Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Leden ,

ben op zoek naar  een  instrumentaal jingle gebruikt op veronica tijdens de overgang 192 naar 538 

en de bekende pingel van de radio veronica drive in show tijdens de afkondiging op de radio zeezender waar destijds de drive in

show te bezoeken was 

en de derde jingle van Patricia Paay Veronica Please Don't Go Away - heb er wel één maar slechte staat

Please login or register to see this link.  

wie kan me helpen met deze 3 tal

Johan

bewerkt door johan1
Geplaatst (bewerkt)
8 uur geleden zei johan1:

het gezochte nieuwspingeltje

Veel plezier ermee.

Fijne Zaterdag

Groet

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Geplaatst

De nieuwspingle was daadwerkelijk een nieuwspingle. Radio England kwam er mee aanvaren in mei 66 voor de Engelse kust. Onderdeel van de zeer uitgebreide nieuwsvormgeving die England gebruikte, geheel in lijn met wat op US top 40 stations gebeurde in het zogeheten 20-20- news. Voor met name de Engelse deejays op SRE, Roger Day Johnnie Walker was het nieuwslezen op SRE een hele kluif, ze kregen de pace maar niet onder de knie. Ik was in ieder geval zeer onder de indruk van deze manier van nieuwslezen. Denk niet dat Donald de Marcas van het ANP nieuws op Hilversum  een liefhebber was. Wij moesten het toen doen met "Radio Nieuwsdient ANP" zo droog mogelijk uitgesproken. 

Paul de Haan

Geplaatst (bewerkt)
7 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Met twee kan ik je al helpen, de Veronica fill (instrumentaal) uit 1972

en het gezochte nieuwspingeltje

Veel plezier ermee.

Fijne Zaterdag

Groet

Henk Kruize

Eerste jingle - fill:  ©Stichting Norderney.

Synthesizer: Cees Schrama

8 uur geleden zei johan1:

Leden ,

ben op zoek naar  een  instrumentaal jingle gebruikt op veronica tijdens de overgang 192 naar 538 

en de bekende pingel van de radio veronica drive in show tijdens de afkondiging op de radio zeezender waar destijds de drive in

show te bezoeken was 

en de derde jingle van Patricia Paay Veronica Please Don't Go Away - heb er wel één maar slechte staat

Johan

Dag Johan,

Ik weet niet wat je er mee wil. Als je dat nou eens uitlegt. Overigens berust het copyright in de studio versie bij de Stchting Nordeney - Beeld & Geluid.

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst
12 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Ik heb 'm van de site gehaald, om problemen te voorkomen.

Groet

Henk Kruize

En dan mag het wel volgens jou?   Had je dat er toch even bij kunnen zetten Henk. Dan is het ok, maar zo effe lenen vind ik een minder goed idee.

Ik heb op onze website een tekst staan al 15 jaar  . Effe lezen hoor.

screen 65.jpg

Geplaatst
10 uur geleden zei Juul:

Ik heb op onze website een tekst staan al 15 jaar 

Sorry, even niet bij stil gestaan, kijk, iemand vraagt een jingle en dan zie je.. he, die heb ik in mijn archief, even delen...

Zat ik fout mee, gebeurd niet meer.

Fijne Zondag

Groet

Henk Kruize

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)
Op 28-9-2024 om 12:48 zei Jaap De Vries:

Patricia ... misschien iets beter dan die van jou Please login or register to see this link.  

Bron ©Stichting Norderney

Toots Thielemans - Theme from Midnight Cowboy (1969)

bewerkt door Rink Hof
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst

Hallo Juul, 

antwoord op jouw vraag

wat ik er mee doet met de Jingels en Tunetjes  cq fillers het is

puur voor mijn verzameling er zit verder geen commerciële

achter 

dus iedereen dank voor de betere versies 

mvg johan

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)

Soms komen er moooie versies voorbij en die pakken we dan mee lekker hier ook voor thuis gebruik . Blijft leuk als je pc opstart met het geluid van toen de zender starten om 05:55 en afsluit met Klaas Vaak .. al heb ik die altijd nog eens graag in een studio versie , de dag afsluiter even voor 02:00 in het Radio Drama.... 

bewerkt door Jaap De Vries
Geplaatst (bewerkt)

Ik ben natuurlijk van later, maar ik freubelde ook bestaande muziekjes aan elkaar voor jingles en spotjes. Op de lokale radio noteerde ik dan voor de buma/stemra (dat moest 1 week per jaar) 3 seconden voor de ene plaat en 5 seconden voor de andere. Niemand die daar aanstoot aan nam. 

Hoe dat nu werkt met muziek in podcasts? De meeste zijn alleen maar praten. Of verbonden aan een radiozender/-omroep. Dat zal wel een reden hebben, denk ik.

bewerkt door Bertus Biervilt
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Voor diegene die het nog niet wisten. Het origineel is overigens van The Beatles. Het gaat om een instrumentale coverversie van Good Night (1968 John Lennon). De orkestratie van het origineel, is geschreven en uitgevoerd door George Martin.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)
4 uur geleden zei Juul:

Ok Jaap.

Nu met Lex.

En dan kijk even in de download geschiedenis. Die is (14.00 uur )   bijna 22 keer. Maar er is niemand die even wat laat horen-zien. Wat een egoisme  denk ik dan. 

En zo blijft het toch vaak 1-richtings verkeer.

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6649
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    MrJones
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.