Spring naar bijdragen

Publieke omroep op 28 oktober

Bertus Biervilt

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Het Betonuur van Alfred Lagarde van 28-10-1980 was 's middags om 17.10 uur.

En geen 05.10 uur. Ik kan mij niet voorstellen dat men op deze manier 's morgens wakker gemaakt wil worden. 🙂

Gerard

O, waarom niet? Ik had Alfred graag gehoord in de vroege ochtend. Hij was bij de VARA in de jaren 70 ook wel eens op dat tijdstip te horen trouwens. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rauhfaser:

O, waarom niet? Ik had Alfred graag gehoord in de vroege ochtend. Hij was bij de VARA in de jaren 70 ook wel eens op dat tijdstip te horen trouwens. 

Edwin,

Dat wel. Maar dan met een ander programma. Ik denk niet dat de VARA het gedurfd had om dit programma in de nacht te programmeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Edwin,

Dat wel. Maar dan met een ander programma. Ik denk niet dat de VARA het gedurfd had om dit programma in de nacht te programmeren.

Als je er nu naar luistert, draait hij weinig wat luisteraars in de ochtend zou wegjagen. Alfred presenteert hier vrij rustig en draait zelfs Urban Heroes! 
Voor elck wat wils dus. Maar goed, dit was de tijd dat we zelfs Status Quo 'hard' vonden.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Bertus Biervilt:

Dankje. Bestandsnaam aangepast. Ook de programmatitel. Kennelijk heette het kortweg Beton.

Please login or register to see this link.

AD van die datum.

Klopt. Het begon in januari 1976 tussen 5 en 6 onder de naam 'Alfred Lagarde' en werd vanaf het voorjaar van 1976 in de volksmond 'Het Betonuur'. (Ik heb  een opname uit april 1976 waarin  Frits Spits in Spitsbeeld het Betonuur aankondigt). In de gidsen bleef het nog tot 1977 'Alfred Lagarde'.
heten. 

In 1978 ging de VARA in navolging van BBC Radio 1 de programma's op de halve uren afronden en duurde het programma van Alfred van 16.30  tot 18.00 uur. Vandaar 'Beton' in plaats van 'Betonuur'.

Edwin

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-10-2024 om 19:09 zei Bertus Biervilt:

19741028 0106 KRO - Vincent van Engelen - Radiorama

Bovenstaande informatie is niet volledig juist (datum/zender), maar wat wel juist is, kan ik niet vinden in de gidsen van oktober/november 1974.

Ik heb hierover een apart draadje geopend in Forum 'Nederland'

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-10-2024 om 19:09 zei Bertus Biervilt:

19771028 2115 VARA - Joost Prinsen, Wieteke van Dort, Aart Staartjes - Stratemakeropzeeshow - Circus Morgenrood

Het delen van tv-beelden hier snap ik niet helemaal (Zelfs al is het van dezelfde datum), vooral niet als de video in kwestie in veel betere kwaliteit nog online staat:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei rauhfaser:

Bovenstaande informatie is niet volledig juist (datum/zender)

Van Engelen zegt hoe laat het is, dat het de KRO is en de jingle zegt dat het Radiorama is. Theo Stokking is er ook, zo te horen. Koos Postema komt aan het woord. Ik denk dat dit fragment werd uitgezonden in het kader van De week in. op Hilversum III. De zender wordt genoemd.

image.png.68a74595b09c685e5ee347b14ffa4d8e.png

Nieuwsblad van het Noorden van zaterdag 26 oktober 1974 (met de programmering voor zondag).

Radiorama bij de NOS. Werd op 28 oktober 1974 uitgezonden van 21.45 tot 22.25 op Hilversum 1. 

image.png.dc2d6e52c7dac705c2be37b15de0cf43.png

Tubantia van 28 oktober 1974 (met de programmering van dezelfde dag).

Ik heb de bestandsnaam aangepast, maar het blijft licht onzeker.

bewerkt door Bertus Biervilt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Bertus Biervilt:

Van Engelen zegt hoe laat het is, dat het de KRO is en de jingle zegt dat het Radiorama is. Theo Stokking is er ook, zo te horen. Koos Postema komt aan het woord. Ik denk dat dit fragment werd uitgezonden in het kader van De week in. op Hilversum III. De zender wordt genoemd.

Nieuwsblad van het Noorden van zaterdag 26 oktober 1974 (met de programmering voor zondag).

Radiorama bij de NOS. Werd op 28 oktober 1974 uitgezonden van 21.45 tot 22.25 op Hilversum 1. 

Tubantia van 28 oktober 1974 (met de programmering van dezelfde dag).

Ik heb de bestandsnaam aangepast, maar het blijft licht onzeker.

Bertus, ik denk dat we hem hebben gevonden, Radiorama op H1 van 28-10-74.

Haal die 'lichte onzekerheid' maar weg.
Heb je mijn uitgebreide post over Radiorama gelezen?
Daarin staat dat Radiorama een documentaire maakte een documentaire maakte over nachtprogramma's waar 'De Week in' onderdeel van was. Wat je hoort, zijn fragmenten uit de uitzending van De Week In van twee weken eerder, 14 oktober. Vandaar dat je ook Koos Postema en Felix Meurders en Willem van Beusekom en Aad Bos hoort. 

Dank voor het meespeuren.

Edwin

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Juul:

Ergens in mijn geheugen zit een programma van de VARA uit de begin jaren 60 dat ook de titel Radiorama droeg...............of laat mijn geheugen mij in de steek?

Bob Ushi kwam voor hij in 1969 voor de NTR (later NOS) ging werken, bij de VARA vandaan, waar hij inderdaad al vanaf begin jaren 60 'klankbeelden'(nu: 'docu's') ging maken. Zie de info in mijn aparte draadje over Radiorama. Of hij bij de VARA al de naam Radiorama gebruikte, weet ik niet. 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.