Geplaatst 28 september 202428 sep Leden , ben op zoek naar een instrumentaal jingle gebruikt op veronica tijdens de overgang 192 naar 538 en de bekende pingel van de radio veronica drive in show tijdens de afkondiging op de radio zeezender waar destijds de drive in show te bezoeken was en de derde jingle van Patricia Paay Veronica Please Don't Go Away - heb er wel één maar slechte staat Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren wie kan me helpen met deze 3 tal Johan 28 september 202428 sep bewerkt door johan1
Geplaatst 28 september 202428 sep Op 28-9-2024 om 11:33 zei johan1: wie kan me helpen met deze 3 tal het gezochte nieuwspingeltje Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Veel plezier ermee. Fijne Zaterdag Groet Henk Kruize 28 september 202428 sep bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst 28 september 202428 sep Patricia ... misschien iets beter dan die van jou Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Bron : ©Stichting Norderney 29 september 202429 sep bewerkt door Jaap De Vries
Geplaatst 28 september 202428 sep De nieuwspingle was daadwerkelijk een nieuwspingle. Radio England kwam er mee aanvaren in mei 66 voor de Engelse kust. Onderdeel van de zeer uitgebreide nieuwsvormgeving die England gebruikte, geheel in lijn met wat op US top 40 stations gebeurde in het zogeheten 20-20- news. Voor met name de Engelse deejays op SRE, Roger Day Johnnie Walker was het nieuwslezen op SRE een hele kluif, ze kregen de pace maar niet onder de knie. Ik was in ieder geval zeer onder de indruk van deze manier van nieuwslezen. Denk niet dat Donald de Marcas van het ANP nieuws op Hilversum een liefhebber was. Wij moesten het toen doen met "Radio Nieuwsdient ANP" zo droog mogelijk uitgesproken. Paul de Haan
Geplaatst 28 september 202428 sep Op 28-9-2024 om 12:14 zei Henk-Anna Loog: Met twee kan ik je al helpen, de Veronica fill (instrumentaal) uit 1972 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren en het gezochte nieuwspingeltje Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Veel plezier ermee. Fijne Zaterdag Groet Henk Kruize Eerste jingle - fill: ©Stichting Norderney. Synthesizer: Cees Schrama Op 28-9-2024 om 11:33 zei johan1: Leden , ben op zoek naar een instrumentaal jingle gebruikt op veronica tijdens de overgang 192 naar 538 en de bekende pingel van de radio veronica drive in show tijdens de afkondiging op de radio zeezender waar destijds de drive in show te bezoeken was en de derde jingle van Patricia Paay Veronica Please Don't Go Away - heb er wel één maar slechte staat Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren wie kan me helpen met deze 3 tal Johan Dag Johan, Ik weet niet wat je er mee wil. Als je dat nou eens uitlegt. Overigens berust het copyright in de studio versie bij de Stchting Nordeney - Beeld & Geluid. 28 september 202428 sep bewerkt door Juul
Geplaatst 28 september 202428 sep Op 28-9-2024 om 19:33 zei Juul: Eerste jingle - fill: ©Stichting Norderney. Ik heb 'm van de site gehaald, om problemen te voorkomen. Groet Henk Kruize
Geplaatst 28 september 202428 sep Op 28-9-2024 om 19:55 zei Henk-Anna Loog: Ik heb 'm van de site gehaald, om problemen te voorkomen. Groet Henk Kruize En dan mag het wel volgens jou? Had je dat er toch even bij kunnen zetten Henk. Dan is het ok, maar zo effe lenen vind ik een minder goed idee. Ik heb op onze website een tekst staan al 15 jaar . Effe lezen hoor.
Geplaatst 29 september 202429 sep Op 28-9-2024 om 20:14 zei Juul: Ik heb op onze website een tekst staan al 15 jaar Sorry, even niet bij stil gestaan, kijk, iemand vraagt een jingle en dan zie je.. he, die heb ik in mijn archief, even delen... Zat ik fout mee, gebeurd niet meer. Fijne Zondag Groet Henk Kruize
Geplaatst 29 september 202429 sep Populair bericht Op 29-9-2024 om 06:19 zei Henk-Anna Loog: Sorry, even niet bij stil gestaan, kijk, iemand vraagt een jingle en dan zie je.. he, die heb ik in mijn archief, even delen... Zat ik fout mee, gebeurd niet meer. Fijne Zondag Groet Henk Kruize De nieuwspingle kun je gewoon laten staan. De stichting heeft daar niet de rechten van. Zoals zovele jingles in het bestaan van Veronica de zeezender zijn die door jingle creatieven in Veroinica de zeezender gelederen 1960-74 "overal" gevonden. Circa 1968 zag je opeens een toename in het gebruik van Engelstalige PAMS jingles bij Veronica, Robbie Dale kwam op dat moment ook binnen lopen en had ongetwijfeld in zijn zak talloze PAMS demotapes meegenomen. Diezelfde PAMS demotapes lagen ook aan boord van het North Ship de Fredericia. De hut van Don Allen lag er vol mee. De hut van Don was aan stuurboord tussen de letters R en O van de naam Caroline op de stuurboord kant van de Fredericia. Common practice in de West Europese zeezenderij tussen 1958 en 1990. We moeten hier niet Roomser dan de Paus worden of Gereformeerder dan de Dominee. Paul de Haan
