Spring naar bijdragen

RNI Mark Wesley Top 30 van 6 September 1970


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Andries 2:

zonder morsepiepjes die je er in Amsterdam nog wel eens doorheen kon horen.

 

Dat had te maken met de middenfrequent van je radio, die middenfrequent pikte die piepjes op van Scheveningen Radio die uitzond uit op (naar ik meen) 461kHz en daar hadden de toestellen voor de Nederlandse markt een filter voor zodat je daar minder last van had. De Duitse scheepvaart bakens zonden uit op een net iets andere frequentie en daar hadden de in Duitsland gefabriceerde ontvangers ook een filter voor, dus voor die Duitse morse frequentie.

Probleem was dus wel als je in Nederland een in Duitsland gefabriceerde ontvanger op middengolf gebruikte had je veel meer last van Scheveningen Radio omdat het, laat ik het "morsefilter" noemen, van die Duitse ontvangers afgestemd waren op een frequentie die net afweek van Scheveningen Radio.

 

Groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei bert ree:

spotjes voor Nieuwe Revue dat herinner ik nog van begin jaren 70 

Oh, vreselijk waren die, vooral die in Augustus 1974 op Veronica werden uitgezonden. Vooral die met die "dame" die de naam "Nieuwe Revue" niet kon uitspreken.... "Nieme vervu" ging het maar... ik kreeg er korstjes van in mijn nek!.

 

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Juul:

En dat was de bedoeling van de reclame makers.

Klopt Juul,

 

Vaak blijven de meest "ergerlijke" reclames meer hangen dan de goed geproduceerde spots. Alleen nu kunnen we de reclames die "in een blok" komen omzeilen en vroeger in de "sandwich formule", dus tussen de platen niet.

Fijne dag Juul

 

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei PowerMusic:

Ik erger mij groen en geel aan die reclame blokken van tegenwoordig

Ik ook, en soms lijkt het wel of ze oneindig lang duren. Stap je in de auto, zet je radio aan en 9 van de 10x beland je in zo'n reclameblok, meestal nog met nieuws erachteraan en dan weer een reclameblok.

Ook op (commerciele) TV, onlangs nog de film "Forrest gump" van Tom Hanks bekeken op een van de commercielen... oh, man man man, elke 10 minuten een commercial break met steeds dezelfde commercials. Tja, ze moeten er van leven maar het genot van een film vergaat je elke keer als dat meisje van Engie weer langskomt of je weer naar het Jumbo-echtpaar moet kijken. 

 

Henk kruize

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 hours ago, Henk-Anna Loog said:

Ik ook, en soms lijkt het wel of ze oneindig lang duren. Stap je in de auto, zet je radio aan en 9 van de 10x beland je in zo'n reclameblok, meestal nog met nieuws erachteraan en dan weer een reclameblok.

Ook op (commerciele) TV, onlangs nog de film "Forrest gump" van Tom Hanks bekeken op een van de commercielen... oh, man man man, elke 10 minuten een commercial break met steeds dezelfde commercials. Tja, ze moeten er van leven maar het genot van een film vergaat je elke keer als dat meisje van Engie weer langskomt of je weer naar het Jumbo-echtpaar moet kijken. 

 

Henk kruize

Beste Henk,

My alarm radio comes on at 0645 with Gold Radio. The moment that the adverts start before the 0700 news, I press snooze. When the radio resumes, the adverts after the news have just finished. Pure bliss, just music.

Mvg,

John C

bewerkt door JOCOOLE
correction
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Am 10.9.2024 um 11:46 schrieb Henk-Anna Loog:

Dat had te maken met de middenfrequent van je radio, die middenfrequent pikte die piepjes op van Scheveningen Radio die uitzond uit op (naar ik meen) 461kHz en daar hadden de toestellen voor de Nederlandse markt een filter voor zodat je daar minder last van had. De Duitse scheepvaart bakens zonden uit op een net iets andere frequentie en daar hadden de in Duitsland gefabriceerde ontvangers ook een filter voor, dus voor die Duitse morse frequentie.

Probleem was dus wel als je in Nederland een in Duitsland gefabriceerde ontvanger op middengolf gebruikte had je veel meer last van Scheveningen Radio omdat het, laat ik het "morsefilter" noemen, van die Duitse ontvangers afgestemd waren op een frequentie die net afweek van Scheveningen Radio.

 

Groet

Henk Kruize

Het was een beetje anders. De tussenfrequentie van Duitse radio's was een andere dan van de radio's welke voor de Nederlandse markt waren geproduceerd. Eenvoudig gezegd zond Scheveningen Radio bijna uit op te tussenfrequentie van de radio's welke uit Duitsland kwamen. En daardoor was Scheveningen Radio in Duitse radio's met hun piepjes te horen. Dat is de werkwijze van een super ontvanger. Eenvoudige rechtuit ontvangers kennen dit probleem niet.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6572
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    djc
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.