Geplaatst 15 april15 apr Populair bericht Wat ik niet meer weet-wist dat Big L in 1965 al om 21.00 uur de lucht uitging. Dit knipsel komt uit MuziekExpres.Gek hé dat je dat dan niet meer weet terwijl ik een verwoed Big L luisteraar was.
Geplaatst 15 april15 apr Dat was vermoedelijk vanwege Joegoslavie, Zagreb, Zadar die met hoog vermogen op dezelfde frequentle zond. Ze maakten de zenders zelf in Zagreb. Merk naam RIZ, Radio Industries Zagreb. Hele hoge vermogens tot 2000 kW leverbaar. Klanten waren de zgn ongebonden landen waarvan Joegoslavie voorzitter was. Ze hadden een samenwerking met Continental Electronics. Overigens ging London later wel door na 21. Uur met oa John Peel The perfumed Garden.
Geplaatst 16 april16 apr In Joegoslavië had men ook (al) last van Big L (storing) tussen 18.00 - 21.00 uur.Later een (kleine) verandering van frequentie met (wel) als gevolg de fluittoon (heterodyne) van AFN Bremerhaven.Vanaf de lente van 1966 de meest uitgebreide programmering van Radio London tussen 05.30 - 02.00 uur.
Geplaatst 16 april16 apr Op 16-4-2025 om 12:06 zei Robin Westhof: In Joegoslavië had men ook (al) last van Big L (storing) tussen 18.00 - 21.00 uur.Later een (kleine) verandering van frequentie met (wel) als gevolg de fluittoon (heterodyne) van AFN Bremerhaven.Vanaf de lente van 1966 de meest uitgebreide programmering van Radio London tussen 05.30 - 02.00 uur.Kleine correctie...het was niet de fluittoon van AFN Bremerhaven <" mijn AFN" > maar de fluittoon van Radio London, immers het was Big L dat off channel in de lucht was en de fluit veroorzaakte. . In Groningen beluisterde ik AFN Bremerhaven vlekkeloos zonder fluitje maar Big L werd je redelijk dol van na een uur luisteren. In Leeuwarden waren de scherpste kantjes van het fluitje verdwenen. London hoorde ik een enkele keer zonder fluit toen men op "277" een test verzorgde. Voor dat Peel in zijn tuintje ging spelen en kortstondig een hype werd met veelal obscure muziek was er na midnight London after Midnight met veel easy listening. Paul de Haan.
Geplaatst Maandag om 13:30 2 d. Op 15-4-2025 om 19:05 zei Juul: Wat ik niet meer weet-wist dat Big L in 1965 al om 21.00 uur de lucht uitging. Dit knipsel komt uit MuziekExpres.Gek hé dat je dat dan niet meer weet terwijl ik een verwoed Big L luisteraar was.Juul,Dankzij Ruud, Robin en Paul weet je meteen waarom je de sluiting om 21.00 uur bent vergeten.Van welke datum (maand) is het knipsel?Rink
Geplaatst Maandag om 15:04 2 d. Auteur Komt uit augustus 1965. Maandag om 15:05 2 d. bewerkt door Juul
Geplaatst Gisteren om 11:271 d. It was the end of February 1966 when Radio London first experimented with broadcasting after 9pm. In March this became permanent with the addition to the schedule of 'The Kaye Club', hosted by Paul Kaye between 9pm and 12, and 'London After Midnight' rounding off the day's programmes until 2am closedown.
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Is er nooit van gekomen 24 uur per dag, de uitzendtijden waren en bleven van 05.30 tot 02.00 uur. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren ( Leuke foto uit de zomer van 1966 met Kenny Everett en Tony Windsor in de Big L studio.)
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.