Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Hier een opname van de middengolfontvangst in Oostbelgië op maandag 14 april 2025 vanaf 16 uur.

De Kenwood R-1000 ontvanger is aangesloten aan de toenmalige zendantenne van de C-QUAM Stereo middengolfzender van "Radio Rock Revolution".

Deze opname is ook op YouTube geplaatst en is gemaakt voor dit forum, dit wordt aan het einde ook vermeld.

Ook noem ik namen van hier middengolf-active collega's^^

Geplaatst

Mooi filmpje

1134 zou Polderpopradio vanuit Veldhoven kunnen zijn.

Alhoewel dat Neil Diamond dan wel vreemd is, of Radio1134 ( 60amradio) zou dan logischer zijn

Geplaatst

Helmut,

Prachtig filmpje, zo'n ontvanger heb ik jarenlang gehad!

Tussen 1602 - +/- 1700 khz zat niets?☹️

Misschien nog een paar keer luisteren, maar dan op andere tijden.

En ik denk dat er in het weekend meer te horen is op de mg.

Groet,

HA

Geplaatst
  • Auteur

Het ging ons voornamelijk om de LPAM zenders en het "gebruikelijke" middengolf band. Natuurlijk is er nog meer te ontvangen, vooral op de 49 meter kortegolf band. Daarvoor hangt ook nog een kortegolf Inverted V-antenne, die door ons gebruikt werd op 5880 kHz.

Deze video is expres gemaakt overdag om Skywave invloed te voorkomen.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.