Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
8 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Vanmorgen weer een lekker door mijn collectie "offshore" foto's zitten bladeren, Radio Caroline uit 1972 deze keer. Bij een van de foto's viel mij iets raars op, het gaat om de boordstudio aan boord van de Mi Amigo in December 1972 met Lion Keezer achter het Gates Studioette mengpaneel. Bovenop staan 2 stuks Spotmaster 500 jingleplayers, maar kijk eens goed naar de linkse Spotmaster...

Dat ding kan nooit werken want de bovenplaat zit net verkeerd om op het apparaat.... En dan vraag ik me af, waarom staat dat ding er dan zo bij???

Misschien kan een van de "Caroline insiders" mij het uitleggen...

Fijn Weekeinde

Groet

Henk Kruize

MA 1972 studio lion keezer 02.jpg

Waarschijnlijk in afwachting van verdere herstelwerkzaamheden. In eind 72 werkte werkelijk alles aanboord van de Mi Amigo  volgens de  beproefde "houtje touwtje elastiekje methode". Maar...ze waren er weer nadat in 68 er zo abrupt een einde aankwam.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)

Hoi Henk,

Volgens mij staat de linker Spotmaster gewoon achterstevoren.

Als je goed kijkt (zag het eerst ook niet) zit het hendeltje om de aandrukrol richting de capstanas te bewegen een de linkerzijde, terwijl de rechter Spotmaster het hendeltje aan de rechterkant zit, zoals het hoort.

Heb de foto al zo vaak gezien en het is me nooit opgevallen, toch wel oplettend van jou Henk!

Please login or register to see this link.

Groet, Cas.

bewerkt door Cas
toevoeging
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Geplaatst
2 uur geleden zei Cas:

Volgens mij staat de linker Spotmaster gewoon achterstevoren.

Nee, Cas, je ziet links gewoon de 2 audio ingangen van de Spotmaster, je kon er ook mee opnemen. Vergroot de foto maar. Deze uitvoering van Spotmaster 500 had 2 audio ingangen. Boven een Jack ingang en daaronder een XLR ingang. Nee, die bovenplaat ligt er gewoon achterstevoren op.

Misschien is de linker Spotmaster er gewoon bijgezet "voor de foto", en dat gevoel versterkt de onderstaande foto waar Lion een cart aan de linkerkant legt en dat kan nooit werken wat de pinchroller zit rechts en die moet ie met die witte handle "op scherp" zetten en daar kan ie nu niet bij, dus is gewoon "show". Ook zie je dat bij de linker spotmaster de stop en start schakelaar gewoon aan de rechterkant zit.

Fijne Zaterdag Cas.

Groet

Henk Kruize

MA 1972 studio lion keezer 01.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Geplaatst
18 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Nee, Cas, je ziet links gewoon de 2 audio ingangen van de Spotmaster, je kon er ook mee opnemen. Vergroot de foto maar. Deze uitvoering van Spotmaster 500 had 2 audio ingangen. Boven een Jack ingang en daaronder een XLR ingang. Nee, die bovenplaat ligt er gewoon achterstevoren op.

Misschien is de linker Spotmaster er gewoon bijgezet "voor de foto", en dat gevoel versterkt de onderstaande foto waar Lion een cart aan de linkerkant legt en dat kan nooit werken wat de pinchroller zit rechts en die moet ie met die witte handle "op scherp" zetten en daar kan ie nu niet bij, dus is gewoon "show". Ook zie je dat bij de linker spotmaster de stop en start schakelaar gewoon aan de rechterkant zit.

Fijne Zaterdag Cas.

Groet

Henk Kruize

MA 1972 studio lion keezer 01.jpg

Hoi Henk,

Je hebt helemaal gelijk, dat is op bovenstaande foto nu goed te zien.

Had al wat documentatie van Spotmasters van  Broadcast Electronics doorgespit, maar dit is duidelijk.

Maar sowieso leuk dat je vragen stelt bij sommige foto's.

Ik heb ook nog wat vragen bij sommige foto's en zal ze binnenkort ventileren.

Fijne zondag Henk!

Groet, Cas.

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Geplaatst
Op 25-10-2024 om 21:20 zei Marinebroadcasters:

Waarschijnlijk in afwachting van verdere herstelwerkzaamheden.

Precies en als er nog meer (technische) problemen kwamen in de studio, moest Peter Chicago wakker gemaakt worden voor een spoed reparatie en die was dan niet bepaald amused.

Geplaatst
Op 25-10-2024 om 12:52 zei Henk-Anna Loog:

Vanmorgen weer een lekker door mijn collectie "offshore" foto's zitten bladeren, Radio Caroline uit 1972 deze keer. Bij een van de foto's viel mij iets raars op, het gaat om de boordstudio aan boord van de Mi Amigo in December 1972 met Lion Keezer achter het Gates Studioette mengpaneel. Bovenop staan 2 stuks Spotmaster 500 jingleplayers, maar kijk eens goed naar de linkse Spotmaster...

Dat ding kan nooit werken want de bovenplaat zit net verkeerd om op het apparaat.... En dan vraag ik me af, waarom staat dat ding er dan zo bij???

Misschien kan een van de "Caroline insiders" mij het uitleggen...

Fijn Weekeinde

Groet

Henk Kruize

MA 1972 studio lion keezer 02.jpg

Daar heb ik geen antwoord op, Henk.

In de maanden september tot en met november 1972 heb ik veel contact met Lion gehad. We waren in de maanden daarvoor met elkaar in contact gekomen via de 27 MC. Lion had toen al de nodige bootlegs geproduceerd en uitgebracht, onder andere van de Beatles. Hij woonde nog bij zijn ouders thuis in Leiden, en had op de zolder van zijn ouderlijk huis een studiootje ingericht. Daar was hij al bezig om programma's e.d. op te nemen voor Radio Caroline. Als tune voor zijn eigen programma wilde hij Sleepy Shores van Johnny Pearson gebruiken. In december 1972 zag ik Lion nog in het NOS Journaal vanwege de muiterij op de Mi Amigo. Ik ben hem daarna een paar jaar uit het oog verloren, maar kwam weer met hem in contact toen het zendschip van Radio Delmare door de autoriteiten werd opgebracht en naar de haven van Maassluis werd gesleept. Weer later waren we betrokken bij een tv-zendpiraat die tv-uitzendingen verzorgde door in te stralen op het ontvangststation van de kabeltelevisie in de regio Leiden en de Duin- en Bollenstreek.

Piet.

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Geplaatst

Piet van der Vooren,

'In de maanden september tot en met november 1972 heb ik veel contact met Lion gehad. We waren in de maanden daarvoor met elkaar in contact gekomen via de 27 MC.'

Vertel Piet......🤔

In afwachting,

HA

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6698
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Top 40
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.