Geplaatst 29 september 202429 sep Populair bericht Op 29-9-2024 om 08:08 zei Marinebroadcasters: De nieuwspingle kun je gewoon laten staan. De stichting heeft daar niet de rechten van. Zoals zovele jingles in het bestaan van Veronica de zeezender zijn die door jingle creatieven in Veroinica de zeezender gelederen 1960-74 "overal" gevonden. Circa 1968 zag je opeens een toename in het gebruik van Engelstalige PAMS jingles bij Veronica, Robbie Dale kwam op dat moment ook binnen lopen en had ongetwijfeld in zijn zak talloze PAMS demotapes meegenomen. Diezelfde PAMS demotapes lagen ook aan boord van het North Ship de Fredericia. De hut van Don Allen lag er vol mee. De hut van Don was aan stuurboord tussen de letters R en O van de naam Caroline op de stuurboord kant van de Fredericia. Common practice in de West Europese zeezenderij tussen 1958 en 1990. We moeten hier niet Roomser dan de Paus worden of Gereformeerder dan de Dominee. Paul de Haan Going back in time on the sound of the nation, it's a - Veronica - flashback. 😁
Geplaatst 29 september 202429 sep Populair bericht '' “Going back in time on the Sounds of the Nation is the Caroline flashback”. Met op het einde zo’n typische jaren ’60 echo. Dave Lee Travis maakte de jingle in 1966 aan boord van het zendschip de Mi Amigo voor zeezender Radio Caroline. Radio Veronica ‘leende’ de jingle door er ‘Caroline’ uit te knippen en er Veronica voor in de plaats te zetten. Op die manier kreeg de jingle vleugels in Europa. Veel andere piraten (land en zee), zender en omroepen namen de jingle over; Mi Amigo, Noordzee, de TROS. Het ding werd een icoon voor een gouwe ouwe plaat in die tijd. '' Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 29 september 202429 sep Op 28-9-2024 om 12:48 zei Jaap De Vries: Patricia ... misschien iets beter dan die van jou Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Bron : ©Stichting Norderney Toots Thielemans - Theme from Midnight Cowboy (1969) 29 september 202429 sep bewerkt door Rink Hof
Geplaatst 29 september 202429 sep Op 29-9-2024 om 12:40 zei Martin1968: Going back in time on the sound of the nation, it's a - Veronica - flashback. 😁 Ja...die ook. Knappen en plikken was aan de orde van de dag.
Geplaatst 30 september 202430 sep Auteur Hallo Juul, antwoord op jouw vraag wat ik er mee doet met de Jingels en Tunetjes cq fillers het is puur voor mijn verzameling er zit verder geen commerciële achter dus iedereen dank voor de betere versies mvg johan
Geplaatst 30 september 202430 sep Ok Johan, Ik snap het. Moet ik effe opzoeken geef me effe. Ben mega druk.
Geplaatst 30 september 202430 sep Soms komen er moooie versies voorbij en die pakken we dan mee lekker hier ook voor thuis gebruik . Blijft leuk als je pc opstart met het geluid van toen de zender starten om 05:55 en afsluit met Klaas Vaak .. al heb ik die altijd nog eens graag in een studio versie , de dag afsluiter even voor 02:00 in het Radio Drama.... 2 oktober 20242 okt bewerkt door Jaap De Vries
Geplaatst 30 september 202430 sep Populair bericht Omdat jij het bent Jaap van master 1631. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 30 september 202430 sep Ik ben natuurlijk van later, maar ik freubelde ook bestaande muziekjes aan elkaar voor jingles en spotjes. Op de lokale radio noteerde ik dan voor de buma/stemra (dat moest 1 week per jaar) 3 seconden voor de ene plaat en 5 seconden voor de andere. Niemand die daar aanstoot aan nam. Hoe dat nu werkt met muziek in podcasts? De meeste zijn alleen maar praten. Of verbonden aan een radiozender/-omroep. Dat zal wel een reden hebben, denk ik. 30 september 202430 sep bewerkt door Bertus Biervilt
Geplaatst 30 september 202430 sep Populair bericht Op 30-9-2024 om 16:33 zei Juul: Omdat jij het bent Jaap van master 1631. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Is wel eens eerder aan de orde geweest. Komt hier vandaan. John Andrews Tartaglia - Sleep Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 1 oktober 20241 okt Voor diegene die het nog niet wisten. Het origineel is overigens van The Beatles. Het gaat om een instrumentale coverversie van Good Night (1968 John Lennon). De orkestratie van het origineel, is geschreven en uitgevoerd door George Martin.
Geplaatst 1 oktober 20241 okt Op 30-9-2024 om 16:33 zei Juul: Omdat jij het bent Jaap van master 1631. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren dank Juul
Geplaatst 1 oktober 20241 okt Populair bericht Ok Jaap. Nu met Lex. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 1 oktober 20241 okt Op 1-10-2024 om 07:55 zei Juul: Ok Jaap. Nu met Lex. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren En dan kijk even in de download geschiedenis. Die is (14.00 uur ) bijna 22 keer. Maar er is niemand die even wat laat horen-zien. Wat een egoisme denk ik dan. En zo blijft het toch vaak 1-richtings verkeer. 1 oktober 20241 okt bewerkt door Juul
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.