Geplaatst 23 januari23 jan Op 14-1-2025 om 07:40 zei Justin: Ze zijn niet uit 2025 maar een stuk ouder. Hoe weet je dat zo?
Geplaatst 25 februari25 feb in 2022 gepost "Celebrating 25 years of personal cuts", dus vanaf 1997: Rowin Dreef is een Nederlandse fotograaf. In bijgaande YouTube video wordt zijn naam een paar keer op z'n Nederlands uitgesproken. Ik vind het raar als je jouw eigen naam dan als "drief" laat uitspreken. (zoals ik ook "Emsterdem" raar vind) 25 februari25 feb bewerkt door Rink Hof
Geplaatst 25 februari25 feb Op 25-2-2025 om 16:12 zei Rink Hof: Ik vind het raar als je jouw eigen naam dan als "drief" laat uitspreken. (zoals ik ook "Emsterdem" raar vind) Ik denk dat AI / Suno nog niet zo goed Nederlands kan
Geplaatst 27 februari27 feb Op 25-2-2025 om 16:12 zei Rink Hof: Ik vind het raar als je jouw eigen naam dan als "drief" laat uitspreken. (zoals ik ook "Emsterdem" raar vind) Ik denk zelf dat het een Engelse naam is. Ergo, ik snap jouw negatieve reactie niet. Je móét een naam in de brontaal uitspreken, anders klopt het niet. Als een Engelstalig station in Nederland 'amsterdam' zou zingen, zou men denken dat het om Omsterdom of vergelijkbaars zou gaan.
Geplaatst 27 februari27 feb Op 27-2-2025 om 05:14 zei Top 40: Ik denk zelf dat het een Engelse naam is. Ergo, ik snap jouw negatieve reactie niet. Je móét een naam in de brontaal uitspreken, anders klopt het niet. Als een Engelstalig station in Nederland 'amsterdam' zou zingen, zou men denken dat het om Omsterdom of vergelijkbaars zou gaan. Negatieve reactie? Dat begrijp ik niet. Google zijn naam even en zie dat hij Nederlander is. Zijn naam in het Nederlands uitgesproken zit zelfs een paar keer in de langere jingle montage, die ik postte. Als je die video in YouTube opent, staat er bij dat de eerst gemaakte jingle in 1997 in het Nederlands was. Hij heeft ook een website: https://rowindreef.nl/ waarin je dezelfde letters ziet, als in de video die door Justin werd gepost. Contact: telefoonnummer begint met +31 Dus wat zou de "brontaal" zijn? Eerst zeg je dat een naam in de brontaal moet worden uitgeproken en direct daarna dat Amsterdam in het Engels Emsterdem moet zijn. Nogal tegenstrijdig, niet? Dat Emsterdem is Amerikaans-Engels. Engelsen zeggen Cardiff niet Kerdiff, Newcastle en niet Newkestel, Glasgow en niet Glesgow, Belfast en niet Belfest. Heb jij een naam?
Geplaatst 28 februari28 feb Auteur @Radiotrefpunt Kunnen jullie deze post van mij verwijderen? Ik heb helemaal geen zin in de gesprekken hierboven. En volgens mij lopen jullie hier ook een risico met de AVG. Hartelijk bedankt.
Geplaatst 28 februari28 feb Op 28-2-2025 om 08:01 zei Justin: Ik heb helemaal geen zin in de gesprekken hierboven. Misschien een optie om dan helemaal niet meer te posten? https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/69948-verwijderen-van-zelf-geplaatst-bericht/#comment-235524
Geplaatst 2 maart2 mrt Op 27-2-2025 om 21:42 zei Rink Hof: Engelsen zeggen Cardiff niet Kerdiff, Newcastle en niet Newkestel, Glasgow en niet Glesgow, Belfast en niet Belfest. In Wales Cardiff zeggen ze Kahrdeff of Kersdeeff In Newcastle NoekAssel In Glasgow Ghlassgeau
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.