Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

17350379563698172748972087607479.thumb.jpg.057083c7d144889339721d2adb0d3252.jpghelaas heeft mijn tapedeck het opgegeven het spoelen gaat niet meer voor of achteruit,ook de weergave doet het niet meer,mijn vraag is wie weet een goede reparatuur.gr jan V 

Geplaatst
  Op 24-12-2024 om 11:03 zei jan V:

wie weet een goede reparatuur.gr jan V 

Ik denk dat je aan deze reparatie nog een hele kluif gaat krijgen, dit Aristona deck is hetzelfde als de Philips N7300 en die staat met zijn kleine broertje N7150 bekend als "rampenkubus" bij de reparateurs. De reden? Philips had het idee om het hele mechaniek in kunststof uit te voeren en de overbrenging van motor naar haspels nu niet met snaartjes te doen maar met tandwielen... en daar zit 'm de kneep. Deze tandwielen gaan na een jaar of 35 allemaal stuk omdat het kunststof "broos" wordt met de jaren, new old stock vervanging is ook geen succes want dat spul is inmiddels ook broos geworden.

Ook een pijnpunt bij deze recorders is het palletje dat de aandrukrol tegen de kaapstaander moet drukken, ook dit palletje breekt na jaren af en is heel moeilijk te vervangen, net zoals de vele mechanische kunststof onderdelen die na jaren ook afbreken.... 

Jan, als ik jou was zou ik een oproep zetten op de site MFB-freaks, daar zitten Philips fans die o.a. de tandwielen 3d uitprinten voor vervanging. Ik denk dat je beter kunt gaan zoeken naar een vervanging, zoals de Philips N4520 of een goed gereviseerde Revox A77 of B77

Succes met de reparatie/vervanging.

Henk Kruize

• 1 month later...
Geplaatst

Ik zit met het zelfde Tape deck welke ook stuk is ,hoop via deze weg een goede rep  te vinden  , ik wacht  vol spanning af ,, vrg  Berd 

bewerkt door de redactie
De 'Bold' knop 'uitgezet'

Geplaatst
  Op 24-12-2024 om 11:03 zei jan V:

,mijn vraag is wie weet een goede reparatuur.gr jan V 

Of hij goed is weet ik niet, maar op facebook kom ik met enige regelmaat bandrecorders tegen die een zekere heer Aaltink reviseert en te koop aanbied. 

Kijk maar of je hier verder mee komt

Deze inhoud is verborgen

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.