Spring naar bijdragen

Aardige foto 31 augustus 1974.


Juul

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei ruudam:

Ik heb het al eerder gezegd, eeuwig zonde. 

Waren goede radiootjes die Blaupunkts  

Zat kennelijk ook FM op gelet op uitgetrokken antenne.  In die tijd was alles op FM ook op MG te ontvangen. 

In 1974 zond Hilversum 3 op AM (1250 kHz) nog uit tot 18.00 uur. Zo was Joost den Draaier tussen 18.00 en 19.00 uur alleen via FM te beluisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei ruudam:

Ik heb het al eerder gezegd, eeuwig zonde. 

Waren goede radiootjes die Blaupunkts  

Zat kennelijk ook FM op gelet op uitgetrokken antenne.  In die tijd was alles op FM ook op MG te ontvangen. 

 

Blijft jammer, Ik verzamel die dingen..... 

Ik had 'em gehad van Blaupuntk. Waarom weet ik niet meer. Maar een prima ding weet ik nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Piet van der Vooren:

In 1974 zond Hilversum 3 op AM (1250 kHz) nog uit tot 18.00 uur. Zo was Joost den Draaier tussen 18.00 en 19.00 uur alleen via FM te beluisteren.

En Joost zat niet eens op alle H3 FM zenders. Regionale Omroepen. 

Hoe het zat met de 3 MG steunzenders is onduidelijk. 

In het zuiden zat de ROZ alleen op FM,  dus zat Joost op 188 meter in Maastricht. 

Na 19.00 Zat 3 ook weer op de zenders Hoogezand en Hengelo, dus daar wel op MG, krankzinnig, in de Randstad niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Je vergeet Goes en Wieringermeer voor de andere uitersten van het land.  En daar had je geen regionale radio destijds.

Joost werd indertijd tussen 18.00 en 19.00 uur alleen uitgezonden via de FM-zenders Lopik, Wieringermeer en Goes. Via de andere FM-zenders werden op die tijd de regionale omroepen uitgezonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Joost werd indertijd tussen 18.00 en 19.00 uur alleen uitgezonden via de FM-zenders Lopik, Wieringermeer en Goes. Via de andere FM-zenders werden op die tijd de regionale omroepen uitgezonden.

Ik dacht dat de ROZ op een gegeven moment geen gebruik meer maakte van de Steunzender Hulsberg MG 1594  kHz, 188 meter. Dus daar was Joost wel te ontvangen. Begonnen ze ook niet pas om 19.00 uur.

De RONO was wel op 188 meter, heb mezelf daar wel eens op gehoord.

 

Na 19.)00 was H3 dus wel op de 3 MG Steunzenders te horen maar niet op de hoofdzender Lopik 240 meter.

Later mocht die wel ook na 18.00 aanblijven.

Later is ook in Smilde een H3 FM zender geplaatst die tussen 18.00 en 19.00 H3 doorgaf. Konden we in Enschede net ontvangen.

RONO zat op Hoogezand, Irnsum en Markelo FM

.

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6608
    • Meest online
      3025

    Nieuwste lid
    womojet20
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.