Geplaatst 27 januari27 jan Auteur Hallo mg dx-ers, Pfffff....... nu moet ik eerst effe bijkomen! Wát hebben we (ik met een andere am fan) vanmorgen veel stations gehoord! ´De stoorbronnen´ waren nog niet aan, wat een GENOT! Ik zal proberen om alles een beetje op volgorde te zetten. We waren vanaf +/- 07.30 uur - +/- 8.15 uur aan het luisteren (mg!). 1700 khz, ?? zo nu en dan spraak en muziek gehoord, heel zwak 1690 khz, WPTX denken we, maar het signaal was niet sterk 1550 khz, spraak man vrouw, talk radio CBEF?? veel fading 1540 khz, KXEL Red Eye Radio, prima! Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 1520 khz, WWKB prima! Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 1260 khz, ?? spraak man vrouw, maar te zwak om.... 1270 khz, WTSN?? niet sterk en veel fading.... Nu (08.45 uur) is het over met de pret, ik hoor de zonnepanelen 'communiceren' inschakelen! En toch.... en toch hoor ik: 1200 khz, WXKS!! niet sterk en soms wel hoorbaar, komt nóg net boven de storing uit. Pffff..... mijn vrouw zet koffie, daar ben ik wél aan toe. Mensen oh mensen, dé mg kán zo mooi zijn!! Met een zeer vriendelijk (am) groet, HA 27 januari27 jan bewerkt door Hotel Amigo
Geplaatst 27 januari27 jan Ha die Henk, Tjonge toen lag ik nog te pitten . Respect hoor. Maar stuur je ze ook nog een QSL ?
Geplaatst 27 januari27 jan Auteur HA die Juul, Nee, daar ben ik allang mee gestopt!! Ik luister al jaren naar stations uit Usa / Canada. Vroeger vaak 'rapport' gestuurd, kreeg zelden iets terug! Dus daar ben ik allang mee gestopt Juul. Nu maar aan de koffie Juul, hier al 2 kopjes koffie gehad. MG radio nu uit, storing. Straks effe KBC er voor (Internet Radio). Groet, HA
Geplaatst 27 januari27 jan Populair bericht Ik luisterde in m'n jeugd veel op KG. Zo stuurde ik een QSL naar Radio New York World Wide en kreeg een mooie bevestiging met postzegel van pres. Kennedy. "maar waar heb ik die nou?" (zie rode kader) En let op de Tomado rekje, nu weer in de mode !
Geplaatst 27 januari27 jan Die Tomado rekjes hadden we zelfs op Aruba. Het schijnt dat Radio Kelkboom Aruba wel eens gehoord is in Nederland. Die zat op 1440, oftewel 208 meter. Van Luxemburg dus. Maar als die s nachts uit de lucht ging was die zo goed als schoon , want niemand anders wilde hier op 1440. En s nachts hier is daar avond, dus hele pad donker.
Geplaatst 27 januari27 jan Op de 1440 kHz hoorde ik behalve Luxembourg wel eens iets uit het Midden-Oosten.
Geplaatst 27 januari27 jan Auteur Ter info, Al een poosje heb ik contact met Doug (about 7 miles west of Lewistown Pennsylvania). Hij gaf me onderstaande info door via mail, ik had hem het 'lijstje' (van hierboven) toegestuurd! 1690 kHz, 1000 watts nighttime non-directional antenna per Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 1550 khz, CBEF? Yes Windsor, Ontario, Canada... a Canadian clear channel limited to 10 KW because of XERUV (now defunct) in Mexico also was a North American clear channel broadcast station so they tried to protect each other's nighttime propagation pattern to some extent. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 1540 khz, KXEL Red Eye Radio Used to hear this when I was younger, think it is in the state of Iowa. Was a 50 KW clear channel station, possibly still is. Waterloo Iowa. 1520 khz, WWKB When I was younger was WKBW and a rock and roll 'blowtorch' here in the northeast U.S. Has transitioned from rock and roll to sports and now gambling. 1260 khz, ?? and 1270 khz, WTSN? Dover, New Hampshire, located along New Hampshire's frontage on the Atlantic Ocean, 5 KW non-directional 1200 khz, WXKS Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 50 KW day and night. To protect other U.S. domestic broadcast stations on 1200 kHz it broadcasts from Newton Massachusetts to cover the Boston area but must have a tremendous signal well out into the Atlantic Ocean and obviously well into Europe in the hours of darkness. Hope this helps, Doug MG kán zo mooi zijn!!😊 Groet, HA
Geplaatst 28 januari28 jan Auteur Hallo mg freaks, Deze morgen zijn de mg condities niet zo als gisteren..... Ja Juul: Doug is een AM fan (én zendamateur) in de USA. Hier de ontvangen MG stations van deze morgen: 1650 khz, WHKT ?, zwak en veel fading. Mijn mg-dx-maatje hoorde 2 stations door elkaar. 1500 khz, WFED, goed te horen! 1220 khz, ?? spraak én muziek, maar heel zwak en fading 1130 khz, Bloomberg, niet sterk..... 1580 khz, WSRF ?? we hoorden beide, voor ons nogal vreemde muziek en spraak Pfff..... we konden er helaas niet veel van maken. Ik ben de hele oostkust van de Usa langs geweest om dezelfde audio via een webreceiver te horen. Ik was bij Bevery Hills, Ocala webreceiver, daar hoorde ik toch.... dezelfde audio dan hier uit de speaker van de Kenwood komen! Maar, het zit soms niet mee als mg dx-er, zakte ineens het signaal op 1580 khz af! Ook kwam er meer ruis / storing bij. Dus ik durf niet voor de volle 100% te zeggen (schrijven) dat wij WSRF op 1580 khz hebben ontvangen.... 1570 khz, CJLV, nu (09.00 uur!) nog nét, heel zwak te horen Weer met een AM/MG/DX groet, HA
