Geplaatst 27 augustus 202427 aug Populair bericht Tja 31 augustus maar weer. Het klinkt misschien wel gek wat ik nu ga schrijven. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Ieder jaar het zelfde liedje. Omroepen, lokaal of regionaal, Bellen op om met alle goede bedoelingen er aandacht aan te besteden. Dan komt de vraag kunnen we een klein interviewtje doen? ( prima zeg ik dan ) “Kan ik dan even bij je thuis langs komen?” Nee zeg ik dat kan best telefonisch, toch? Aan de andere kant van de lijn bespeur ik een teleurstelling. Ik denk, sorry hoor, wat moet ik met al die mensen hier thuis voor 10 minuten interview? Enfin, telefonisch dus. Het begint al goed. “Juul op 31 augustus werden de piratenzenders verboden”……Ik slaak een diepe zucht en wijs ze op onze website waarop ik uit de doeken heb gedaan dat we geen piraat waren omdat medewerking niet verboden was, dat werd pas op 1 sptember verboden, en het enige dat wij deden was een golflengte “gebruiken”. Overigens in gezelschap van wel zo’n 200 andere Europese officiele radiostations ! Er schoot door mij heen, “weer lekker voorbereid dat interview………………….” En ook de bekende Mart Smeets vraag;”wat ging er door je heen op 31 augustus?” werd gesteld. "Nou ik was goed zeeziek op weg naar de Norderney. "Oh, je was op de Norderney?" was de vraag. Ik wijs dan ook nog even op onze website maar daar kwam geen antwoord op……………. Alle vragen die meestal worden gesteld kun je daar op terug vinden. En dan kun je vandaar uit wel een goed interview doen. Je voor bereiden heet dat! Kortom, als ik met zo'n interview met grote popmuzikanten in m’n latere radio jaren bij de TROS voor Poster zou thuiskomen zou ik van de programaleider een standje krijgen. En dit is nog maar één voorbeeld. Wellicht ben ik te kritisch, ik denk het niet, maar daarom ben ik blij dat ik na 31 augustus niet meer gebeld wordt met ,””wat ging er door je heen op 31 augustus?” Enfin, wat ik wel leuk vind, dat is om zaterdag in Hoek van Holland met luisteraars van toen te filosoferen over vroeger. En ik sta altijd klaar als mensen mij willen spreken maar dan wel eerst "inlezen" graag. PS. Er zijn ook uitzonderingen die dat laatste goed gedaan hebben. 27 augustus 202427 aug bewerkt door Juul
Geplaatst 28 augustus 202428 aug Populair bericht Elke keer weer het zelfde rideltje vertellen en vragen beantwoorden die je gewoon al jaren kunt opzoeken tot in de detailt in woord en beeld op de site van Stichting Norderney . Ik heb zo mijn eigen beleving rond deze tijd weer terug naar 1974 oude cassettes klaar liggend voor de laatste dag elk van 120 minuten . Tot even na 1800 uur de laatste er uit kwam en ik ging eten . Nu van de week betrapte ik me er weer op dat die ene herinnering van Piere kartner mij iets deed hoor het nummer echt wel vaker hier maar gister in de jukebox kwam er toch even een traantje en dat heb ik nog steeds na 50 jaar , raar voor iemand van bija 67 , nee het deed me wat dat Veronica werd afgepakt . weken lang stond die oude transistor op 538 mtr tot ik weer muziek wou horen en zettren hem op een donderdag aan om 0700 en hoorde weer iets bekends , ja Klaas Vaak maakte me weer wakker zoals ik ook gewend was voor ik naar school mocht of meer moest .... Veronica is en blijft in mij hart als fan en liefhebebr van goede muziek . Deze zaterdag luister ik onderweg naar Groningen online wand ja we gaan uit eten op deze dag is het ook feest me schoonm,oeder wordt 95 en dat vier je maar een keer nat als de 31ste Augustus 2024 50 jaar na dato .. Dank Veronica alle medewerkers die er toen en nu nog voor zorgen dat het gevoel is gebleven door radio192 en de treams vol oude opnames ... Veronica is niet te verslaan ooit verslagen maar voor altijd blijven door gaan ... groet Jaap de Vries .
Geplaatst 28 augustus 202428 aug Auteur Dag Jaap. En prachtige leeftijd 95 ! Geniet ervan met de familie. Goeie reis. Juul
Geplaatst 28 augustus 202428 aug Op 28-8-2024 om 07:19 zei Juul: Dag Jaap. En prachtige leeftijd 95 ! Geniet ervan met de familie. Goeie reis. Juul Dank Juul komt goed ontmoet jij je oud collega,s nog maar eens in Hoek van Holland fijne dag gewenst ..
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.