Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
23 uur geleden zei Juul:

Ik wist het maar kwam net het stukje weer tegen in ons archief. De KLM schoot ons in juni 1960 te hulp.

screen 74.jpg

Opvallend is dat er gesproken wordt over 1563  k,Hz en de harmonische op 4689, precies 3 x de grond frequentie.

Die 1563, ipv 1562  komen we al tegen in jouw geschiedenis, het begin.

Zou er dan toch op 1563 zijn gezonden, en later on channel gebracht met 1562?

Geplaatst

Een spectrum analyzer was natuurlijk in die tijd een zeer zeldzaam meet instrument.

Als de TD van de KLM wel zo een ding hadden, dan is het filter afregelen vele malen gemakkelijker natuurlijk.

Theo

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei ruudam:

Opvallend is dat er gesproken wordt over 1563  k,Hz en de harmonische op 4689, precies 3 x de grond frequentie.

Die 1563, ipv 1562  komen we al tegen in jouw geschiedenis, het begin.

Zou er dan toch op 1563 zijn gezonden, en later on channel gebracht met 1562?

Ik zou er weer in moeten duiken we kunnen het niet echt meer vragen aan iemand. Er is zoveel van frq gewisseld.

En ik heb jaren terug al eens kontakt gehad met mensen van de KLM die een reunie wilden naar de naam van de KLM mensen. Maar die waren bij de  KLM niet meer terug te vinden.

bewerkt door Juul
Geplaatst

Even een ander aspect. Ik weet niet waar ik het ooit tegen ben gekomen maar men beschreef aldaar dat Veronica als (niet officieel) zicht baken voor de luchtvaart gebruikt werd. Of mede daarom de KLM bereidwillig was het pi-filter af te regelen  ..................

Rob V.

Geplaatst
1 uur geleden zei Rob Veld:

Even een ander aspect. Ik weet niet waar ik het ooit tegen ben gekomen maar men beschreef aldaar dat Veronica als (niet officieel) zicht baken voor de luchtvaart gebruikt werd. Of mede daarom de KLM bereidwillig was het pi-filter af te regelen  ..................

Rob V.

IMG_6514.jpeg

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6645
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Eppo
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.