Geplaatst 4 februari4 feb Auteur Goede morgen mg freaks, Nu (08:20 uur) hier VOCM op 590 khz (uit Canada) luid en duidelijk! Zie foto xhdata zonder miniloop hier achter huis. Met een mg dx groet, HA
Geplaatst 24 februari24 feb Auteur Hallo MG dx-ers e.a., Gisteren was het een 'zwarte dag' voor mij, als AM fan. Vanaf 's morgens vroeg stond stoorbron 1 al aan en later nummer 2 (de zonnepanelen) ook nog. Ik beken: Ik heb een paar nare woorden (op zondag!) geroepen....😡 Maar vanmorgen lag de S-meter bijna helemaal links.....😊 Zo hoorde ik deze stations op de mg: 590 khz, VOCM, prima!! 1130 khz, Bloomberg, prima 1010 khz, WINS, prima 1180 khz, WHAM ? niet vrij op die freq., omdat er in Europa stations zijn die de 1179 khz gebruiken. 1200 khz, WXKS, prima 1410 khz, KCAL / CFTE ? ik hoorde 2 stations, maar kon er geen 'stationcall' uithalen... 1570 khz, CJLV, zwakjes Om +/- 08:00 uur was het weer over met de pret.... Met een AM DX groet, HA 24 februari24 feb bewerkt door Hotel Amigo
Geplaatst 24 februari24 feb Weer hardstikke leuk !!!! Ik ga dan altijd even kijken waar ze vandaan komen. Ja, WINS weet ik maar de anderen ga ik even opzoeken.
Geplaatst 24 februari24 feb Op 24-2-2025 om 08:43 zei Juul: Weer hardstikke leuk !!!! Ik ga dan altijd even kijken waar ze vandaan komen. Ja, WINS weet ik maar de anderen ga ik even opzoeken. KCAL 1410 is een Spaans talige, zender in San Bernardino California en dat is wel erg ver weg. Zender is 5/4 kW.
Geplaatst 24 februari24 feb Auteur Inderdaad, KCAL is iets té ver..... Wát voor een mg dx-er handig kán zijn, zie onderstaande 2 overzichten!! Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Klik op de gewenste freq. en ........ Mooi Juul? De K (van KCAL) zal wel met een W of C moeten beginnen....😊 Good DX, HA
Geplaatst 25 februari25 feb Auteur Goedemorgen MG DX-ers, Nu (07:50 uur) staat de ontvanger hier op 1520 khz en ik hoor zo nu en dan audio. Heel zwak, maar de knop staat op usb mode. Helaas, de audio stream (op hun site) van WWKB doet het niet (bij mij)? Dan zoek ik een webreceiver in de buurt van Altol Spring, daar staat de zendmast. En luister naar die webreceiver en zo hoorde ik idem audio uit mijn speaker komen. Natuurlijk hoor ik het liever meteen uit de speaker, maar soms moet je als MG-DX-er.... Het is bijna niet te geloven, maar ik hoor nu (08:25 uur) zwak Bloomberg op 1130 khz nog! En op 1200 khz WXKS uit Canada, nog steeds te horen... Raar maar waar, geen Ruud AM vanmorgen te horen op 1467 khz! Zo eerst maar weer.... Good DX, HA
Geplaatst 25 februari25 feb Henk, Is er een mogelijkheid om iets op te nemen? Al is het maar een minuutje? Ik heb koffie en ga zo naar "de overkant" de Veluwe wandelen met de hond..................................
Geplaatst 25 februari25 feb Auteur Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Lukt het zo? Klein stukje van Bloomberg 1130 khz opgenomen met mijn mobieltje. Dus is het niet zo duidelijk dan ik het rechtstreeks zelf hoor.... Ik loop effe naar de keuken om een kopje koffie te halen...😊 Groet, HA
Geplaatst 25 februari25 feb Deze link is ook handig, Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren vooral omdat vaak de precieze lokaties worden weergegeven grts 25 februari25 feb bewerkt door Eric
Geplaatst 25 februari25 feb Er waren weer eens wat verbindings problemen vanochtend geloof ik. Opnemen doe je het best met een ouderwetse cassette recorder op batterijen. Mobieltjrs storen op de MG.
Geplaatst 26 februari26 feb Auteur Klopt Ruud, maar.... Vanmorgen nog een keer een stukje opgenomen met mijn mobieltje. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Misschien is het zo beter te horen..... Dit is een opname van WXKS op 1200 khz, vanmorgen om 07:35 uur. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Gisteravond had ik als AM liefhebber een TOP avond! Iets na zessen ging stoorbron nr. 2 Off Air! Dus heb ik bijna de hele avond naar de mg- en 160 meter band geluisterd. Op 1550 khz hoorde ik (weer): National Radio of the Sahrawi Arab Democratic Republic Zie ook een eerdere posting van mij... Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Onder in de mg band hoorde ik veel mg stations.😊 In de 160 meter band: DL2025E, 1870 lsb SO100IARU, 1855 lsb DL0DOK, 1848 lsb Groet, HA
Geplaatst 1 maart1 mrt Henk, misschien heb ik al eens gevraagd of is het al eens aan de orde gweest. Maar kan het niet terugvinden. Welke merk/type ontvanger en loopantenne gebruik je? Grts Eric
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.