Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht
  Op 19-10-2024 om 19:27 zei Juul:

Dan heeft diegene die jou de opname gaf je op een verkeerd been gezet. En als wij niet goed opletten gaat het fout de geschiedenis in.

Ik heb nog eens aandachtig geluisterd naar de opname. Het blijkt een uitzending van de VPRO van 31 oktober 1989, waarin Van Kooten vertelt over zijn tijd bij Veronica. Er zit een fragment in uit maart 1984 over z'n ontslag bij Veronica. De Olifant aan het begin van de opname zit ook in dit programma en komt uit december 1967.

19891031 2102 VPRO - Wim Noordhoek, Arend Jan Heerma van Voss, Willem van Kooten - Radiovereniging

Deze inhoud is verborgen

Ik heb het fragment dat ik oorspronkelijke heb gepost, weggegooid.

• 4 weeks later...
Geplaatst
  • Populair bericht

Ik vond een mooi artikel over de Olifant in nota bene Vrij Nederland!

Net gescand na al die jaren.

HELP - Vrij Nederland 17feb 1968 kopie.jpg

Geplaatst
  Op 11-11-2024 om 20:36 zei Juul:

Ik vond een mooi artikel over de Olifant in nota bene Vrij Nederland!

Inderdaad een leuk stukje. Ook omdat Vrij Nederland vier of vijf jaar later de volgende werkgever zou worden van Henk, die toen samen met Frits Barend sportreportages begon te schrijven.

Ik weet niet wie 'Golfbreker' was, maar het zou best eens Rinus Ferdinandusse kunnen zijn, die in 1969 hoofdredacteur werd van VN.

bewerkt door Will Stevens

Geplaatst
  Op 11-11-2024 om 22:34 zei ruudam:

Uit het plakboek?

Vaz Dias verzorgde vroeger de nieuws uitzendingen op de Hilversumse omroep.

Het was in de jaren 20 en 30. 

Eerst  voetbal berichten, later ook algemene radio berichten voor de omroepen. 

• 1 month later...
Geplaatst
  Op 15-10-2024 om 13:49 zei Gerard van den Ende:

Juul,

Bedankt voor het uitzoekwerk.

Dan hou ik het ook op 18 augustus 1968 zoals jij het hebt beschreven in jouw dBase.

Gerard

19 augustus 68 volgens de niet-Veronica tijdsaanduiding

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.