Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
14 minutes ago, Juul said:

Marianne Faitfull is vandaag overleden.

bron: BBC news.

https://www.bbc.com/news/articles/cp8k931j423o

Ik herinner één van haar mooiste singles. This Little bird.

Jaa mooi nummer this little bird van Marianne Faithfull (met h aub) 

Tomorrow s calling was ook een mooi nummer 

Het gaat ineens hard met de beautities  van de sixties: Francoize Hardy paar maanden terug 

Geplaatst
2 uur geleden zei RobH:

Jaa mooi nummer this little bird van Marianne Faithfull (met h aub) 

Tomorrow s calling was ook een mooi nummer 

Het gaat ineens hard met de beautities  van de sixties: Francoize Hardy paar maanden terug 

Françoise Hardy (met een S a.u.b.)

Geplaatst

Kocht in 1965 als 10 jarige haar single "Summernights".... heel vaak toen gespeeld op mijn zolderkamer.. wat was ik gek van dat plaatje... en mijn ouders werden er gek van  :) .

Bye Marianne...... :( 

Henk Kruize

marianne faithfull summernights.jpg

Geplaatst

Zeg Juul ga jij nu ook al beginnen haha

Me Frans is inderdaad niet goed Nederlands maar straattaal ,  dat moet jij toch weten

Corrie van Gorp had in 1975 al een hit met het nummer :   Me Soezafoon

Geplaatst

Zeg dat wel,  maar je bedoelT de taal verloederT of de taal is verloederD. 

En dat zegT iemand die op de lagere school zat met klasgenootjes die in meerderheid van huis uit Papiaments spraken.  Die kregen,  terecht,  de meeste aandacht van de onderwijzer,  de lelieblanke Hollandse kindertjes werden met rust gelatin,  vond ik toen wel zo prettig. 

Geplaatst

Kunnen we aub ophouden met deze taalstrijd aub. ?? Mijn hoop was dat de huidige topic

marianne faitfull misschien gewijzigd zou kunnen in marianne faithfull  . Jammer  tis niet gelukt

o  sorry het is niet gelukt   

Geplaatst
1 uur geleden zei RobH:

Kunnen we aub ophouden met deze taalstrijd aub. ?? Mijn hoop was dat de huidige topic

marianne faitfull misschien gewijzigd zou kunnen in marianne faithfull  . Jammer  tis niet gelukt

Ojee, altijd een onvoldoende voor taal?

Geplaatst
10 uur geleden zei RobH:

Lang verhaal kort:

Het komt nogal lachwekkend over wanneer je een ander meent te moeten corrigeren terwijl je zelf fouten maakt en ook nog eens met gebrekkige interpunctie.

Geplaatst

Okee Harm is goed ik hou het  voortaan wel op marianne faitfull  hier op de site

en ga niemand meer corrigeren... zeker  Juul  niet

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.