Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Nog een vraag. Wie heeft opnames van Spannende sprookjes van Willem de Ridder op de VPRO?

Een vriendin van me luisterde daar in haar jeugd naar. Ik kende het niet, dus ik heb het opgezocht. De eerste keer dat ik dit programma tegenkom in Delpher is op maandag 1 januari 1979 om kwart voor 4 bij de VPRO op Hilversum 1. De vriendin herinnert het zich van de woensdagmiddag, na een discussieprogramma. Ik vind dat terug vanaf de zenderkleuring van 1 april 1979: vanaf 12 uur Met het mes op tafel, inderdaad een discussieprogramma, en daarna, om half 2, Spannende sprookjes. De Waarheid van 8 april 1980 meldt dat Spannende sprookjes op 2 april 1980 voor het laatst was. Ik kom echter ook meldingen tegen van mensen die op zondagochtend luisterden, en daar staat geen exacte datum bij. De vriendin meent zich te herinneren dat het van woensdagmiddag naar zondagochtend is verplaatst en ze daarom is gestopt met luisteren. Maar daarvóór, op woensdagmiddag, was de radio van haar en moest iedereen stil zijn. 

Het enige dat ik vind, is een elpee:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Maar ik zou het leuk vinden om het ook eens te horen van de ‘echte’ radio.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.