Spring naar bijdragen

Publieke omroep op 16 augustus

Bertus Biervilt

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Bertus Biervilt:

19770816 2300 VARA - Willem van Beusekom - Popreconstructie - Zangercomponisten

Please login or register to see this link.

En aan het eind van dit uurtje... dat is wat je nog eens noemt 'BREAKING NEWS'. Helaas was Willem van Beusekom (wél een zeer goede omroepmanager) een te beperkte presentator om dat goed te kunnen brengen. 

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei rauhfaser:

En aan het eind van dit uurtje... dat is wat je nog eens noemt 'BREAKING NEWS'. Helaas was Willem van Beusekom (wél een zeer goede omroepmanager) een te beperkte presentator om dat goed te kunnen brengen. 

Hoe had hij het dan moeten doen? Met een hoop bombarie? 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag niks dan goeds over mijn muziek mentor Willem van Beusekom 

Van hem heb ik eigenlijk het meest geleerd over popmuziek op de radio!

Al was presenteren niet altijd zijn sterkste punt: zo sprak hij sommige groepen regelmatig op verschillende

manieren uit.    En was hij ooit op tv te zien bij een quiz waarbij zijn par   ate kennis van popmuziek ietwat tegen viel. Hij was meer geinteresseerd in het songfestival 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Juul:

En afgezien van alles,................Willem was een erg aardig mens. Zonder "opsmuk", kom daar tegenwoordig maar eens om in dj land.

Klopt, was even mijn baas jaren 80 toen ik stage liep en free lancete bij Popdonder +

Als ik me goed herinner zetelde hij in de villa voor de hele oude VARA,  Heuvellaan 35 waar Nu Broadcast Partners zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-8-2024 om 19:10 zei PowerMusic:

Hoe had hij het dan moeten doen? Met een hoop bombarie? 

Vergelijk dit eens met de manier waarop Felix Meurders de moord op Lennon versloeg, of de manier waarop 'Luxy' het bij Elvis diezelfde avond deed (hierboven door Bertus geplaatst): hoorbaar aangedaan, met emotie. Willem - die ik zoals ik al meldde ook hoog had zitten als manager, uit eigen ervaring ook als mijn  baas op de 'Hilversum 3 zolder' in de jaren 80 bij de Popkrant,  @Juul @ruudam - is hier niet meer dan een kille nieuwslezer. Gemiste kans. 
Ik heb dat verschil in aanpak - en mijn visie daarop - ook beschreven in mijn boek over Elvis. 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-8-2024 om 18:15 zei ruudam:

Klopt, was even mijn baas jaren 80 toen ik stage liep en free lancete bij Popdonder +

Als ik me goed herinner zetelde hij in de villa voor de hele oude VARA,  Heuvellaan 35 waar Nu Broadcast Partners zit. 

In die villa had '3' bureautjes op de zolder. Dat stond intern dan ook bekend als 'De Hilversum 3-zolder'. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.