Spring naar bijdragen

Wie vertegenwoordigde TM wanneer in Nederland?

Justin

Aanbevolen berichten

Op 8-11-2024 om 09:32 zei Justin:

Heeft iemand een compleet overzicht? Volgens mij hebben heel wat bedrijven TM vertegenwoordigd: Top Format, Simrek, Music & Images, Impact Creative, Pors Impact Creative, ...

Niet helemaal. Eerst Top Format, daarna Simrek, toen Music & Images, daarna SOB en uiteindelijke Pors Impact Creative.  Het bedrijf TM is overigens meerdere keren van naam veranderd. Eerst TM/TM Productions, Daarna TM Century na de merge van TM met Century 21, daarna TM Jones en tegenwoordig TM Studios.

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Oever532:

Ik geloof dat Top Format de eerste was, zij deden de Nederlandse resings van de jinglepakketten 'The Power' in 1977-79 voor Veronica (met de group Teach-in), en in de jaren '80 deden ze de resings voor 'The Winning Score' en 'Radio Express' voor de TROS.

Niet helemaal. Top Format vertegenwoordigde TM in die tijd, maar de re-sings voor Veronica en de TROS zijn niet door Top Format zelf geproduceerd. De re-sings van 'The Winning Score' en 'Radio Express' voor de TROS zijn door Jaap Eggermond geproduceerd en 'The Power' voor Veronica door Ad Bouman en Frans Mijts in de Soundpush Studio in Blaricum. De deal was wel dat Top Format de jingles op hun demo's mocht zetten.

De jingles van Veronica zijn overigens niet door de groep Teach-In ingezongen, maar wel door 2 leden van Teach-In (Getty Kaspers en John Gaasbeek) die op dat moment samen met Wilma van Diepen de nieuw groep 'Balloon' hadden opgericht.

bewerkt door pvanklei
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Harm ten Brink:

NBA Jingleservice in Sliedrecht halverwege de jaren 80.

Die spot draaide regelmatig bij zeezender Monique.

Dat kan ook een dekmantel zijn geweest want TF maakte, zei het niet officieel, ook de jingles en een aantal reclames voor de 'piraat'.

Was dat niet het adres van Nico Volker in Sliedrecht?

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Harm ten Brink:

NBA Jingleservice in Sliedrecht halverwege de jaren 80.

Die spot draaide regelmatig bij zeezender Monique.

Dat kan ook een dekmantel zijn geweest want TF maakte, zei het niet officieel, ook de jingles en een aantal reclames voor de 'piraat'.

Het was overigens MBA Jingleservice: Please login or register to see this link.

Grt,

Peter

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit heel interessant om te lezen. Mijn beeld dat TM meerdere vertegenwoordigers heeft gehad, klopt dus wel. En van NBA Jingleservice had ik nog niet eens gehoord. Zo leer je elke dag iets bij. Bedankt allemaal voor de informatieve reacties.

20 uur geleden zei pvanklei:

Niet helemaal. Eerst Top Format, daarna Simrek, toen Music & Images, daarna SOB en uiteindelijke Pors Impact Creative.  Het bedrijf TM is overigens meerdere keren van naam veranderd. Eerst TM/TM Productions, Daarna TM Century na de merge van TM met Century 21, daarna TM Jones en tegenwoordig TM Studios.

Heeft het ook nog TM Communications geheten, of is dat een ander bedrijf(sonderdeel)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6635
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Peter1612
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.