Spring naar bijdragen

1 september 1974 ….. hoe beleefde u dat?


Revenge85

Aanbevolen berichten

Tja , op 31 augustus ( met alle voor ieder op zichzelf hebbende herinnering)was het over voor de Nederlandse kust althans.

Hoe was die 1e september en de dagen erna ???  voor ieder ???zoekend naar Hilversum 3 , BRT 2 , of ging je gelijk naar Mi Amigo , verwarrende tijd voor de muziek/pop liefhebber , ik zelf was er nog te jong voor maar kan me ik indenken dat ook deze periode indruk op ieder heeft gemaakt.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er was niet veel meer over 🥶

Dat Mi Amigo spul kon ik niet ontvangen, wist niet eens op welke frequentie ze zaten.

Bleven de polka piraten over op middengolf, toen is bij mij het besluit gevallen om naar de FM te gaan.

Grote antennes op het dak gezet om de Belg en Luxemburg te ontvangen.

Ook de radio uit Denemarken en de DDR waren soms niet te versmaden.

Wel moest je en spoorboekje maken wat waar bij wie te ontvangen was.

Radio Luxemburg in stereo ontvangen zonder fading was ook een genot hoor.

Vervolgens kwam de TV DX er ook snel bij, en was ik verloren voor de middengolf 😇

 

Theo

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik het me nog kan herinneren luisterde ik op die dag naar Radio Seagull en Mi Amigo.

Het signaal van de Mi Amigo was in mijn herinnering op 1 september nog steeds erg sterk. Ik had niet de indruk, dat de zender toen al voor de engelse kust lag. 

 

Die 31 ste augustus 1974 had mede tot gevolg, dat het aantal vrije FM zenders in ieder geval in Den Haag en Leiden, enorm toenam. Zo ook op de 3 meter band.  100 tot 108 mhz.  De overheid legde twee grote zenders het zwijgen op. Ze kregen er 1000 kleinere voor terug!

bewerkt door RMI
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn gewoon overgestapt naar Mi Amigo en Caroline.

Weer mijn oom aangesproken om die radio op de gepaste frequentie te zetten.

Dat "groene oog" zo scherp mogelijk zetten, de radio een beetje bijdraaien om de ferriet in de juiste richting te krijgen.

Het was natuurlijk heel anders dan Veronica, maar wat moest je anders? Hele dagen naar turnen (hup alhier en hup aldaar) luisteren  en muziek waar ze de plaatjes kregen bij een pot choco!! Niet om aan te horen.

Groetjes

 

Ricky

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen radio aan bij mij op de kamer was er weken niet mee bezig tot ik wel de hits miste en de stem van een bekende DJ.

Op donderdag ging mijn radio op 3FM en daar bleef hij op staan elke donderdag . Ineens hoorde je weer de stem van Klaas vaak als je wakker werd en naar school moest ... MIAmigo pakte ik later op met een autoradio in de schuur en een grote antenne voor wat ontvangst in Purmerend ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grote vraag was, wie gaat die Top 40 uitzenden? Want met dank aan Lex en Rob bleef die voortbestaan. Dat werd dus in eerste instantie Radio Mi Amigo en wat later de Tros.

Weer een ander verhaal was de tipparade, want hoe moest die nu samengesteld worden? Immers het personeel van Veronica was op een uitzondering na niet meer in dienst van Veronica. Een vraag die trouwens voor mij nog steeds open staat.

 

Rob V.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-9-2024 om 09:34 zei Juul:

Wij waren aan het opruimen. En hier is het begin van ons archief.

 

vlnr Ad - Juul en Karel.

 

 

 

Moesten jullie niet voetballen?

Tegen RNI in het Feijenoord stadion.....

 

Zie ik een hond voor jullie?

 

 

 

Ook zelf even een beschrijving van 1 september geven:

Toch de bekende golflengten afgelopen om alleen de "259" te vinden met een zwakker signaal dan een week geleden. Die ging aan het begin van de avond in de fading. Maar Mi Amigo was toch iets anders dan Veronica en Noordzee. Ik kon er niet meteen aan wennen. Hilversum 3 weet ik niet meer. Als ik me goed herinner zat daar 's-middags Langs de Lijn en ik ben geen sportradio liefhebber. Dus daar zal ik niet langer dan 10 seconden naar geluisterd hebben.

Zeer vervelend. "Het is nu allemaal echt voorbij!"

Niet veel later ging ik zelf rommelen op middengolf (tot bij de buren te horen!) en nog later FM (in de halve gemeente).

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Rink Hof:

 

 

Moesten jullie niet voetballen?

Tegen RNI in het Feijenoord stadion.....

 

Zie ik een hond voor jullie?

 

 

 

Ook zelf even een beschrijving van 1 september geven:

Toch de bekende golflengten afgelopen om alleen de "259" te vinden met een zwakker signaal dan een week geleden. Die ging aan het begin van de avond in de fading. Maar Mi Amigo was toch iets anders dan Veronica en Noordzee. Ik kon er niet meteen aan wennen. Hilversum 3 weet ik niet meer. Als ik me goed herinner zat daar 's-middags Langs de Lijn en ik ben geen sportradio liefhebber. Dus daar zal ik niet langer dan 10 seconden naar geluisterd hebben.

Zeer vervelend. "Het is nu allemaal echt voorbij!"

Niet veel later ging ik zelf rommelen op middengolf (tot bij de buren te horen!) en nog later FM (in de halve gemeente).

 

 

Je hebt gelijk Rink, dan zal het op maandag geweest zijn. Maar ja zo'n tijd geleden.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juul:

 

 

Je hebt gelijk Rink, dan zal het op maandag geweest zijn. Maar ja zo'n tijd geleden.

 

Ik wist dat ook niet, Juul.

Maar ik hoorde afgelopen week een spotje over die voetbalwedstrijd in de laatste 2 uur van RNI.....

Voor de wedstrijd die Feijenoord daar ging spelen (tegen Roda JC?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6570
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Supermariowahoo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.