Geplaatst 11 december 202411 dec Populair bericht Alan Sheead heeft veel opnames van Engelstalige zeezenders "geremasterd". Een indrukwekkende verzameling. Te beluisteren via mixcloud: https://www.mixcloud.com/Cornish_Al/
Geplaatst 11 december 202411 dec Auteur "make a new master of (a sound recording), typically in order to improve the sound quality"
Geplaatst 11 december 202411 dec Auteur Dag Juul, vraag mij niet hoe het technisch is gedaan. Het lijkt erop dat hij de muziek opnieuw heeft opgenomen en bij de presentatie en commercials alle ruis en storingen eruit heeft gefilterd.
Geplaatst 11 december 202411 dec Aha, Joost. Nu wordt het duidelijker. Ik snap het. De platen opnieuw, dan is het voor mij niet meer origineel. Dank voor je antwoord hoor. Groet,
Geplaatst 11 december 202411 dec Ha Wim, Ik gebruik MediaHuman YouTube to MP3 Converter daar kan je de url heen slepen en dan de file overhalen. Groet, Jan
Geplaatst 12 december 202412 dec Een aantal fragmenten beluisterd en deze klonken ontzettend mooi! Nu nog even een manier vinden om ze te downloaden op mijn iMac. Groet, Cas
Geplaatst 15 december 202415 dec Populair bericht Vanmorgen dmv Audio Hijack een uurtje van Samantha Dubois geluisterd en gelijk gedownload. Als dit echt van oorsprong een middengolfopname is, dan klinkt dit ongelofelijk mooi. Het lijkt of Samantha naast je zit. Ben heel nieuwsgierig hoe dit gedaan is. Luister en huiver: https://pixeldrain.com/u/MCN9cXpd Groet, Cas
Geplaatst 15 december 202415 dec Op 15-12-2024 om 09:58 zei Cas: Als dit echt van oorsprong een middengolfopname is, dan klinkt dit ongelofelijk mooi. Het lijkt of Samantha naast je zit. Origineel is dit opgenomen (mono) in de Radio Caroline studio, aan boord van de Mi Amigo, door Marc Jacobs. De opname is kwalitatief nog wat verder opgekrikt en de muziek (stereo) is er opnieuw ingemixt.
Geplaatst 16 december 202416 dec Op 15-12-2024 om 13:47 zei Robin Westhof: Origineel is dit opgenomen (mono) in de Radio Caroline studio, aan boord van de Mi Amigo, door Marc Jacobs. De opname is kwalitatief nog wat verder opgekrikt en de muziek (stereo) is er opnieuw ingemixt. Hoi Robin, Bedankt voor je uitleg. Ik neem dan aan dat alle andere programma's daar ook studio-opnames zijn? Leek me al onwaarschijnlijk om een am-opname zo te kunnen bewerken dat het "studio" wordt. Des al niet te min is het wel goed gedaan en klinkt het fantastisch. Groet, Cas
Geplaatst 16 december 202416 dec Op 15-12-2024 om 09:58 zei Cas: Vanmorgen dmv Audio Hijack een uurtje van Samantha Dubois geluisterd en gelijk gedownload. Als dit echt van oorsprong een middengolfopname is, dan klinkt dit ongelofelijk mooi. Het lijkt of Samantha naast je zit. Ben heel nieuwsgierig hoe dit gedaan is. Luister en huiver: https://pixeldrain.com/u/MCN9cXpd Groet, Cas Oorspronkelijk aan boord van de Lady opgenomen door Marc Jacobs. Tijdens een Caroline prog liet hij met grote regelmaat een tape meelopen in de upstairs MA studio. Samantha presenteerde vanuit de zogeheten downstairs Caroline studio. Paul de Haan
Geplaatst 16 december 202416 dec Op 16-12-2024 om 06:28 zei Cas: Ik neem dan aan dat alle andere programma's daar ook studio-opnames zijn? Nee, ook bewerkte middengolf opnames.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.