Geplaatst 28 augustus 202428 aug Vandaag 50 jaar geleden kwamen Ronan en Sylvain naar het schijnt aan boord van de Mi Amigo voor de instructies richting Engelse kust , wat werd er besproken ?? Zijn er hier ook foto’s van en wie waren daarbij ?? en waarom kon de tender op de avond van die 31 augustus de Mi Amigo niet bevoorraden??????
Geplaatst 28 augustus 202428 aug Populair bericht Op 28-8-2024 om 19:47 zei Revenge85: Vandaag 50 jaar geleden kwamen Ronan en Sylvain naar het schijnt aan boord van de Mi Amigo voor de instructies richting Engelse kust , wat werd er besproken ?? ''August 27. Ronan arrived on board with Sylvain Tack to tell us what will be happening in a couple of days' time. The Mi Amigo will be towed over to the English coast and the programmes of both Caroline and Radio Mi Amigo will continue. Radio Mi Amigo will record their programmes in Playa d' Aro in Spain. I've made up my mind that I don't want to go over to the English coast and will look for a job on one of the new commercial stations, but left my options open. Ronan told me there would always be a job for me if things didn't work out. Before leaving on the tender, I went to the studio to record a piece for the final hour of Radio Northsea International which Edwin Bollier had asked me to do. Mike Hagler too has decided that he wants new horizons and adventures and also came off on the tender as did Brian Anderson who is going to work for Radio Nova. Captain Meyer and Jaap de Haan are leaving too.'' ( Andy Archer - Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren ) Op 28-8-2024 om 19:47 zei Revenge85: en waarom kon de tender op de avond van die 31 augustus de Mi Amigo niet bevoorraden?????? Volgens Willem Steentjes ( Will van der Steen) : "Op 31 augustus vertrok de laatste legale tender vanuit Rotterdam. Afvaart vlakbij de Euromast. Aanwezigen: Management Radio Caroline en management RMA ( geen Ronan en ook geen Sylvain), waterpolitie, rijkspolitie, lieden vd Belgische justitie (B.O.B.), douane mensen, controleur belastingdienst, scheepvaartwezen en wat brave burgers. De kapitein kreeg de zenuwen. Aan boord werd de kast met belastingvrije handel gecontroleerd en verzegeld. Ondertussen werd proviand, zowel vers als bevroren aan boord gebracht en gewoon boven op dek gestald. De programmatapes voor 1 sept en verdere dagen werden door mij aan boord gebracht. Die waren op het allerlaatst opnieuw gemaakt om in te haken op de actualiteit. Alleen sommige andere (hitparade-)programma's waren al bijna een week aan boord. De banden lagen gewoon op het dek op een grote berg naast de proviand. Niemand hield de proviandering tegen of hield mij tegen. Vervolgens vertrok de boot om op 1 sept bij de Mi Amigo te komen. Daar lag ook een marineschip. De kapitein durfde niet te tenderen, was bang dat z'n schip in beslag werd genomen en is onverrichter zake weer teruggekeerd naar R'dam. Er is toen niets in beslag genomen. Wij stonden natuurlijk niet te juichen. Er is nooit sprake geweest van een week pauze in uitzenden of iets dergelijks. En naar mijn weten werkte de hoofdmotor vd Mi Amigo niet behoorlijk. Het slepen is uitermate langzaam gegaan om te kunnen blijven uitzenden. Watergolven over de antennevoeding waren niet gewenst, de zender zou er dan uitknallen. Voor de veiligheid werd zelfs het zendvermogen tijdelijk teruggenomen."
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.