe ik er niet aan, al bewaar ik natuurlijk warme jeugdherinneringen aan het luisteren naar de stations. En al even prettige herinneringen aan de eerdere 'herdenkingsdiensten' (zoals Lex Harding onze terugblikken ooit noemde).

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Ik doe dus niets op 31 augustus, ben al lang blij dat de pijn weg gezakt is.

En vooral de boosheid, op de staat en de verrotte zuilen omroepen.

Zelfs de zender staat uit, maar dat heeft eigenlijks niets met 31 augustus zelf te maken.

Ik ben vaak rond deze tijd gewoon weg 🤗

Maar dan nog wat moet je als overjarige puber nu dan gaan herdenken?

De programma's? De banden of radio opnamen?

Ik weet het niet, want als iets dood gaat sta ik stil bij het feit dat, en leef verder met de warme herinnering aan de persoon of iets.

En onder iets vallen ook de Zee Zenders.

Als ik hier met andere mensen over praat, het stil vallen van de zee zenders, dan kijken ze me aan en worden ze weer bevestigd in, dat ik toch ietsjes anders spoor als de gemiddelde.🤪

Das niet erg maar zoiets geeft ook wel aan dat een datum als 31 augustus niet zo leeft bij de burger.

Bij een specifiek deel wel, en dat wordt gelukkig ook heel individueel beleefd.

Het heeft 'ons' niet onberoerd gelaten en kleurt nu nog steeds ons leven.

En dat vind ik wel fijn, om onder gelijk gezinden te zijn.

Dank jullie wel 👌

Theo

Geplaatst
  Op 25-8-2024 om 18:54 zei Juul:

Dan kunnen wij elkaar de hand schudden Wim, Ik ben samen met oud collega's Jaap Borst (boord technicus), Jurg van Beem (studio techn)  en Anuschka (dj en presentator in de beginjaren )  present.

Ik zie er naar uit om weer eens bij Jaap en Jacqueline te gast te zijn.

Wat vreselijk leuk Juul. Ja inderdaad heel fijn om weer eens bij Jaap en Jacqueline te zijn.

Geplaatst

voor de radioliefhebber: er zijn heel wat stations die aandacht besteden wat er 50 jaar geleden gebeurde.

RADIOFMGOLD.BE  van 26 tot 31 aug. 13-14u elke dag een andere zeezender

RADIO74.NL van 24 tot 31 aug. programma's vanuit Harlingen met 's nachts radio Seagull live vanaf boord, ook te beluisteren via Studio AM900 Terneuzen, de Vliegende Hollander Meppel AM 1467, AM 747 Pietersbierum Friesland, radio Emmeloord DAB+, 1134 AM Oijen, Radio Veluwe Centaal Thema kanaal, gedeeltelijk overgenomen door KL85.net, Vinyl Teaminternet, Omroep Tholen 106.5 FM, Omroep Goirle FM 105.6, Omroep Bollenstreek 105.3 FM, Waterland radio Purmerend

NPO5 van 26 tot 30 aug. 9-12u Arbeidsvitaminen met interviews over de zeezenders

31 AUG:

NPO5: 31 aug.: 6u-18u aandacht voor de zeezenders

RADIOTEQUILA.BE: 17-19u terugblik op de zeezenders

WEBRADIOATLANTIS.BE: 12-18u terugblik op de zeezenders

Vintage Music Radio AM1485 Vlissingen: muziek uit 1974 met om 17u laatste uur Veronica, om 18u laatste uur Atlantis en om 19u laatste uur RNI

1 SEPT.:

KL85.net: 0-1u terugblik op AM1224 uit 1999 Veronica en 1-7u Mi Amigo en Caroline gaan door in 1974

Extragold.nl: zeezender top 74 vanuit Hoek van Holland

Wie vult aan?

Geplaatst
  Op 26-8-2024 om 22:59 zei bert ree:

Wie vult aan?

Polderpopradio.com  (DAB+ Eindhoven)  31 Augustus  14-16 uur "Mebo-2 Club" in mijn presentatie

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog

Geplaatst
  • Auteur

oeps dat zijn er verrekte veel zeg, daar mag ook wel een verstevigde tafel onder staan.

Wat zijn het voor bandjes? Voor DAT lijken ze te groot te zijn.

Lijken wel op 8track bandjes.

Theo

Geplaatst
  • Auteur

kijk eens aan wat een boel zeg.

Dank je voor de mooie uitleg  erover, ik zat nog niet eens zo verkeert met de 8track bandje.

Heb beide nog nooit in het echt gezien, alleen op film en foto's.

Theo

Geplaatst
  Op 28-8-2024 om 09:09 zei Helmut:

vrijdag 30 aug:

KBC om 19u

zaterdag 31 aug.:

- Caroline 648 om 17u tot 20u

- Seabreeze om 10u met Hans ten Hoge

- KBC om 14u

zondag 1 sept.:

Caroline Flashback van 11u tot 13u

Wie vult aan?

Geplaatst

Ich werde, wie auch am 31.08.1974, den letzten klängen der offshore stationen lauschen. diesmal aber von meinen aufgenommenen casetten. leider ist diese wunderbare zeit mit Nordsee-Veronica-Atlantis seit 60 jahren vergangenheit.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.