Spring naar bijdragen

TROS Radio 3 - 23-03-1989 - 0900-1200 - Peter Teekamp - Gouden uren

Vincent

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei rauhfaser:

Luie radio, maar helaas retepopulair. 

1989: Hilversum was in feite weer alleenheerser (eenoog in het land der blinden) nu de grote landpiraten stevig werden aangepakt en de laatste zeezender geen behoorlijke zendmast en vermogen meer had. Dan heb je als staatsomroep (ledenomroep zo je wilt) al snel een trouwe luisterschare.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Martin1968:

1989: Hilversum was in feite weer alleenheerser (eenoog in het land der blinden) nu de grote landpiraten stevig werden aangepakt en de laatste zeezender geen behoorlijke zendmast en vermogen meer had. Dan heb je als staatsomroep (ledenomroep zo je wilt) al snel een trouwe luisterschare.

Klopt, maar desondanks deden de meeste deejays erg hun best om van hun wekelijkse twee of drie uurtjes wat moois te maken. Teekamp kwam nooit veel verder dan een paar verzamel-cd's op random zetten. En dat noemde ie dan een gouwe ouwe programma. 
Overigens was het beeld dat je schetst in '89 al niet meer aan de orde. Sky en Radio 10 zorgden al een jaar lang voor de eerste serieuze concurrentie sinds 1974. 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rauhfaser:

Overigens was het beeld dat je schetst in '89 al niet meer aan de orde. Sky en Radio 10 zorgden al een jaar lang voor de eerste serieuze concurrentie sinds 1974. 

Geloof het of niet, maar Radio Monique was midden jaren 80 een serieuze concurrent van Hilversum III/Radio 3. En Mi Amigo deed het in delen van het land ook niet slecht in de tweede helft van de jaren 70. Sky Radio en Radio 10 waren in '89 slechts via de kabel te beluisteren en konden beslist niet opboksen tegen etherzenders. Dat Peter er niet veel van bakte ben ik overigens volledig met je eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-10-2024 om 10:25 zei rauhfaser:

Luie radio, maar helaas retepopulair. 

Miljoenen luisteraars in Nederland.

Maar Radio Caroline (met 'beperkt' vermogen) was nog steeds een goed alternatief in het westen.

De ontvangst van 558 was redelijk en die van 819 goed.

Even opgezocht in mijn uitgebreide aantekeningen waar ik die periode naar heb geluisterd.

24 maart (vrijdag) 1989: '' Op Radio Caroline 558 begint men vandaag met de (single) Top 1000 van de 558 luisteraars, ter gelegenheid van het 25 jarig bestaan van het radiostation.'' 

'' Deze vrijdag op Radio Caroline 819 de LP top 200 allertijden van de verschillende dj's.'' 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had vaak bonje met Peter T.  in z'n radio 3 tijd. Hij pakte inderdaad wat verzamel lp's - cd's, waar dan ook nog de in mijn oren "verkeerde" versies op stonden en hup............................

Wie schreef ook al weer "luie radio?". Inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 hours ago, Juul said:

Ik had vaak bonje met Peter T.  in z'n radio 3 tijd. Hij pakte inderdaad wat verzamel lp's - cd's, waar dan ook nog de in mijn oren "verkeerde" versies op stonden en hup............................

Wie schreef ook al weer "luie radio?". Inderdaad.

Beste Juul,

I've noticed that the hits from the 60's and 70's, that are played nowadays, tend to be remixes. Very often they don't bear a resemblance to the originals I loved listening to on the offshore stations. The remixes tend to accentuate the drum beat and the vocals play second fiddle.

Mvg,

John C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.