Spring naar bijdragen

Olifant?


rauhfaser

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei JOCOOLE:

Beste Edwin,

To get you started, here are 4 below:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.
Mvg,

John C

Thanks, John!

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bewaar erg mooie herinneringen aan de Olifant.  Het werken met Henk was elke keer een verrassing. Ad nam de Olifant altijd op. Bij de meeste Olifanten was ik de schaduw technicus. Van vele Olifanten hebben we gelukkig nog de masters. Het werd meestal opgenomen in de late avonduren en was een waar feest. Vooral ook toen Joost (Willem) er ook nog bij betrokken was.

Dat hield op toen hij Red Bullet oprichtte en weg ging.

Ik weet ook nog goed dat Ad en ik in het Hilversumse Corversbos hardlopend met de Sony recorder een item op gingen nemen.

 

Ik zie in ons archief dat we ook nog een paniek Olifant hebben gemaakt op 2 dec. 1969.

 

 

screen 2.jpg

 

 

 

nummer 2.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jaap De Vries:

Ik heb deze ook staan :

 

Radio Veronica - 1968-12-27 0100-0200 - Henk Van Dorp - Zangeres Zonder Naam - HelpErZitEenOlifantInDeTram 

Please login or register to see this link.

 

Radio Veronica - 1970-05-22 2400-0100 - Henk van Dorp - Help er zit een olifant in de tram

Radio Veronica - 1970-05-23 0000-0100 - Henk Van Dorp - Help Er Zit Een Olifant In De Tram

Please login or register to see this link.  deel 1 en 2 22-05-1970 met dank aan Stichting Norderney e.a

Radio Veronica - 1970-05-22 2400-0100 - Henk van Dorp - Help er zit een olifant in de tram.

Ik had deel 1 al ergens staan. Toch bedankt voor het aanbieden. Vraag mij wel af, waar deel 2 is ??

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Juul:

Ik bewaar erg mooie herinneringen aan de Olifant.  

Dat deel je met iemand van wie je het misschien niet zou verwachten.
Een van mijn collega's bij 40 Up Radio is Bram van Splunteren, die in de vroege jaren 80 programma's voor KRO (Noen Show) en VARA (Moondogs) maakte en vanaf 1984 een van de presentatoren van De Wilde Wereld was, bij de VPRO op woensdagmiddag, dat volgens sommige omroepen (TROS) alle radiowetten tartte, volgens  andere juist liet ziet hoe je écht radio moest maken, vanuit de liefde voor de muziek. De waarheid lag in het midden, zoals altijd.
Vanwege het 40-jarig jubileum van De  Wilde Wereld, deze maand, maakte hij een Top 100 van de typische Wilde Wereld muziek en vroeg mij of ik nog oude Wilde Wereld's had om die uitzendingen mee te omlijsten. 

Toen we het over mijn radio-archief hadden, zei hij dat hij dierbare herinneringen had aan één specifiek Veronica-programma, 'De Olifant',  juist in de tijd dat Henk dat nog samen met Joost maakte. 

Edwin

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

9 uur geleden zei cdb:

Radio Veronica - 1970-05-22 2400-0100 - Henk van Dorp - Help er zit een olifant in de tram.

Ik had deel 1 al ergens staan. Toch bedankt voor het aanbieden. Vraag mij wel af, waar deel 2 is ??

Gewoon in ons archief.

 

 

screen 2.jpg

 

 

We hebben ook nog vele montage banden. Met prachtige items.

Ik vond hier een beschrijving van een prachtig item. zo ging dat bij de Olifant. Er gebeurde iets en hup..........................

 

 

mont.jpg

 

 

 

 

help.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Jaap De Vries:

Ik heb deze ook staan :

 

Radio Veronica - 1968-12-27 0100-0200 - Henk Van Dorp - Zangeres Zonder Naam - HelpErZitEenOlifantInDeTram 

Please login or register to see this link.

 

 

Jaap, 

 

Ik heb deze uitzending, waarin met de Zangeres Zonder Naam uitgebreid wordt gesproken,  op een heel andere datum vermeld staan; namelijk zondag 31 maart 1968 tussen 01 en 02 uur (Je kunt ook zeggen 30 maart 1968 op de "Veronica-wijze") .

