Geplaatst 27 november 202427 nov Populair bericht Ik heb windkracht 9 meegemaakt op de Jeanine, het zendschip van Radio Atlantis in 1974. Zat toen overdag als enige in de messroom, en moest me wel goed vasthouden. De Engelsen aan boord lagen, net als op de andere dagen, overdag gewoon in hun kooi te slapen. Windkracht 9 of niet... De storm zorgde er wel voor dat we pas een paar dagen later met de tender afgelost konden worden. Piet (die gelukkig geen last had van zeeziekte). 🙂
Geplaatst 27 november 202427 nov Windkracht 12 midden op de Atlantische Oceaan. Statendam, was geen zendschip Nee. Wel spectaculair.
Geplaatst 27 november 202427 nov Auteur Populair bericht Op 27-11-2024 om 11:55 zei Piet van der Vooren: Ik heb windkracht 9 meegemaakt op de Jeanine, het zendschip van Radio Atlantis in 1974. Zat toen overdag als enige in de messroom, en moest me wel goed vasthouden. De Engelsen aan boord lagen, net als op de andere dagen, overdag gewoon in hun kooi te slapen. Windkracht 9 of niet... De storm zorgde er wel voor dat we pas een paar dagen later met de tender afgelost konden worden. Piet (die gelukkig geen last had van zeeziekte). 🙂 Jeemig Piet wat had jij mazzel zeg. Niet ziek. Ruud Doets zei altijd de eerste dag aan boord wel daarna niet. Ik was op 31 augustus 1974 erg ziek, maar, ja ook nog de hele nacht doorgehaald met Atze, Ad en Out, voor het laatste uur De Scheveningers zeiden altijd moet je effe een jenever nemen. hi 27 november 202427 nov bewerkt door Juul
Geplaatst 7 december 20247 dec Ik had destijds wel eens gehoord, dat bij storm de overgang van de Ger-Anne naar de Norderney helemaal funest was voor zeeziek-gevoelige mensen. Volgens mij heb ik dat ooit eens van Chiel gehoord (terwijl hij er juist redelijk goed tegen kon herinner ik mij). Omdat de Ger-Anne in korte bewegingen links-recht sloeg en de Norderney langzamer voor-achter. En als je maag bij storm net de deining van de overtocht overleeft had, je weer wat anders voor de kiezen kreeg. (en de inhoud van je maag erachter ; ) Herkende jij dat Juul? 7 december 20247 dec bewerkt door Herman999
Geplaatst 7 december 20247 dec Auteur Over welke Chiel heb je het? 1. Chiel Vink - matroos 2. Chiel Montagne - dj
Geplaatst 7 december 20247 dec Op 7-12-2024 om 12:02 zei Juul: Over welke Chiel heb je het? 1. Chiel Vink - matroos 2. Chiel Montagne - dj Sorry, is bij een tekstwijzigen in dat stukje per ongeluk ook gewist zie ik; ik bedoelde Chiel Montagne. En nu we het toch over hem hebben; weet jij hoe het met hem is? Ik zag hem nog wel eens in het Winkelcentrum Kerkelanden, maar de laatste paar jaar (3-4) niet meer. 7 december 20247 dec bewerkt door Herman999
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.