Spring naar bijdragen
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het droogdokken van the Ross Revenge op korte termijn lijkt op het eerste gezicht een recht toe recht aan operatie....totdat je de inhoud van deze uitstekende website volledig doorneemt. Zeer goed gedocumenteerd , boordevol  veel informatie mbt het schip als schip, niet als radiozendschip. 

Foto's Ross in the Good Old Days in 1989 12 miles off Ramsgate  en hedentendage in the River Blackwater. Foto's RCclck archives.

Please login or register to see this link.

Paul de Haan

Ross 4 masten voorjaar 1989.jpg

Ross and sailingship with high mast..jpg

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Paul,

Welke twee schepen zien we op de tweede foto?

Ben ook benieuwd wanneer deze foto is genomen.

Van de FAQ op de bovengenoemde Ross Revenge site:

Q2 - IS ROSS REVENGE THE ORIGINAL RADIO CAROLINE SHIP ?
No. There were two other Radio Caroline ships prior to Ross Revenge, those being Fredericia, and Mi Amigo. Ross Revenge is the only ship still in existence.

Laat ik nu een t-shirt van Radio Caroline hebben gekocht in 1995, toen ze in London Docklands lagen (en een RSL hadden op ik dacht 87,6 of 87,7 MHz), met VIJF schepen er op!

Naast de Frederica, de Mi Amigo en de Ross Revenge, worden op de achterkant van dit t-shirt ook genoemd:

M.V.Cheetah 1966 en M.V. Mebo II 1970.

Van de Mebo II weet ik (zelf niet gehoord als Caroline), maar de Cheetah is echt voor mijn radiotijd.

Wie weet wanneer en waarom Caroline heeft uitgezonden vanaf de Cheetah?

Rink

Geplaatst
37 minuten geleden zei Rink Hof:

''  Following the grounding of the mv Mi Amigo in January 1966, Radio Caroline South was silent. Fortunately no one had been hurt in the incident but the ship needed a thorough overhaul. She was taken to Holland for this very necessary work. It looked as if the station was going to be off the air for quite some time, when, out of the blue, came the offer of a replacement ship.

This unexpected gesture came from Mrs. Britt Wadner, owner of the Swedish Radio Syd. Her ship was currently off the air because of pack ice in the sea around the station's normal anchorage. The ship was languishing, silent, off the Dutch coast. Not surprisingly, the Radio Caroline directors jumped at the offer.

At the time, for some reason, it was reported that the vessel was being lent free of charge. In fact rent of around £700 a week was paid. Radio Syd's ship, the Cheeta II, set sail for England and took up the Mi Amigo's position off the coast.

Radio Syd normally broadcast to Sweden on VHF-FM. This waveband was not widely used in Britain at the time so one of the Mi Amigo's 10 kilowatt medium wave transmitters was brought back from Holland on a tender and installed by the engineering staff. They also rigged a temporary aerial for the AM signal.

DJ Colin Nicol was sent out to the ship to help get the studio set up in the way that the Caroline jocks were used to. On 12th February 1966, after a break of less than a month, Caroline South was back on the air, although at a lower power than usual.'' 

Please login or register to see this link.

Geplaatst
15 uur geleden zei Rink Hof:

Sorry zelfs naar herhaaldelijk inzoomen lukt het niet een naam te ontdekken Maar waarom wil je dit weten?  Heeft op zich niets met dit topic te maken.

Geplaatst (bewerkt)
18 uur geleden zei PowerMusic:

Ja natuurlijk wel maar het ging  om die andere 2 schepen op de foto.😀

Links de Ross en rechts de Mebo 2 😂

bewerkt door thijs5326
  • Bedankt 1
  • Haha 1
Geplaatst
Op 8-12-2024 om 22:38 zei Rink Hof:

Paul,

Van de FAQ op de bovengenoemde Ross Revenge site:

Q2 - IS ROSS REVENGE THE ORIGINAL RADIO CAROLINE SHIP ?
No. There were two other Radio Caroline ships prior to Ross Revenge, those being Fredericia, and Mi Amigo. Ross Revenge is the only ship still in existence.

Laat ik nu een t-shirt van Radio Caroline hebben gekocht in 1995, toen ze in London Docklands lagen (en een RSL hadden op ik dacht 87,6 of 87,7 MHz), met VIJF schepen er op!

Naast de Frederica, de Mi Amigo en de Ross Revenge, worden op de achterkant van dit t-shirt ook genoemd:

M.V.Cheetah 1966 en M.V. Mebo II 1970.

Van de Mebo II weet ik (zelf niet gehoord als Caroline), maar de Cheetah is echt voor mijn radiotijd.

Rink

A sailing vessel  a hughe mast. Not sure about the name. Could be the Mirabella with a 90 meter high mast. The original Ross mast was 84 meters high. Also in the picture a sailing barge used for trips on the river Blackwater.

Paul de Haan

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6681
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Pjotresztick
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.