Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Eindelijk eens opgediept uit de oude dia's: de Norderney aan de Van Hasseltkade in Maastricht. Ik nam de twee dia's tussen september 1986 en juni 1987 - de precieze datum weet ik helaas niet. Ik houd me aanbevolen voor de juiste data.

[Edit: tussen april en juni 1987 - met dank aan de Hansen: Hendriks en Knot]

Indertijd liep de oprit van de Wilhelminabrug nog rechtuit naar de Markt. Inmiddels is het kantoorpand links allang gesloopt, en komt het verkeer daarvandaan de brug op. De kade is ook niet meer in gebruik als parkeerplaats; het heet nu Maaspromenade. Het schuine stukje beschoeiing bij de boeg van het schip is tot op de dag van vandaag nog te herkennen.

Voor wie wil gaan Earthgooglen: 50°51'08.53" N   5°41'41.31" E.

De plaatjes op FlickR zijn enorme tiff-bestanden. Beide foto's: CC-SA-BY Rob Kievit (Creative Commons: Share Alike; By)

Een heel fijn weekend!

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

bewerkt door RobKi
Straatnaam van de locatie gecorrigeerd; tijdvak ingeperkt

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 27-9-2024 om 14:47 zei RobKi:

Eindelijk eens opgediept uit de oude dia's: de Norderney aan de Kesselskade in Maastricht. Ik nam de twee dia's tussen september 1986 en juni 1987 - de precieze datum weet ik helaas niet. Ik houd me aanbevolden voor de juiste data.

bron: herinneringen aan Radio Veronica, 1974 en … wat er verder gebeurde (Hans Knot), blz. 84

bladzijde 84.jpg

Geplaatst

Twee mooie foto.s Rob bedankt was er in die tijd 1987 op vakantie en ja ook langs het schip gereden 

bewerkt door Jaap De Vries

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 27-9-2024 om 14:47 zei RobKi:

Eindelijk eens opgediept uit de oude dia's: de Norderney aan de Van Hasseltkade in Maastricht

In 1987 had ik ook de Norderney opgezocht in Maastricht. Ik kon alleen maar op het dek want alles was afgesloten. Was wel een mooi gezicht toen  :) ... Is nu al weer 37 jaar geleden... als ik naar de foto kijk is het net of het nog "vorig jaar" was...

Groet

Henk Kruize

1987 maastr01 henk.jpg

Geplaatst

Ja het is lang geleden maar het voelt niet zó. Naast de Norderney laag een soort 

Coffeeshop ship.....

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.