Geplaatst 19 oktober 202419 okt Populair bericht In 1976 was er de eerste, met Marc en Bart "Baken 16" ... en 2 jaar later de laatste. We vroegen ons die dag, 19 Oktober 1978, af... komt Radio Hollandia wel of niet morgen????... Niet dus, maar wel een defecte generator en de dag die het einde van Radio Mi Amigo inluidde vanaf het zendschip Mi Amigo. En nu? 46 jaar later? De "die hards" luisteren nog steeds naar de oude Radio Mi Amigo bandjes... ikke tenminste wel.... Blijft leuk, ja toch? Radio Mi Amigo - 19 Oktober 1978 - 1200-1400 - Baken 16 - Marc Jacobs uur -1 1200-1300 https://pixeldrain.com/u/CMzjFkWj uur-2 1300-1400 https://pixeldrain.com/u/6nngdN2Q Luister lekker.... Henk Kruize 19 oktober 202419 okt bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst 20 oktober 202420 okt Populair bericht Hoi Henk, Vandaag die 20e oktober, tja zat er "live" bij toen Marc de laatste woorden vanaf de MV sprak. Nou was dat heel gewoon dat ze plotseling uit de lucht gingen, dus even afwachten en dan waren ze er weer. Niet dus, het bleef maar stil op 3-1-9. Vanuit de media kwamen berichten dat het afgelopen was voor Mi Amigo. Een soort blij was je met de stuiptrekking vanaf de Magdalena, maar het had niet de jus van het oude Mi Amigo. Net als Henk heb ik nog vele uren van Mi Amigo en luister er graag naar. Groet, Cas
Geplaatst 20 oktober 202420 okt Auteur Populair bericht Op 20-10-2024 om 06:52 zei Cas: tja zat er "live" bij toen Marc de laatste woorden vanaf de MV sprak. Dan delen we die hier.... het allerlaatste Radio Mi Amigo live uurtje vanaf de "EmVee" 10-11 uur met Johan Visser en het laatste tape uurtje met Ton Schipper... plus Marc zijn "laatste" woorden vanaf de Mi Amigo om 1156 uur op 20 Oktober 1978...toch al weer 46 jaar geleden... https://pixeldrain.com/u/tjDK4K4c Fijne Zondag. Groet Henk Kruize
Geplaatst 20 oktober 202420 okt Bedankt Henk voor het plaatsen van deze drie bestanden... Groet, Michel.
Geplaatst 20 oktober 202420 okt Populair bericht Zoals uit bijgaand document blijkt hadden Sylvain Tack en Ronan O'Rahilly al voor 20 oktober 1978 besloten te stoppen met Radio Mi Amigo uitzendingen. 1978-12-18 - Radio Mi Amigo - Letter by Sylvain Tack to Ronan O'Rahilly - 01.pdfFetching info... 1978-12-18 - Radio Mi Amigo - Letter by Sylvain Tack to Ronan O'Rahilly - 02.pdfFetching info... 20 oktober 202420 okt bewerkt door Albatrosstudio
Geplaatst 21 oktober 202421 okt Populair bericht Op 20-10-2024 om 17:06 zei Albatrosstudio: Zoals uit bijgaand document blijkt hadden Sylvain Tack en Ronan O'Rahilly al voor 20 oktober 1978 besloten te stoppen met Radio Mi Amigo uitzendingen. 1978-12-18 - Radio Mi Amigo - Letter by Sylvain Tack to Ronan O'Rahilly - 01.pdf 657.21 kB · 28 downloads 1978-12-18 - Radio Mi Amigo - Letter by Sylvain Tack to Ronan O'Rahilly - 02.pdf 738 kB · 26 downloads Deze brief geeft een "mooi" beeld hoe betrouwbaar Ronan was ten opzichte van Sylvain... Ondanks alles, Douwe, heeft hij diverse deejays de kans gegeven prachtige radio te maken en is dit het begin geweest van vele mooie carrières!!... Bedankt Sylvain!!...
