Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst
9 uur geleden zei Rink Hof:

Maar Thijs zei dat hij in 1974 30 km ten noorden van de Norderney woonde. Daar is volgens mij nu nog steeds water en misschien een aantal windmolens.

Ok, ten Noordoosten..

IMG_5571.jpeg

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Geplaatst

't was als een geintje bedoeld, Thijs.

Maar wat een mooie kaart met Radio Veronica er op!

En het aantal inwoners van Zuid-Holland.

Komt die uit de Bos Atlas?

(een andere hobby van mij: plattegronden).

Rink

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
4 uur geleden zei Rink Hof:

't was als een geintje bedoeld, Thijs.

Maar wat een mooie kaart met Radio Veronica er op!

En het aantal inwoners van Zuid-Holland.

Komt die uit de Bos Atlas?

(een andere hobby van mij: plattegronden).

Rink

Nee, deze komt uit de Bosatlas

IMG_0513.jpeg

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst
15 uur geleden zei radio tpot:

ik denk dat het ja moet zijn? 😊 op de vraag of het uit de Bos atlas komt?

Theo

Nee, het antwoord is nee. De eerste foto komt NIET uit de Bosatlas. De 2de wel…

Geplaatst (bewerkt)
Op 13-8-2024 om 13:25 zei Henk-Anna Loog:

Ik ga die dag lekker oude bandjes draaien van RNI, Atlantis en Veronica gedateerd 31 Augustus 1974.... lekker drankje en snackje erbij, daarbij relaxend in mijn "mancave" en dan lekker wegdromen naar de tijd dat de toekomst nog voor je lag en je wilde plannen maakte over wat je wilde gaan doen of zou willen worden.... 

Of die ook uitgekomen zijn??? Dat laat ik in het midden... 

Sommige zeggen wel eens "Henk, jij bent in het verleden blijven hangen..", nou, so what, als ik me daar happy bij voel wat is daar dan mis mee???    :) Iedereen leeft zijn leven zoals hij / zij / het dat wil.

Groet

Henk Kruize

Je hebt een PB, Henk.

Piet.

bewerkt door Piet van der Vooren
Geplaatst (bewerkt)

Dan kunnen wij elkaar de hand schudden Wim, Ik ben samen met oud collega's Jaap Borst (boord technicus), Jurg van Beem (studio techn)  en Anuschka (dj en presentator in de beginjaren )  present.

Ik zie er naar uit om weer eens bij Jaap en Jacqueline te gast te zijn.

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Wat doe ik aan 31 augustus, vroeg de topicstarter.

In mijn particuliere audiowebstream is deze maand iedere vijfde plaat een offshore-radiotune. Meer doe ik er niet aan, al bewaar ik natuurlijk warme jeugdherinneringen aan het luisteren naar de stations. En al even prettige herinneringen aan de eerdere 'herdenkingsdiensten' (zoals Lex Harding onze terugblikken ooit noemde).

Geplaatst
10 uur geleden zei Juul:

Dan kunnen wij elkaar de hand schudden Wim, Ik ben samen met oud collega's Jaap Borst (boord technicus), Jurg van Beem (studio techn)  en Anuschka (dj en presentator in de beginjaren )  present.

Ik zie er naar uit om weer eens bij Jaap en Jacqueline te gast te zijn.

Wat vreselijk leuk Juul. Ja inderdaad heel fijn om weer eens bij Jaap en Jacqueline te zijn.

Geplaatst

voor de radioliefhebber: er zijn heel wat stations die aandacht besteden wat er 50 jaar geleden gebeurde.

RADIOFMGOLD.BE  van 26 tot 31 aug. 13-14u elke dag een andere zeezender

RADIO74.NL van 24 tot 31 aug. programma's vanuit Harlingen met 's nachts radio Seagull live vanaf boord, ook te beluisteren via Studio AM900 Terneuzen, de Vliegende Hollander Meppel AM 1467, AM 747 Pietersbierum Friesland, radio Emmeloord DAB+, 1134 AM Oijen, Radio Veluwe Centaal Thema kanaal, gedeeltelijk overgenomen door KL85.net, Vinyl Teaminternet, Omroep Tholen 106.5 FM, Omroep Goirle FM 105.6, Omroep Bollenstreek 105.3 FM, Waterland radio Purmerend

NPO5 van 26 tot 30 aug. 9-12u Arbeidsvitaminen met interviews over de zeezenders

31 AUG:

NPO5: 31 aug.: 6u-18u aandacht voor de zeezenders

RADIOTEQUILA.BE: 17-19u terugblik op de zeezenders

WEBRADIOATLANTIS.BE: 12-18u terugblik op de zeezenders

Vintage Music Radio AM1485 Vlissingen: muziek uit 1974 met om 17u laatste uur Veronica, om 18u laatste uur Atlantis en om 19u laatste uur RNI

1 SEPT.:

KL85.net: 0-1u terugblik op AM1224 uit 1999 Veronica en 1-7u Mi Amigo en Caroline gaan door in 1974

Extragold.nl: zeezender top 74 vanuit Hoek van Holland

Wie vult aan?

Geplaatst

oeps dat zijn er verrekte veel zeg, daar mag ook wel een verstevigde tafel onder staan.

Wat zijn het voor bandjes? Voor DAT lijken ze te groot te zijn.

Lijken wel op 8track bandjes.

Theo

Geplaatst

kijk eens aan wat een boel zeg.

Dank je voor de mooie uitleg  erover, ik zat nog niet eens zo verkeert met de 8track bandje.

Heb beide nog nooit in het echt gezien, alleen op film en foto's.

Theo

Geplaatst
Op 28-8-2024 om 11:09 zei Helmut:

vrijdag 30 aug:

KBC om 19u

zaterdag 31 aug.:

- Caroline 648 om 17u tot 20u

- Seabreeze om 10u met Hans ten Hoge

- KBC om 14u

zondag 1 sept.:

Caroline Flashback van 11u tot 13u

Wie vult aan?

Geplaatst

Ich werde, wie auch am 31.08.1974, den letzten klängen der offshore stationen lauschen. diesmal aber von meinen aufgenommenen casetten. leider ist diese wunderbare zeit mit Nordsee-Veronica-Atlantis seit 60 jahren vergangenheit.

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6681
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Pjotresztick
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.