Ik hoor ook in het begin, dat het interview in Den Haag is afgenomen op woensdag 27 maart 1968.

 

Ik heb niet het idee dat dit een uitzending is die op het eind van het jaar zou zijn uitgezonden.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Juul:

Ik weet wel bijna zeker dat het in het Kerst programma is uitgezonden. Maar hoe laat weet ik niet.

Ik zal Ad  eens vragen.

 

screen 5.jpg

Juul,

 

Dan was haar huis kennelijk in Den Haag, want daar werd het interview op de bewuste 25e maart afgenomen, Zo hoor ik dat in het begin van het programma op 3 min. van deze band Henk zeggen.

 

De volgorde dat zij spreekt over haar man, haar zus en haar hond wijkt wel sterk af, zoals jij dat op deze band beschrijft. 

Haar hond kwam pas in de laatste halve minuut voorbij en plots was het klaar met het interview. Een echte afsluiting hoor ik hier niet. Een beetje vreemd einde derhalve van deze opname.

bewerkt door Gerard van den Ende
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Gerard,

 

Ik denk dat ik toch echt eens goed ga luisteren en proberen te achterhalen hoe e.e.a. zit. Goed is het in ieder geval niet.......... Ik ga Ad nogmaals vragen.  En ik heb aan de collega's van B&G gevraagd of ze de band kunnen opduikelen voor een foto.

 

 

zzn.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Bertus Biervilt:

Ik vind deze nog:

 

19671202 0100 Veronica - Joost den Draaijer, Henk van Dorp - Help er zit een olifant in de tram [1]

Please login or register to see this link.

19671202 0101 Veronica - Joost den Draaijer, Henk van Dorp - Help er zit een olifant in de tram [1]

Please login or register to see this link.

Geen idee of dit werkelijk de eerste afleving was.

 

19680200 Veronica - Joost den Draaijer - Help er zit een olifant in de tram

Please login or register to see this link.

Precieze datum weet ik niet. Deze is ooit herhaald bij AM1224.

 

19700418 Veronica - Henk van Dorp, Ad Bouman, Eddy Becker, Joost den Draaijer - Help er zit een olifant in de tram - Over ontslag Den Draaijer

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

Met die laatste is iets raars aan de hand. Hij duurt maar ong. 20'. En het is een stuk programma van gemonteerde Olifant Veronica stukjes. Maar zeker geen echte "Olifant". Ik denk iets van de VPRO. Want ik meen de stem van Ad 's-Gravesande te herkennen.

Het gaat wel over het ontslag van Joost.  De datum heb ik geen idee van. Maar in ieder geval gaan Veronica.

 

Juul

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Juul:

Dag Gerard,

 

Ik denk dat ik toch echt eens goed ga luisteren en proberen te achterhalen hoe e.e.a. zit. Goed is het in ieder geval niet.......... Ik ga Ad nogmaals vragen.  En ik heb aan de collega's van B&G gevraagd of ze de band kunnen opduikelen voor een foto.

 

 

zzn.jpg


Dag Juul,
Opmerkelijk is dat Henk in deze opname (maart '68) refereert aan Joost, die er in maart nog gewoon bij was, maar in december '68 al écht weg was bij  Veronica. 
Joost was kort na dit interview per 1 april 1968 geen programmaleider meer vanwege intern gerommel, maar maakte nog wel, tot 1 november '68, programma's. 
Zo te horen is die passage niet weggeknipt voor uitzending. 

Edwin 

EDIT: O, dit schrijft Jaap ook al, zie ik. Sorry!


 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd, ik ga mij er later vandaag over buigen. Ik kreeg net bericht van Ad dat het fragment zeker ook is gebruikt tijdens Kerst. Ik had ook al zoiets in m'n geheugen. Inmiddels heb ik van de collega's van B&G foto's van de band, handig trouwens dat ze u mooi daar staan,  en daaruit blijkt dat Ad het van een andere band heeft. Ik denk van het Sony bandje van de portable recorder van Henk.  En ik heb het gedigitaliseerd van een verzamelband van Ad.

 

Jou info klopt. Willem was per 1 april geen "chef" meer en in november was ie echt weg met "bonje".

Ik ga het later vandaag allemaal op een rijtje zetten.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6613
    • Meest online
      3025

    Nieuwste lid
    A3Kmp
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.