Geplaatst 24 januari24 jan Op 20-10-2024 om 08:13 zei Henk-Anna Loog: Dan delen we die hier.... het allerlaatste Radio Mi Amigo live uurtje vanaf de "EmVee" 10-11 uur met Johan Visser en het laatste tape uurtje met Ton Schipper... plus Marc zijn "laatste" woorden vanaf de Mi Amigo om 1156 uur op 20 Oktober 1978...toch al weer 46 jaar geleden... https://pixeldrain.com/u/tjDK4K4c Fijne Zondag. Groet Henk Kruize
Geplaatst 24 januari24 jan Populair bericht Op 24-1-2025 om 21:22 zei Jean-Pierre De Zeerover: Die laatste dag vergeet ik nooit. Mijn tapes waren op, alles vol Als ik thuis was uit zee na reizen van 7 8 10 dagen dan hadden de recorders veel werk. Ik had die dag aan Marc Jacobs een plaat aangevraagd voor de bemanning van de N.723 Pallieter uit Nieuwpoort . ik keek nog even rond en vond nog 2 cassettes voor mijn Philips cassette deck die ik ook nog had Het was wikken en wegen voor de ruimte en wat ik ging opnemen ik besloot toch nog Ton en de rest op te nemen. Het kon ook nog gebeuren dat ik een kant wiste want ik had een bandje waarvan 1 kant al bezet was. het kon als ik baken 16 2 uur moest opnemen ik snel Ton Schipper ging opofferen Het was bijna 12 uur.. geen geluid en ik maar denken oei.. en gaan ze straks weer in de lucht komen... opletten... . Spannend want dacht ook aan de verzoekplaat... ik dacht ook nog ben gelukkig thuis door een storm en de zeereis was ingekort geweest. Helaas... en om 1200 uur snel cassette gedraaid dan de vinger op de knop ingedrukt. Om 1215 even los want mijn vingers begon ik te voelen. Terug tot 1300 uur.. dan wachten tot 1400 uur. Geen Radio Mi-Amigo meer te horen. Ik was toen een grote Mi-Amigo fan en dus teleurgesteld. Zei nog tegen de vrouw..... er is iets aan de hand.. hoop dat ze nog zullen uitzenden. Helaas voor mij. De opnames zijn later terechtgekomen bij Hans Knot o.a. enz...en tja rest vergeten. Zag later nog studio opnames opduiken dacht ik.. Baken 16 live tja geen verzoekplaat voor ons. Iemand van de bemanning die afstemde iets na 1200 uur vond het station niet en zei achteraf. JP ge hebt ons mooi liggen. Wisten we veel dat het echt het einde was maar de vermoedens waren er wel Aan de kade werken aan vistuig bv .. met de raampjes van de brug open voor de muziek dreunend te laten afspelen was voorbij Ik heb een dag meegemaakt na een zware stormen dat de visserijschepen langs de kade lagen De wind was gaan liggen en iedereen had besloten te werken aan boord of op de kade Iedereen volgende mijn voorbeeld en elke radio stond op Mi-Amigo. Je hoorde de muziek tot over de tramsporen en daar begint Stad Nieuwpoort met horeca zaken en viswinkels. Waw dacht ik toen als fan Er zijn dagen in je leven dat je nooit vergeet Ik had eindelijk eind 1977 een nieuwe recorder die het wel deed en ik weet wanneer ik op zee was aan de hand van mijn tientallen banden opnames en de lijst En die zijn allen verdeeld geweest door de download offshore club en Vincent Ze zweven over het internet... ook Caroline, Del Mare...... Wat een mooie tijden. Wel duur voor onze spaarcenten voor al die banden De vrije radio zou nog volgen en dus bleef het duur. Het komt nooit meer terug, de gezelligheid in de studio of wachtkamer. Of het nu in een oorlogsbunker was in het bos, een huis, een zaal achterin een cafe, een villa, een flat en de eerste testen vanuit een andere flat aan de zeedijk Een gesmokkelde legertruck s'nachts op de grens in Frankrijk en erna in een chalet aldaar. Je moet maar durven De eerste dagen met de legertruck was de douane er en politie Maar vrije radio in die hoek rond Bray-dunes was nog niet bekend en dat was aardig opkijken. Belgen opeens uitzendend op hun grondgebied Uiteindelijk werd er door iemand van de radio in Duinkerke diverse keren bij de autoriteiten een bezoek gebracht. We bleven uitzenden als gewone locale radio. De Belgische politie kon ons niet oppakken. We lachten en waren wat fier. Helaas waren er oneerlijkheden en kwam een van de heren in ruzie met de baas van de camping. Dat avontuur was over in 1982 toen Radio Westpoint WMR Radio die bezoek kreeg in november 1981 door de BOB zou heel langzaam groeien. Het verhaal ging verder. Het was een geweldig avontuur van 5 jaar. De eerste jaren waren de politie en de BOB niet onze vrienden De politie vond ons later in het bos op zoek Maar ze kwamen kijken, vroegen voor familie platen aan. Terug naar het politiekantoor waar ze naar WMR Radio luisterden De 2 politie mannen hadden ons niet gevonden zou hun uitleg zijn bij de baas Die mannen waren fan van ons station zeiden ze. Mooi zo dacht ik... Gelukkig maar want we draaiden nog steeds zonder inkomsten op dat ogenblik Iets dat nooit meer terugkomt die radiotijden met veel live uitzendingen Toen de menselijkheid nog in localen volop aanwezig waren zonder computers Jean-Pierre
Geplaatst 24 januari24 jan Auteur Op 24-1-2025 om 22:47 zei Jean-Pierre De Zeerover: Toen de menselijkheid nog in localen volop aanwezig waren zonder computers Mooi gezegd Jean-Pierre!! Henk Kruize
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.