Geplaatst 22 maart22 mrt Populair bericht Hoi, ik ben nieuw hier en wil graag wat opnames delen.Het gaat om een groot gedeelte van de daverende dertig van zaterdag 15 juli 1972 met helaas een paar onderbekingen...in de zip zit een flac file 24bit/48kHzIk hoop dat het allemaal lukt zo...pixeldraindd30_15-7-1972.zipThis file has been shared with you on pixeldrain
Geplaatst 22 maart22 mrt Populair bericht Wat een geweldige opname, Nico!! Dit is een opname uit een voor mij favoriete periode qua muziek (op het moment van uitzenden deed ik vakantiewerk op een tuincentrum). Ik ben meteen gaan luisteren en het klinkt geweldig! Ik wil je heel hartelijk danken voor het delen hier! En de documenten, die je hebt bijgesloten vind ik ook erg leuk. Een prachtig tijdsbeeld! 22 maart22 mrt bewerkt door Ben
Geplaatst 22 maart22 mrt Populair bericht Op 22-3-2025 om 12:10 zei nico58: Hoi, ik ben nieuw hier en wil graag wat opnames delen.Het gaat om een groot gedeelte van de daverende dertig van zaterdag 15 juli 1972 met helaas een paar onderbekingen...in de zip zit een flac file 24bit/48kHzIk hoop dat het allemaal lukt zo...pixeldraindd30_15-7-1972.zipThis file has been shared with you on pixeldrainNou, Nico, jij weet wel hoe je hier vrienden moet maken!De Daverende 30 was altijd op vrijdag van 16.00 tot 18.00, dit is bij wijze van uitzondering op ZATERDAG 15 juli, van 13.00 tot 15.00 uur, als onderdeel van Radio Tour de France. Je hoort het gedeelte van 13.50 tot 15.00 uur (met een paar knipjes), met tussendoor dus was flitsen over de Tour de France.Felix redt het (waarscijnlijk vanwege de flitsen) net niet en draait de nummers 2 en 1 na drieen in de RTdF-zendtijd van Vincent van Engelen. We horen het begin van dat uur nog net.Welkom Nico!Edwin 22 maart22 mrt bewerkt door rauhfaser
Geplaatst 23 maart23 mrt Aan het einde van de opname draait Felix de Troetelschijf (Roberta Flack - The first time ever I saw your face) en hij vertelt dat Joost dat nummer nogal önder de aandacht" had gebracht (was ook Joost' hitpick geweest). En toen ik dat hoorde was ik weer terug op m'n zolderkamer (met de ramen wijd open) in de erg warme zomer van 1972 en hoor ik Joost zeggen, terwijl hij dat nummer draait dat de plaat jankt omdat het zo ontzettend warm is en de plaat wat is kromgetrokken. Grappig komt muziek en een paar woorden die herinnering zo duidelijk kunnen terugbrengen.Erg mooie kwaliteit. Nico. Zowel de originele opname als de flac (48 kHz, 24 bit). Mijn complimenten! Weet je nog met welke apparatuur je dit opgenomen hebt?
Geplaatst 23 maart23 mrt Geweldig deze, jeugdsentiment!Heb je toevallig ook nog opnames van de Top 2000 van het jaar 2000 en 2002? Daar zou je onze groep van Top 2000 fanaten helemaal blij mee maken!
