Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

17350379563698172748972087607479.thumb.jpg.057083c7d144889339721d2adb0d3252.jpghelaas heeft mijn tapedeck het opgegeven het spoelen gaat niet meer voor of achteruit,ook de weergave doet het niet meer,mijn vraag is wie weet een goede reparatuur.gr jan V 

Geplaatst
20 minuten geleden zei jan V:

wie weet een goede reparatuur.gr jan V 

Ik denk dat je aan deze reparatie nog een hele kluif gaat krijgen, dit Aristona deck is hetzelfde als de Philips N7300 en die staat met zijn kleine broertje N7150 bekend als "rampenkubus" bij de reparateurs. De reden? Philips had het idee om het hele mechaniek in kunststof uit te voeren en de overbrenging van motor naar haspels nu niet met snaartjes te doen maar met tandwielen... en daar zit 'm de kneep. Deze tandwielen gaan na een jaar of 35 allemaal stuk omdat het kunststof "broos" wordt met de jaren, new old stock vervanging is ook geen succes want dat spul is inmiddels ook broos geworden.

Ook een pijnpunt bij deze recorders is het palletje dat de aandrukrol tegen de kaapstaander moet drukken, ook dit palletje breekt na jaren af en is heel moeilijk te vervangen, net zoals de vele mechanische kunststof onderdelen die na jaren ook afbreken.... 

Jan, als ik jou was zou ik een oproep zetten op de site MFB-freaks, daar zitten Philips fans die o.a. de tandwielen 3d uitprinten voor vervanging. Ik denk dat je beter kunt gaan zoeken naar een vervanging, zoals de Philips N4520 of een goed gereviseerde Revox A77 of B77

Succes met de reparatie/vervanging.

Henk Kruize

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6693
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    HansMe
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.