Spring naar bijdragen

The Radioship en The Elegant Sound

Marinebroadcasters

Aanbevolen berichten

Even terug in de tijd, the mid sixties. 1964, overdag een bijna lege middengolf. Totdat happy listening aanbrak. Zelfs op mijn kleine Philips midden en langegolf radio was het overdag moeiteloos luisteren naar ....hou je vast... , Caroline,  Sutch, London, City, England, 270, Scotland. De popmuziek, toen nog beat muziek, stroomde de luidprekers uit. Voor het lichtere genre was er Invicta-KING, Britain Radio, Radio 355 en Essex. Voor sederende klanken was er het onvergetelijke Radio 390. Maar ja, aan al dat fraais kwam natuurlijk een einde. Maar nu, anno 2024 zijn ze allen weer "terug". 

Het internetstation The Radioship werd vele jaren geleden opgericht door ex Voice of Peace presentator Doug Wood. De ingrediënten waren veel, heel veel oldies, zeezender korte aircheckes en de jingles. De korte airchecks waren precies goed qua duur, niemand ergerde zich aan de lengte van de aircheckes maar ze gaven een prachtige omlijsting van de puike muziek op het station. Helaas kwam er een einde aan de uitzendingen van The Radioship, als ik het goed heb begrepen door gezondheidsredenen van Doug Wood. Maar nu is het station terug, echt een aanrader. Ook een vraag van mijn kant. Wie zijn de huidige initiatiefnemers van The Radioship?  Heb gezocht maar kant niet echt info hierover vinden. 

Mocht het wenselijk zijn even de rust en de sfeer van 390 te zoeken dan is mijn aanrader het nieuwe station The Elegant Sound <voorheen Jib on the web> Violen, harpen, instrumentals en op het hele uur een scheepsbel met stationcall. En zo, 60 jaar na dato, kunnen we "ze" weer beluisteren, de unieke offshore radiostations waar zovelen nog graag naar terug luisteren. 

Happy listening.

Hier de links:

https://www.radio-uk.co.uk/the-radio-ship

https://onlineradiobox.com/us/jib/?cs=us.jib&played=1&lang=nl voor The Elegant Sound

Op de foto's het denkbeeldige zendschip van The Radioship, makkelijk te herkennen als het Hospitaalkerkschip de Hoop. Andere foto Red Sands Towers van Radio 390 tussen 1965 en 1967.

Paul de Haan

Radio 390 Red Sands Tower.jpg

The Radioship.jpg

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.