Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als geboren en getogen Hilversummer vond ik het wel leuk om te zien. Veel herkenbare zaken vooral in het begin van deze  film. Alleen mis ik natuurlijk weer de nodige aandacht van de radio. "this is TV man" zeggen ze dan.

Geplaatst (bewerkt)

Maar Juul....

In de allereerste seconde meteen een Radioman, een ex-collega van jou....

En hij komt de hele uitzending terug.

Ik vind het ook als niet-Hilversummer een leuke video en heb ook weer wat geleerd.

Wel een paar vreemde uitspraken.
Amsterdam zou per trein bereikbaar zijn geworden via de spoorlijn Hilversum - Utrecht?

En wat de burgemeester ook mag zeggen (en helaas voor jou, Juul):
Hilversum is een dorp (maar wel met stadse allures).

De enige stad in het Gooi is Naarden.

Eén keer raden waar ik geboren en getogen ben....  🙂

Heb wel 5 jaar op school gezeten in Hilversum.

Rink

bewerkt door Rink Hof
Geplaatst

Dag Rink,

Dat je Willem ziet is mooi, maar het gaat mij er om dat er geen aandacht, of nauwelijks aandacht is voor de radio. Jeroen Pauw had ook wel beter kunnen weten, zijn vader was trouwens programmatechnicus bij de NRU-NOS.

En "wij Hilversummers" hebben het nog steeds over het dorp,  ik ga er straks weer even heen.

Maar Hoe dan ook jij bent ook een "Goooier". geen Erfgooier, ik ook niet.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst

Ik heb niet alles bekeken maar wel het stukje over de NSF. Leuk om te zien! Ik kende de naam "erfgooier" van het "Erfgooiersplein", nu weet ik ook wat de betekenis is van dat woord :). Weer wat geleerd over de plaats waar ik een heel groot gedeelte van m'n werkzame leven heb doorgebracht.

Geplaatst

Ik kom weleens in Hilversum, en vond het ook wel interessant. Wel heel erg van-de-hak-op-de-tak en onrustig gemonteerd. Kennelijk vonden ze het belangrijk om in die 35 minuten zo veel mogelijk onderwerpen aan te stippen.

Geplaatst

Nog even de spoorlijnen uitgezocht (andere hobby van mij).

Op 10 juni 1874 werden zowel de lijn Amsterdam - Hilversum - Amersfoort - Apeldoorn - Zutphen als de lijn Hilversum - Utrecht - Lunetten geopend. Je kon toen dus direct van Hilversum naar Amsterdam over de lijn die nu nog steeds in gebruik is.

Via Utrecht zou ook dom zijn omdat de treinen vanuit Hilversum niet naar het huidige Utrecht Centraal reden, maar via Utrecht Maliebaan, het huidige Spoorwegmuseum, dit jaar het 150 jaar bestaan vierde.

Sorry, off-topic, alleen omdat het verkeerd in de video werd verteld.

14 uur geleden zei Juul:

Dag Rink,

Dat je Willem ziet is mooi, maar het gaat mij er om dat er geen aandacht, of nauwelijks aandacht is voor de radio. Jeroen Pauw had ook wel beter kunnen weten, zijn vader was trouwens programmatechnicus bij de NRU-NOS.

En "wij Hilversummers" hebben het nog steeds over het dorp,  ik ga er straks weer even heen.

Maar Hoe dan ook jij bent ook een "Goooier". geen Erfgooier, ik ook niet.

Tja, jongere mensen vinden televisie belangrijker dan radio.

En nog jongere mensen vinden internet belangrijker dan TV èn radio. Luisteren vaak niet eens meer naar de radio.

Ik trouwens ook niet. Had maandag toevallig geen cd-tje in de auto en hoor op de radio veel te veel reclames en onzinnig geklets en verkeersinformatie.....

Ik vind het merkwaardig dat allerlei mensen in tv-programma's dingen vertellen die zij vaak niet weten en niet hebben meegemaakt. Dat zie je ook met muziekprogramma's waarin mensen dingen vertellen over b.v. de 70's muziek, terwijl ze duidelijk jonger zijn dan 40 jaar. Kijk als het gaat over de NSF fabrieken van 100 jaar geleden, dan kun je niet anders. Maar de beginjaren van de tv, daar zijn wel beelden van, eventueel van 20 of 30 jaar geleden. Daarvoor hoef je Peter Pannekoek niet te interviewen.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6656
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    rtlj8925
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.