Geplaatst 9 december 20249 dec Ik wist niet dat het huidige Veronica ook uitzond op 5955 Khz. In dec 2023 wel. Kijk maar. bron: Radio Kurier
Geplaatst 9 december 20249 dec Auteur Oh ja joh, wist ik niet. Ga ik eens luisteren of ik dat hier, Dronten, hoor.
Geplaatst 9 december 20249 dec Het bleek dus dat je altijd al een LPAM vergunning tot 1000 watt voor de korte golf kon aanvragen. Maar de overheid liep hier niet mee te koop, dat zij er niet over gingen, over het verdeling ervan. Totdat een piraat hier handig gebruik van maakte, en zo legaal werd op de kortegolf. Theo
Geplaatst 9 december 20249 dec Dit is een projectje van Herbert Visser, een directeur van Mediahuis. Ex etherpiraat, was vaak katvanger bij Keizerstad Nijmegen.
Geplaatst 10 december 202410 dec De zender staat in Terneuzen en is 250 watt. Herbert heeft daar de zender Sunlite op staan en de frequentie is bewust gekozen. Was het niet de oude RNW frequentie in de 49 meter band? Er zijn er nog meer actief. Radio Europa op de 49 meter vanuit Alphen aan de Rijn en Rock Power Radio vanuit regio Nijmegen op de 41 meter zijn er twee waar je overdag naar nonstop muziek kan luisteren.
Geplaatst 10 december 202410 dec Sunlite was er ooit op Vincent nu zit Veronica er op. Herbert is een slime jongen, laat hem maar lopen. Theo
Geplaatst 10 december 202410 dec Op 10-12-2024 om 04:58 zei Vincent: De zender staat in Terneuzen en is 250 watt. Herbert heeft daar de zender Sunlite op staan en de frequentie is bewust gekozen. Was het niet de oude RNW frequentie in de 49 meter band?
Geplaatst 10 december 202410 dec Radio Nederland Wereldomroep heeft inderdaad vroeger ook uitgezonden op 5955 kHz voor Europa. Herbert vertelde mij een keer dat het vermogen van de zender 400 Watt bedraagt. Met een perfect opgehangen Inverted V-antenne kun je op 1 kW ERP kunnen komen.
Geplaatst 10 december 202410 dec Deze site publiceerde maandelijks een overzicht van "european private shortwave stations". Helaas is de laatste in juni gepubliceerd. En ja: Radio Veronica staat er op. https://www.myradiowaves.com/european-private-shortwave-stations-june-2024/3776/ PS. De buren zijn Radio 208, die in Denemarken ook op 1440 kHz uitzendt. Rink
Geplaatst 10 december 202410 dec Hier staan ook wat oudere shortwave lijsten: https://www.radioheritage.com/european-private-shortwave-stations/
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.