Spring naar bijdragen

Veronica 50 jaar terug nu op 1467AM

ruudam

Aanbevolen berichten

Op 29-8-2024 om 22:35 zei radio tpot:

Ik zit nu 68 km van je af Ruud maar je wordt geheel van de band gedrukt van een station met 50 watt en een spoelantenne.

Deze zit maar 64 km van mij af nu.

Of jouw zender staat niet aan, of de ander is een echte 🤪

Theo

Beste Theo, er hangt hier ook nog zoiets dat lijkt op een horizontale draad antenne. En zoals je wel weet, het staat je vrij om je eigen antenne te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei radio tpot:

Beste Koen, ik vertel wat ik hoor en van de meter aflees.

Met een horizontale draad maak je geen grondgolf zoals je weet 😊

Theo

Hoi Theo, dat ben ik met je eens dat een draad antenne minder grondgolf maakt dan een verticale straler, maar het zijn nu eenmaal ethersignalen en gedragen zich grillig en kan het zomaar wezen dat jij op dat moment in Bovenkarspel het signaal van mij beter hoorde dan dat van Radio Parijdijs. Ik heb dit wel vaker mee gemaakt met de lange draad en dan lijkt het net of er teveel vermogen uit de zender weg komt, goed ik heb dan ook niet exact 12.5 watt en staat er iets meer op en dat is in de orde waar de meeste 25 watters mee zitten + 3 dBw meer. Dus al bij al valt het reuze mee. Verder aangaande over de frequentie 1467 kHz is dat Trans World Radio 2 frequentie's zijn kwijt geraakt. Hier een stukje ervan (From October 1, 2024, all sessions of Transworld Radio will be removed from the transmitters of the Transnistrian Radio and Television Center (621 kHz and 1548 kHz). En om toch die uitzendingen voort te kunnen zetten (dit is een aan name en ben daar niet zeker van) willen ze de zender Roumoules daar voor gebruiken, die het gebied wat ze eerder deden toch te kunnen dekken. De zender Roumoules kan dat gebied gemakkelijk bestrijken. Of het daadwerkelijk gaat gebeuren, dat is de vraag en zal de toekomst uitwijzen. Ik ga dat volgen de komende tijd.

Met groet,

Koert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6628
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    g7mzh
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.