Geplaatst 23 maart23 mrt Auteur Op 22-3-2025 om 12:20 zei Ben: Wat een geweldige opname, Nico!! Dit is een opname uit een voor mij favoriete periode qua muziek (op het moment van uitzenden deed ik vakantiewerk op een tuincentrum). Ik ben meteen gaan luisteren en het klinkt geweldig! Ik wil je heel hartelijk danken voor het delen hier! En de documenten, die je hebt bijgesloten vind ik ook erg leuk. Een prachtig tijdsbeeld! Op 23-3-2025 om 07:38 zei Ben: Aan het einde van de opname draait Felix de Troetelschijf (Roberta Flack - The first time ever I saw your face) en hij vertelt dat Joost dat nummer nogal önder de aandacht" had gebracht (was ook Joost' hitpick geweest). En toen ik dat hoorde was ik weer terug op m'n zolderkamer (met de ramen wijd open) in de erg warme zomer van 1972 en hoor ik Joost zeggen, terwijl hij dat nummer draait dat de plaat jankt omdat het zo ontzettend warm is en de plaat wat is kromgetrokken. Grappig komt muziek en een paar woorden die herinnering zo duidelijk kunnen terugbrengen.Erg mooie kwaliteit. Nico. Zowel de originele opname als de flac (48 kHz, 24 bit). Mijn complimenten! Weet je nog met welke apparatuur je dit opgenomen hebt?Hoi Ben, ik heb de opname gemaakt toen ik 13 was in een vakantie huis in Harderwijk en had toen voor het eerst van mijn leven 2 weken de beschikking over een 4 sporen mono bandrecorder (buizen) merk weet ik niet meer en de opname is gemaakt vanaf een draagbare radio (merk ook ondekend) zoals we dat toen noemden.Snelheid is 9,5 cm/sec en de band bleek ong. 3 kwartier per spoor, het eerste spoor is helaas na een paar jaar gesneuveld en zijn op het andere spoor door mijn 'experimenten' korte stukjes gewist. Toen bij de opname het 2de spoor vol was had ik een probleem, band omdraaien wou ik niet (op dat spoor stond nog iets wat ik niet wou wissen en op het andere stond al het eerste gedeelte) dus zat er niks anders op om tijdens Arne Jansen van spoor te wisslen en zover mogelijk terug te spoelen. Het was net genoeg geweest ware het niet dat het uitliep en Felix een paar minuten van Vincent moest kapen...De band (BASF) was toen al niet van goede kwaliteit, als je met koptelefoon luistert hoor je af en toe drop-outs. Om het geluid goed te laten klinken heb ik eindeloos met de graphic equalizer zitten experimenteren...
Geplaatst 23 maart23 mrt Auteur Op 23-3-2025 om 07:46 zei jhvdheuvel: Geweldig deze, jeugdsentiment!Heb je toevallig ook nog opnames van de Top 2000 van het jaar 2000 en 2002? Daar zou je onze groep van Top 2000 fanaten helemaal blij mee maken!Helaas, ik heb wel 2004 (tsunami) en subtop in dab (mp2) kwaliteit ik blokken van 6 uur...
Geplaatst 23 maart23 mrt Auteur Voor wie het interesseert:als je veel opnames van radio programma's maakt wou je zoveel mogelijk opnemen op zo min mogelijk band wat resulteede in een poging om sneller te reageren dan het geluid...Gelukkig heb ik dat kunnen repareren: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 23 maart23 mrt Bedankt voor je toelichting mbt het maken van de opname toen, Nico. Die buizenrecorder heeft uitstekend werk gedaan! Je schrijft dat je toen op vakantie was in Harderwijk. Grappig genoeg heb ik in die zomer één week gekampeerd op De Konijnenberg in Harderwijk :) Zuinig omgaan met bandmateriaal is ook wat ik deed toen ik in 1973 voor het eerst een cassetterecorder had. Ik nam toen allemaal stukjes op, wachtend op een jingle of andere voor mij interessant stuk. Maar het de moderne audiotechnieken is veel daarvan te herstellen, nauwelijks hoorbaar. je had ook een stukje Veronica in de download opgenomen. Ook dat klinkt erg goed!
Geplaatst 23 maart23 mrt Auteur Op 23-3-2025 om 13:57 zei rauhfaser: Heb je nog meer uit de vroege jaren 70, Nico?EdwinNee Edwin, binnekort 1977... Op 23-3-2025 om 14:08 zei Ben: Bedankt voor je toelichting mbt het maken van de opname toen, Nico. Die buizenrecorder heeft uitstekend werk gedaan! Je schrijft dat je toen op vakantie was in Harderwijk. Grappig genoeg heb ik in die zomer één week gekampeerd op De Konijnenberg in Harderwijk :)Zuinig omgaan met bandmateriaal is ook wat ik deed toen ik in 1973 voor het eerst een cassetterecorder had. Ik nam toen allemaal stukjes op, wachtend op een jingle of andere voor mij interessant stuk. Maar het de moderne audiotechnieken is veel daarvan te herstellen, nauwelijks hoorbaar.je had ook een stukje Veronica in de download opgenomen. Ook dat klinkt erg goed!Dat klinkt als een kerstklok, lijkt wel een mastertape :)Binnekort meer...
