Geplaatst 3 februari3 feb Populair bericht Prachtig boekwerkje over WO op Bonaire. En de Philips zenders waar ik aan heb mogen werken toen ik afgestudeerd was bij PTI in Huizen. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 5 februari5 feb Olie was daar relatief goedkoop. Bvb in Venezuela betaalde je 5 ct per liter benzine.
Geplaatst 5 februari5 feb Op 5-2-2025 om 03:20 zei ruudam: Bvb in Venezuela betaalde je 5 ct per liter benzine. Die grote generatoren werken toch op diesel????? Henk
Geplaatst 7 februari7 feb Weet ik niet. De raffinaderij op Curaçao werd gehuurd door de PvdA, de staatsolie maatschppij van Venezuela, maar Nu niet meer. Venezuela moest benzine uit Iran halen waarvan de auto, s kapotgingen. Dus ik denk niet dat er bezine naar Curaçao gaat. Venezuela heeft de grootste olie voorraad ter wereld maar door het slechte regime gebeurt daar bijna niets mee. Een derde vd bevolking is gevlucht. Is wel een buurland dus van Nederland.....
Geplaatst 9 februari9 feb Een mooi document over de begintijd van het zendstation op Bonaire, Juul. Mijn toenmalige collega bij Radio Nederland Wereldomroep, Eric Beauchemin, maakte deze reportage over het sluiten van het zenderpark in 2012. (Het begint met een stukje oudbakken Polygoon-journaal; even doorbijten.)
Geplaatst 9 februari9 feb Auteur Dag Rob, Leuk die repo. Ik heb iets met RNW. Ik heb de studio zien bouwen als Hilversummer. Dit is de scriptie die ik maakte tbv het eindexamen in juni 1965. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 9 februari9 feb bewerkt door Juul
Geplaatst 10 februari10 feb Leuk filmpje, brengt herinneringen terug. Lukt alleen niet om het te downloaden, hoe kan ik dat doen? Krijg alleen geluid. Heb het nog in aanbouw gezien in 1965, vanuit de hoogte onderweg tussen Kralendijk en Rincon. Luisterde vaak naar Bonaire, hoorde mezelf ook regelmatig terug. Goede zenders, s avonds hardste signaal in de 16 meter. Uitzendingen gericht op W Afr, maar kwam hier ook keihard door. Later is Bonaire zelfs gebruikt voor Europa. Helaas was er na sluiting geen vraag meer naar KG uitzendingen vanaf Bonaire, TWR wilde niet genoeg betalen, er was altijd wat animositeit tussen RNW en TWR op het eiland dus men gunde het de concurrent niet goedkoop zn slag te slaan. Daarom is alles gesloopt, wat er van de zenders is geworden weet ik niet, onderdelen? Madagascar is er wel nog steeds, business is zendtijd verhuur waar veel stations zoals BBC gebruik van maken. Het zendstation is overhandigt aan het personeel dat hard werkt alles in de lucht te houden en er wat mee te verdienen.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.