Spring naar bijdragen

19 augustus 1989, 35 jaar geleden vanaf de Noordzee

Roel Dickse

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Omnivoor:

Ik ben een beetje een leek op dit gebied, maar als een schip wordt  geënterd in internationale wateren, is dat

in letterlijke zin geen piraterij?

Omni ;) 

Voor zover ik begrepen heb voerde de Ross geen vlag meer...

2 minuten geleden zei Revenge85:

Inderdaad blijft emotioneel om te horen , maar wat ik me afvraag hoe de organisatie van 819 deze zaterdag heeft beleefd??? 

En de Engelse dj's zijn toch aan boord gebleven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Omnivoor:

Ik ben een beetje een leek op dit gebied, maar als een schip wordt  geënterd in internationale wateren, is dat

in letterlijke zin geen piraterij?

Omni ;) 

Het schip kon geen geldige vlag meer tonen, de registratie in een Zuid Amerikaans land was verlopen. Statenloos dus. 

59 minuten geleden zei Revenge85:

Inderdaad blijft emotioneel om te horen , maar wat ik me afvraag hoe de organisatie van 819 deze zaterdag heeft beleefd??? 

Een aantal waren al opgepakt en verdacht van medewerking aan een criminele organisatie. Zie het uitstekende verhaal over Monique/558/819 van Walter Zwart<Simons> 

58 minuten geleden zei Sapuripong:

Voor zover ik begrepen heb voerde de Ross geen vlag meer...

En de Engelse dj's zijn toch aan boord gebleven?

Ja klopt, echter ik meen mij te herinneren dat Bruce Purdy met de DTI is terug gevaren. Bij de bemanning vd Ross bestond het vermoeden dat hij een DTI mol was. Purdy had ook als enige gesprekken  gevoerd op het DTI bootje dat vrijdags al langszij lag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 hours ago, Roel Dickse said:

819-19890819-0600-0628-Onbekend

Beste Roel,

I have 3 different names for the presenter of this half hour. In Jan-Fre's Index it says Danny the Eagle. I have it as Eddie the Eagle and Monitor had it as Eddie the Cook. Comments to sort this out?

Mvg,

John C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een eigenwijze Peter Chicago die weigerde de zenders uit te zitten. 

Die relizender zat op 6015,dus bovenop de noodfrequentie 6014.

Ook had de Ned Publ Omroep last van R819,  kennelijk werd daar behoorlijk veel naar geluisterd. 

De actie was dubious,  de spullen zijn vrij snel teruggegeven. 

Zelf heb ik er nog 150 gulden aan verdiend door het geluid van Caroline tijdens de raid op 819 aan het NOS journaal te leveren. 

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei ruudam:

Ook had de Ned Publ Omroep last van R819,  kennelijk werd daar behoorlijk veel naar geluisterd. 

10.000 luisteraars dacht ik volgens het laatste (luister)onderzoek.

Maar het was eerder dat jaar ietsje hoger.

'' A Dutch public opinion poll showed that Radio 819 was achieving a daily audience of only 25,000 listeners.

Other research carried by one of the advertisers only gave the station an audience of 15,000 each day.'' 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Andries 2:

Het was 6215 kHz en geen 6014 of 6015. En dat in een tijd dat de maritieme (nood)frequenties nog volop in gebruik waren. En inderdaad, ze waren gewaarschuwd.. Maar het leek zo'n leuk rustig plekje.

Groet,

Andries

Domme fout, excuses. 

Als er zou weinig luisteraars waren waarom Dan zo'n actie vd overheid. 

Die 6214 was wel serieus natuurlijk. 

Dom om daar mee door te gaan, maar Ja, geld he. 

Overigens geeft dit aan waarom zeezenderij niet zo'n goed idee is. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6627
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Exigone
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.