Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Muziek als dit is gemaakt door artificial intelligence klinkt mooi wat text betreft, maar zwaar over gemoduleerd.

En dat over modulatie krijgen wij er met een groep niet uit.

Heeft iemand hier enig idee hoe dit aan te pakken?

daar mee kunnen wij weer rechten vrije muziek creeeren hi.

Geplaatst

Ja dat is een bekend probleem met die dingen. 

Ik ken een echtpaar die een compleet radiostation runnen gemaakt door AI. Please login or register to see this link.

Alhoewel ik daar ook allerlei gekke dingen hoor, zou je hen eens kunnen vragen of di een trucje hebben.

Bob en Nel zijn heel benaderbaar en behulpzaam. 

Geplaatst
11 uur geleden zei peellandfm:

Ja dat is een bekend probleem met die dingen. 

Ik ken een echtpaar die een compleet radiostation runnen gemaakt door AI. Please login or register to see this link.

Alhoewel ik daar ook allerlei gekke dingen hoor, zou je hen eens kunnen vragen of di een trucje hebben.

Bob en Nel zijn heel benaderbaar en behulpzaam. 

Zit er even naar te luisteren en klinkt op zich niet slecht.

Volgens mij wel een uniek radiostation op deze manier, mis alleen wat AI-jingles.

Het lijkt me dat je geen Bumu-Stemra etc. hoeft te betalen?

Leuk vernieuwend idee!

Groet, Cas

Geplaatst (bewerkt)
6 uur geleden zei Cas:

Leuk vernieuwend idee!

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben al jaren vrijwilliger bij de lokale omroep van Eindhoven "Studio040" en daar zijn steeds minder live programma's en die worden door  Voicetrack programma's vervangen. In een live programma kan de presentator zijn creativiteit (voor zover hij dat nog mag i.v.m. streng format behaar) kwijt, je hoort de muziek en dan denk je "He? Dat en dat zou er wel leuk bij zijn...en deze jingle past er leuk bij...enz, zo bouw je het programma op. Helaas merk ik steeds vaker dat de heren presentatoren hier niet meer "de tijd voor hebben" en ze het programma met een aantal Voice tracks "in moeten boeren". En dat "programma" stellen ze ook niet meer zelf samen, gewoon een kant en klaar mapje uit de PC en klaar zijn ze... Voor een 2 uur programma een stuk of 10 snelle babbeltjes en klaar zijn ze in 15 minuten. 

Maar het kan dus nog erger, gewoon kunstmatig alles laten maken..... RIP het kleine beetje creativiteit en "personality" van de presentator... AI-radio.... blijft nep.... het is eigenlijk een beetje als sex met een opblaaspop.... ook nep.

What's next?? 

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst
4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

AI-radio.... blijft nep....

De 'nieuwe' muziek wellicht, maar de rest vormgeving/presentatie kan al heel professioneel.

4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

het is eigenlijk een beetje als sex met een opblaaspop.... ook nep.

Ik weet niet of je de serie Westworld hebt gekeken, maar die kant gaan we ( in de nabije toekomst ) op , dus een slimme (AI) androïde ( robot)  'nep', maar niet meer te onderscheiden van een 'normaal' mens.

Geplaatst
17 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben al jaren vrijwilliger bij de lokale omroep van Eindhoven "Studio040" en daar zijn steeds minder live programma's en die worden door  Voicetrack programma's vervangen. In een live programma kan de presentator zijn creativiteit (voor zover hij dat nog mag i.v.m. streng format behaar) kwijt, je hoort de muziek en dan denk je "He? Dat en dat zou er wel leuk bij zijn...en deze jingle past er leuk bij...enz, zo bouw je het programma op. Helaas merk ik steeds vaker dat de heren presentatoren hier niet meer "de tijd voor hebben" en ze het programma met een aantal Voice tracks "in moeten boeren". En dat "programma" stellen ze ook niet meer zelf samen, gewoon een kant en klaar mapje uit de PC en klaar zijn ze... Voor een 2 uur programma een stuk of 10 snelle babbeltjes en klaar zijn ze in 15 minuten. 

Maar het kan dus nog erger, gewoon kunstmatig alles laten maken..... RIP het kleine beetje creativiteit en "personality" van de presentator... AI-radio.... blijft nep.... het is eigenlijk een beetje als sex met een opblaaspop.... ook nep.

What's next?? 

Henk Kruize

Beste Henk,

Met jouw reactie ben ik het volledig mee eens.

Zelf nooit aan voice-tracken gedaan, programma van begin tot einde opnemen of live presenteren.

Geen gedoe verder, maar zal wel een generatiedingetje zijn.

Het vernieuwde aan een AI-station is meer omdat het best vernuftig in elkaar steekt.

Dat de hele zooi nep is weet ik ook, maar misschien zijn hier ook luisteraars voor.

Ik vond het grappig om even naar te luisteren en was het ook weer snel zat.

Voor geen goud luister ik naar bepaalde stations en terwijl ook voor die stations luisteraars zijn.

Het zal wel zijn dat ik een ouwe lul van 64 ben en opgegroeid ben met radio vanaf zee en het huidige radiolandschap kan me echt niet meer bekoren.

Groet, Cas

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6676
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Everhart
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.