Geplaatst 23 maart23 mrt Op 23-3-2025 om 07:38 zei Ben: Aan het einde van de opname draait Felix de Troetelschijf (Roberta Flack - The first time ever I saw your face) en hij vertelt dat Joost dat nummer nogal önder de aandacht" had gebracht (was ook Joost' hitpick geweest). En toen ik dat hoorde was ik weer terug op m'n zolderkamer (met de ramen wijd open) in de erg warme zomer van 1972 en hoor ik Joost zeggen, terwijl hij dat nummer draait dat de plaat jankt omdat het zo ontzettend warm is en de plaat wat is kromgetrokken. Grappig komt muziek en een paar woorden die herinnering zo duidelijk kunnen terugbrengen.Erg mooie kwaliteit. Nico. Zowel de originele opname als de flac (48 kHz, 24 bit). Mijn complimenten! Weet je nog met welke apparatuur je dit opgenomen hebt?Wat perspectief:Joost had in 1969 Veronica verruild voor Hilversum 3 (om voor de VPRO de Hilversum III Top 30 te lanceren), maar was voorjaar 1971 weer weggegaan, om samen met Jan van Veen de Nederlandse tak van Radio Noordzee op te zetten. Concurrentie was voor de publieken toen nog niet zo'n issue: terwijl hij al was begonnen met de RNI Top 50 presenteerde hij nog een aantal weken de H3 Top 30 voor Felix het op 2 april '71 overnam en het de Daverende 30 ging noemen.Per oktober 1972 kreeg H3 avondzendtijd, waar de omroepen erg blij mee waren: typische avondprogramma's als Superclean Dreammachine (woensdagmiddag) verhuisden naar de avond. Alleen geen enkele omroep had trek in dat uurtje tijdens het avondeten, dat volgens hen weinig luisteraars zou trekken. Joost wist wel beter: de Jukebox was al tien jaar succesvol op dat tijdstip op Veronica en hij stak zijn vinger op. Op 1 oktober '72 begon Joost Mag Niet Eten. RTdF markeerde in de zomer van '72 zijn terugkeer op HIII.Edwin 23 maart23 mrt bewerkt door rauhfaser
Geplaatst 23 maart23 mrt Populair bericht Rechts hieronder de HIII programmering volgens de KRO Studio gids voor deze zaterdag, 15 juli 1972:Geen vermelding van de Daverende 30, maar wel Joost van 17:00-18:00
Geplaatst 23 maart23 mrt Nico bedankt voor deze mooie opnames weer even terug in de tijd met de nationale Hitparade waar ik toen niet naar luisterde omdat de radio op Veronica vast stond bij ons thuis ...
Geplaatst 23 maart23 mrt Op 23-3-2025 om 15:52 zei Ben: Rechts hieronder de HIII programmering volgens de KRO Studio gids voor deze zaterdag, 15 juli 1972:Geen vermelding van de Daverende 30, maar wel Joost van 17:00-18:00Hadden ze het eigenlijk net zo goed gewoon op vrijdagmiddag kunnen doen.
Geplaatst 23 maart23 mrt Op 23-3-2025 om 15:26 zei rauhfaser: Op 1 oktober '72 begon Joost Mag Niet Eten. Zie ook linksonder op deze pagina van het Leidsch Dagblad op deze zelfde zaterdag 15 Juli 1972 : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 23 maart23 mrt Op 23-3-2025 om 16:14 zei Ben: Zie ook linksonder op deze pagina van het Leidsch Dagblad op deze zelfde zaterdag 15 Juli 1972 : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 23 maart23 mrt bewerkt door thijs5326
Geplaatst 23 maart23 mrt Wat een mooie aanwinst uit een inmiddels tamelijk ver radioverleden, maar uit een geweldig popjaar. Tevens bij mijn weten de enige bewaarde Daverende 30 opname uit 1972 en in sublieme kwaliteit. Thanks a lot, Nico! Greetz,Everton
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.