Geplaatst 13 augustus 202413 aug Populair bericht Dezer dagen zit ik oude zeezendertunes in een digitaal mapje te schuiven; je moet toch wát in augustus, vijftig jaar na dato. Veronica had korte tijd een instrumentale stationstune, gespeeld op een moog, zo rond '71-72. Ik heb Ad Bouman wel eens horen vertellen dat Veronica ook eens een stationstune wilde hebben, nu RNI ieder uur Man of Action draaide. Waarschijnlijk zei hij dat in een of andere special met Benno en Jelle van het Genootschap. Het was een vrij simpel muziekje van een minuut of twee, het lijkt me niet van Kingsley en Perrey. Ik kon indertijd ook geen vast patroon ontdekken van wanneer het gedraaid werd. Vaak, dat wel. Maar, je voelt de vraag al komen, hoe heette dat stuk eigenlijk? En kan ik het nog ergens vinden? Op Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren vind ik 'm niet. En of hij in de onvolprezen Soundscapes Zeezenderdiscografie van Hans Knot staat, weet ik niet, want mogelijk is het nummer nooit op plaat uitgebracht, maar afkomstig uit een of ander jinglepakket. Ik heb al m'n harde schijven doorgevlooid, maar nada. Hier is een miniem stukje dat ik wel terugvond (tot 20 aug. online): Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 13 augustus 202413 aug Grappig, uit de tekst kon ik het niet halen dat het om dit stukje ging. De melodie herken ik wel als hoort bij Veronica. Theo
Geplaatst 13 augustus 202413 aug '' Dick Hyman - The Legend Of Johnny Pot (Command). Veel gebruikt moogdeuntje op Veronica. Staat ook als backing op Veronica's jingle documentaire.'' Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 14 augustus 202414 aug Dit deuntje werd vaak gedraaid op het einde van een programma. Zo vlak voor het nieuws, staat me bij.
Geplaatst 14 augustus 202414 aug Populair bericht Op 14-8-2024 om 06:35 zei thijs5326: Dit deuntje werd vaak gedraaid op het einde van een programma. Zo vlak voor het nieuws, staat me bij. Ja alleen maar als het programma op band te kort was.................
Geplaatst 14 augustus 202414 aug Doet mij denken aan de actie "Veronica blijft als U dat wilt" in 1971.
Geplaatst 14 augustus 202414 aug Op 14-8-2024 om 14:48 zei Albatrosstudio: "Veronica blijft als U dat wilt" in 1971. En er kwam de single "Veronica" van het "Veronica koor" met op de B-kant een Veronica promo met als achtergrond dit nummer van Dick Hyman. Henk
Geplaatst 14 augustus 202414 aug Populair bericht De single, opname in Sounspush - Blaricum, kwam uit 1971 , "U moet wat doen....etc". En er was ook een cart. 14 augustus 202414 aug bewerkt door Juul
Geplaatst 27 augustus 202427 aug Auteur Op 13-8-2024 om 16:29 zei RobKi: ... Ik heb Ad Bouman wel eens horen vertellen dat Veronica ook eens een stationstune wilde hebben, nu RNI ieder uur Man of Action draaide. Waarschijnlijk zei hij dat in een of andere special ... En inderdaad. Volledigheidshalve: in De Avond van het Sentiment, VOO Radio 2, 21 juli 1995, einde van 't eerste uur; Ad Bouman met Pieter-Jan Vink.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.