Geplaatst 7 maart7 mrt Toch is het best wel apart (ja, ik weet hoe dat komt). Er zijn dus frequenties die zelfs als het donker is, hier vrijwel schoon zijn. Altijd schoon, clear channel. Bijvoorbeeld 1494kHz, 1431 kHz, 1359kHz, 1233kHz, .... en zo nog een aantal. Wat zou het mooi zijn als die frequenties allemaal konden worden ingezet. Nee, het behoeft geen discussie, ik weet het, zal niet gebeuren, ken de achtergrond. Dit was een "out of the box dream".
Geplaatst 7 maart7 mrt We kunnen het altijd bij gelegenheid eens vriendelijk vragen. Hoe weet je dat deze kanalen clear zijn? Eigenlijk zou er een permanente bandscan gemaakt moeten worden van de MG, moet kunnen met sdr, s. En dat voorleggen aan RDI.
Geplaatst 7 maart7 mrt Op 7-3-2025 om 20:48 zei Eric: Dit was een "out of the box dream". Nee dat is het niet! In de EU is het zo, de RDI meld het bij de EBU, komt er geen reactie dan is het geregeld. Alles beneden 1000 watt carrier is zo geregeld, maar Nederland wil er niet aan. Nederland is helemaal het brave jongetje niet in de EU. Theo
Geplaatst 8 maart8 mrt Hoe ik dit weet? Nu ten eerste door zelf met de bandscan en het waterfall display deze frequenties in de gaten te houden en te beluisteren. Vervolgens heb ik mijn bevindingen geverifieerd met : https://www.mwlist.org/mwlist_quick_and_easy.php?area=1&kHz=1494 https://www.mwlist.org/mwlist_quick_and_easy.php?area=1&kHz=1431 https://www.mwlist.org/mwlist_quick_and_easy.php?area=1&kHz=1359 https://www.mwlist.org/mwlist_quick_and_easy.php?area=1&kHz=1233 Op 1233 kHz hoor ik soms 's avonds laat met diepe fading en heel zwak de Italiaan uit Milaan met 500Watt. Maar dat is het dan ook. Verder scan deze frequenties ook maar eens met de verschillende Kiwi's in Europa. Leeg.
Geplaatst 8 maart8 mrt Toch begrijp ik deze keus wel van Wilco. Geen concurrentie uit eigen land te verwachten en savonds luistert er toch niemand meer 😃 Theo
Geplaatst 8 maart8 mrt Op 7-3-2025 om 21:31 zei radio tpot: Nederland is helemaal het brave jongetje niet in de EU. Theo Even naar onze zuiderburen die helemaal niks meer willen horen over Middengolf. Klaarblijkelijk een trauma over gehouden aan Silvain Tack. Rob V.
Geplaatst 8 maart8 mrt Maar legaal kan er niet veel maar zonder vergunning kun je rustig gaan zenden op de middengolf. Je wordt wel met rust gelaten. Theo
Geplaatst 8 maart8 mrt Op 8-3-2025 om 12:30 zei radio tpot: maar zonder vergunning kun je rustig gaan zenden op de middengolf. Misschien kan 'iemand' dat eens uittesten met een 10 Kilowatt zender en een leuk oldies format. En als de overheid (dan toch) ingrijpt, verwijzen naar de volgende opmerking van een 'wijs' iemand uit Nederland. '' Je wordt wel met rust gelaten.''
Geplaatst 8 maart8 mrt Ik moet het weten maar daarover meer wanneer ik tijd en zin in heb. We zijn eind januari, naar jaren gestopt op kortegolf 5880 kHz en 1233 kHz, de oorspronkelijke frequentie voor Luik met Radio Rock Revolution...
Geplaatst 9 maart9 mrt Op 8-3-2025 om 13:15 zei Robin Westhof: Misschien kan 'iemand' dat eens uittesten met een 10 Kilowatt zender en een leuk oldies format. En als de overheid (dan toch) ingrijpt, verwijzen naar de volgende opmerking van een 'wijs' iemand uit Nederland. '' Je wordt wel met rust gelaten.'' Kom maar op met de zender zou ik zeggen LOL Op 8-3-2025 om 15:48 zei Helmut: Ik moet het weten maar daarover meer wanneer ik tijd en zin in heb. We zijn eind januari, naar jaren gestopt op kortegolf 5880 kHz en 1233 kHz, de oorspronkelijke frequentie voor Luik met Radio Rock Revolution... Ja ik miste julie al op de KG
Geplaatst Dinsdag om 20:11 2 d. Je komt elke avond keurig door op de 1566 Wilco.Op mijn kiwi is het prima te volgen.Theo
Geplaatst Woensdag om 23:34 1 d. Op 18-3-2025 om 20:11 zei radio tpot: Je komt elke avond keurig door op de 1566 Wilco.Op mijn kiwi is het prima te volgen.TheoBeDankt Theo, Eigenlijk wel grappig heb de litze alleen op frequentie afgeknipt en de afstemcondensator goed gezet verder niet.Met het idee, ga binnenkort toch een andere antenne bouwen iets met meer grondgolf. Ik hou wel van een experiment, meten is weten.
Geplaatst 10 uur geleden10 u. RadioFreak.nlMagic Jazz start met uitzenden op 1557 AM in Amsterdam -...In Amsterdam is gestart met testuitzendingen op de middengolffrequentie 1557 AM. Magic Jazz wil binnenkort 24 uur per dag gaan uitzenden, maar is nu alleen tussen 07:00 en 19:00 uur te horen. De ze...2009Overdag prima freq.!Groet,HA 10 uur geleden10 u. bewerkt door Hotel Amigo
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.